FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Lekkerland Convenience Distributie Romania, vanzari de 58 milioane euro in 2008

Lekkerland Convenience Distributie Romania, vanzari de 58 milioane euro in 2008

Lekkerland Convenience Distributie SRL din Romania a inregistrat in 2008 vanzari de 58 milioane de euro ceea ce reprezinta o crestere de 7.4 procente comparativ cu 2007.

Lekkerland Romania a realizat o crestere semnificativa in ceea ce priveste segmentul produselor alimentare. “ Rezultatele din 2008 demonstreaza ca eforturile noastre de a ne concentra pe imbunatatirea calitatii serviciilor oferite au avut o finalitate pozitiva.” explica Narcis Mihai, Country Manager Lekkerland Romania.
La nivelul  intregului business, distribuitorul de produse convenience (bunuri de larg consum) Lekkerland AG & Co. KG si-a marit cifra de afaceri in anul 2008 cu 3,5 procente, ajungand la 11,6 miliarde euro. „Cu strategia noastra de crestere ‚Agenda pentru Dezvoltare‘ ne-am plasat pentru multa vreme intr-o pozitie buna“, explica Christian Berner, Chief Executive Officer (CEO) al Grupului Lekkerland.

 „Consumatorii vor sa-si faca aprovizionarea pe parcursul deplasarii, repede si comod – ca aceasta este tendinta - a demonstrat foarte clar si studiul nostru pe bunuri de larg consum realizat in 2008, iar noi ne orientam mai departe consecvent dupa aceasta tendinta. Prelungirile contractuale asupra carora am cazut de acord in 2008 cu clienti-cheie constituie fundamentul continuarii dezvoltarii pozitive a afacerilor Grupului Lekkerland“, declara CEO. Cu toate acestea, Lekkerland a avut de indeplinit in 2008 conditii-cadru grele: Din cauza preturilor ridicate la carburanti in primele doua trimestre, compania a resimtit, spre exemplu, o reducere neta a cumparaturilor in benzinarii. Acest lucru, precum si cateva efecte speciale au facut sa scada rezultatul, inainte de plata dobanzilor, a impozitelor si a amortizarilor (EBITDA), cu 9,9 procente pana la 136 milioane euro, iar EBIT cu 19,6 procente pana la 82 milioane euro.

Evolutia afacerilor: Cifra de afaceri stabila in Germania, cresteri in Europa de Vest si de Est

In Germania in anul 2008 au fost realizate 6,7 miliarde euro, ceea ce reprezinta 58 procente din cifra totala de afaceri a grupului. Aceasta valoare o depaseste pe cea de anul trecut cu 0,9 procente, ramanand astfel stabila per total. Pozitiva este cresterea cu 3,4 procente a vanzarilor in sectorul Food/Non-Food, pe care compania a realizat-o in pofida conditiilor negative de pe piata. La aceste sortimente s-a inregistrat o cifra de afaceri de 1,4 miliarde de euro. Categoria produselor tobacco a atins in Germania o cifra de vanzari de 5,3 miliarde euro cam la nivelul anului trecut. Comisioanele pe ElectronicValue (e-va: credite prepaid comercializate electronic) s-au redus conform asteptarilor. Cifra de afaceri din comisioane a scazut in Germania fata de anul trecut cu 14,6 procente, ajungand la 70 milioane euro. Aceasta a fost influentata de mediul concurential mai mare, precum si de marjele in continua scadere.

In restul Europei de Vest (Olanda, Belgia, Spania, Austria, Elvetia) Lekkerland AG & Co. KG  a realizat o crestere a cifrei de afaceri cu 5,2 procente, ajungand la 3,8 miliarde euro. Aceasta imbunatatire a fost generata in special de categia produselor tobacco din Olanda si de segmentul Food/Non-Food din Spania. Are la baza in principal achizitionarea cu succes a unor clienti noi precum si cresterea cantitatilor vandute unor clienti importanti.

Europa de Est (Cehia, Ungaria, Romania, Polonia) a depasit pentru prima oara limita miliardului, cu o crestere a cifrei de afaceri de 15,2 procente. Toate companiile operative ale acestui segment si-au marit cifra de afaceri.
Rezultatul a fost influentat si de efecte speciale, cum ar fi costurile de lansare pentru noua Food Services Division “Food Intelligence”, pe care compania a realizat-o anul trecut pentru punerea in practica a strategiei sale de crestere, precum si de corectarea valorilor in Polonia si Romania.

Lekkerland aprovizioneaza in 11 tari europene circa 134.000 de magazine de tip convenience (benzinarii, chioscuri, retele de fast-food, tutungerii) magazine specializate pe bauturi, mari magazine, magazine alimentare, brutarii si cantine cu un sortiment complet de dulciuri, bauturi, snack-uri, articole convenience, inghetata, produse congelate, produse proaspete, produse tobacco, cartele telefonice si produse non-food. Compania a avut in 2008 o cifra de afaceri de 11,6 miliarde euro.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content