FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Nord-estul Romaniei, in centrul extinderii retailerilor internationali

Nord-estul Romaniei, in centrul extinderii retailerilor internationali

O treime din magazinele deschise de retelele internationale in primele doua luni ale acestui an au fost inaugurate in regiunea de Nord-Est a Romaniei, in judetele Iasi, Suceava si Bacau.

Retailerii internationali au deschis noua magazine in lunile ianuarie, februarie si in prima zi a lunii martie in judetele din centrul si nordul Moldovei. Pe formatul hypermarketurilor, singurul jucator activ a fost Kaufland cu trei noi magazine in orasele Pascani, Falticeni si Radauti, toate localizate in nord-estul Romaniei.

Tot in Nord-Est, Profi a deschis in luna februarie trei magazine (doua unitati la Bacau si una la Iasi), iar Carrefour Market un supermarket la Bacau. Billa a deschis pe 1 martie un magazin la Iasi, iar Lidl a deschis in luna ianuarie un magazin de discount la Piatra Neamt.

Regiunea Nord-Est, cu judetele Bacau, Vaslui, Neamt, Iasi, Suceava si Botosani din centrul si nordul Moldovei, cu cele 108 magazine operationale la 1 martie 2013, este una dintre cele mai putin dezvoltate zone din punct de vedere al retailului modern, insa ultimele inaugurari arata ca zona este in centrul strategiei de expansiune a retelelor de retail.

Pe de alta parte, magazinele deschise in ultimele luni nu au facut decat sa amplifice diferentele de dezvoltare din interiorul regiunii. Astfel, Botosani ramane cel mai slab dezvoltat judet din tara, cu doar patru magazine ale retailerilor internationali, iar Vaslui este, cu noua magazine, tot pe ultimele locuri. In schimb, inaugurarile recente au propulsat judetul Bacau printre primele in tara, 34 de magazine fiind operate aici de retailerii internationali.

Cititi despre retailul din regiunea Nord-Est a Romaniei in analiza regionala publicata in numarul din luna martie al revistei Magazinul Progresiv.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content