In perioada de recesiune, investitiile se concentreaza pe optimizarea proceselor pentru un ROI rapid | Progresiv

Aldata Solution, furnizor principal de solutii software pentru industria de retail, a prezentat rezultatele celui de-al doilea studiu anual Global Retail CIO, realizat in parteneriat cu IBM. In perioada de recesiune, investitiile se concentreaza pe optimizarea proceselor pentru un ROI rapid

Acesta arata ca bugetele IT au inceput sa creasca in medie cu 1,3% pentru toti retailerii, comparativ cu 1% anul trecut, dupa scaderea inregistrata in urma recesiunii. 26% dintre respondenti (acelasi procent ca anul trecut) se asteapta ca bugetele lor pentru sectorul IT sa creasca in continuare. Totusi, in timp ce sondajul anului trecut corela aceasta crestere cu proiecte aflate deja in derulare, interviurile de anul acesta dezvaluie planuri constante focusate pe implementarea de sisteme noi. La acest sondat au luat parte 109 Directori IT si CIO din zona de retail, atat din Statele Unite ale Americii, cat si din Europa; sondajul a fost realizat in ultimele luni ale anului 2009 de catre firma de cercetare Martec International.

Editia din acest an a sondajului Global Retail CIO arata ca optimizarea produsului/ofertei promotionale devine un element din ce in ce mai important in cadrul bugetelor de cheltuieli pentru zona IT. Peste 50% dintre retaileri vor actualiza, inlocui sau implementa noi sisteme in zone cum ar fi Reaprovizionarea Automatizata (52%), Optimizarea Sortimentelor (58%), Optimizarea Promotiilor (56%), Gestionarea Promotiilor (54%), cu un interes crescut in investitii in zona de Previziuni de Cerere. Dintre toate aplicatiile studiate in cadrul sondajului, Master Data Management (MDM) are cel mai mare procent de implementare, atat in zona de Enterprise (35%), cat si in cea de Management al furnizorilor (28%).

Allan Davies, CMO Aldata Solution: “Statisticile rezultate in urma studiului de anul acesta si cele de anul trecut sugereaza faptul ca sectorul de retail a supravietuit recesiunii intr-un mod eficient. Adevarul este ca, desi criza nu a afectat cheltuielile IT ale retailerilor, a schimbat totusi modul in care acestia cheltuiesc banii. Au trecut vremurile proiectelor complexe, care necesitau reurse considerabile; vom vedea in schimb un focus pe optimizarea proceselor. Directorii de IT din retail nu se tem sa investeasca in proiecte noi si isi doresc un ROI rapid - si aici vorbim de luni, nu ani.”
Sistemele de atragere si loializare a clientilor au ocupat un loc important in studiul de anul acesta. CRM Multichannel este considerata de catre respondenti ca fiind cea mai importanta aplicatie, 42% dintre acestia declarand ca nu au implementat astfel de solutii pana in prezent, dar planuiesc sa le implementeze in urmatorii 3 ani. Intr-o situatie asemanatoare se afla 38% dintre Directorii de IT intervievati, care planuiesc sa implementeze sisteme de loializare cu datele clientilor, corelate cu obiceiuri si comportamente de cumparare, in urmatorii 3 ani. In sfarsit, sistemele care sustin securitatea clientilor au fost considerate cele mai importante aplicatii de catre 47% dintre respondenti.

Dezvoltarea durabila nu este o prioritate
Pentru prima data, atitudinile fata de dezvoltarea durabila au fost considerate parte din cercetare. Respondentii au fost rugati sa noteze impactul dezvoltarii durabile asupra cheltuielilor si strategiei IT pe o scara de la 1 la 10, media fiind de 5.1. Opiniiile sunt impartite, 13% considerand ca dezvoltarea durabila are un impact minim asupra strategiei IT, in timp ce 6% considera ca are un impact semnificativ. In ceea ce priveste aplicatiile cu cel mai mare impact asupra dezvoltarii durabile, aplicatiile dedicate operatiunilor din magazin au fost cele mai votate de catre retaileri. Pe viitor, multi retaileri considera ca structura de tip multi-channel va avea cel mai mare impact asupra dezvoltarii durabile.

Metodologie
Sondajul Aldata-IBM Global Retail CIO a fost realizat de catre cercetatorii Martec International specializati pe retail pentru a veni in sprijinul retailerilor in analiza comparativa a strategiei IT proprii, ajutandu-i sa utilizeze tehnologia impotriva competitorilor. Studiul Global Retail CIO Survey 2010 cuprinde punctele de vedere ale retailerilor din peste 28 de tari, care genereaza profituri de minimum 100 milioane de dolari si ale caror vanzari totalizeaza 528 miliarde de dolari de pe urma a 62,000 de magazine. Aceasta inseamna 8% din totalul pietei de retail din Statele Unite ale Americii si Europa in ceea ce priveste vanzarile.
Pentru a afla mai multe detalii despre rezultatele sondajului, va rugam accesati: www.globalretailciosurvey.com.

Brandurile din portofoliu Reckitt
Reckitt își restructurează portofoliul pentru a-și asigura o creștere accelerată
Grupul Reckitt Benckiser anunță un nou proces de reorganizare a companiei în vederea generării unei creșteri acelerate. Acesta prevede o...
angajati fericiti
Săptămâna de muncă de patru zile în România: cum o aplicăm și avantajele sale
În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională și cea personală a condus la noi forme de organizare...
AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...