Metro Cash&Carry deschide al cincilea magazin din Bucuresti
Grupul Metro a deschis, pe 5 mai, un nou centru cash&carry in partea de est a capitalei, pe bulevardul Theodor Pallady. Acesta este al cincilea magazin Metro din Bucuresti si al 25-lea din tara si poate fi considerat un moment de reorientare a strategiei de dezvoltare a companiei germane in Romania.
Elementele principale ale acestei strategii sunt acoperirea mai buna a zonelor cu potential de clienti profesionisti (Horeca) si revanzatori, promovarea agresiva a marcilor proprii, redimensionarea sortimentatiei in functie de specificul clientilor din zona de acoperire a magazinului, dezvoltarea de formate de magazin focusate pe anumite categorii de clienti.
Prin noul lay-out si structura a sortimentatiei, Metro Cash&Carry Pallady marcheaza aceasta noua etapa de dezvoltare strategica.
Din 13.000 mp suprafata totala - cea mai mare a unui magazin Metro din Romania - suprafata de vanzare este de 8.000 mp, pe care sunt expuse circa 19.000 de produse. Intreaga investitie a necesitat 15-20 milioane de euro.
Elementele de noutate pe care le propune magazinul sunt:
- majorarea suprafetei alocate produselor alimentare (atat uscate, cat si proaspete) cu 15% peste media raioanelor similare din celelalte magazine;
- amenajarea unui spatiu de evenimente dedicat demonstratiilor gastro, prezentarilor de marci proprii, ofertelor speciale;
- raioane speciale dedicate produselor de unica folosinta si echipamentelor pentru clientii profesionisti (rafturi, echipamente de transport si depozitare pentru revanzatori sau echipamente gastro pentru horeca);
- spatii mai mari la raft dedicat marcilor proprii ale Metro si semnalizate special; Intentia companiei este de a atinge o pondere de 20% in vanzari cu marcile proprii, pana in 2012.
- solutii profesionale intr-o noua prezentare.
Au fost reduse substantial raioane precum birotica, electrice electrocasnice si menaj sau au fost eliminate raioane precum imbracaminte si incaltaminte, fiind pastrata doar sortimentatia de imbracaminte de lucru.
Intregul concept de magazin subliniaza orientarea mai puternica a Metro catre sectorul gastronomie si revanzatori si incercarea de atragere a segmentului corporate (companii, birouri, segmente profesionale cu diverse nevoi). Magazinul are 251 de angajati.
„Deschiderea noului centru de distributie reprezinta evidenta faptului ca Bucurestiul este o piata in continua dezvoltare, care isi mentine inca un potential de crestere remarcabil”, a declara Dusan Wilms, Director General Metro Cash&Carry. Cu acest magazin, investitia totala a Metro Cash & Carry in Romania se ridica la aproximativ 500 milioane de euro.
Metro Punct, in faza de testare
Comerciantul german a deschis recent si un nou concept de magazin, Metro Punct, la Satu Mare, adresat cu precadere clientilor revanzatori (micilor magazine). Conform declaratiilor lui Dusan Wilms, rolul magazinului este sa deserveasca bazinul de clienti revanzatori care nu pot accesa destul de frecvent magazinul Metro din Baia Mare.
Pe o suprafata de 2.000 mp, oferta consta doar in alimente ambalate, intr-o sortimentatie de baza selectata dupa criteriul celor mai mari volume realizate. Wilms a declarat ca se urmareste evolutia acestui tip de magazin si, in functie de rezultate, in circa trei luni se va lua o decizie privind eventuala dezvoltare a acestui concept. Investitia intr-un magazin de acest tip este de un milion de euro.
Directorul Metro Cash&Carry a explicat ca, daca in urma cu zece ani, compania se concentra pe expansiunea geografica, vizand orasele cu cel mai mare numar de locuitori, in acest moment este interesata de a se dezvolta in zonele in care exista cel mai bun potential de clienti. In consecinta, extinderea numarului de magazine sau eventuala dezvoltare a unor noi concepte vor avea ca principal motor acest principiu: descoperirea zonelor de cu potential de clienti si adaptarea ofertei in functie de caracteristicile acestora.
In privinta evolutiei vanzarilor in 2010, Dusan Wilms a afirmat ca planul de business conceput pentru acest an a luat in calcul recesiunea economica, astfel incat rezultatele obtinute pana acum „sunt in linie” cu previziunile facute anul trecut.
Adaugă comentariu nou