FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Investitie Procter&Gamble de peste 100 milioane de dolari la Urlati

Investitie Procter&Gamble de peste 100 milioane de dolari la Urlati

Procter&Gamble a inaugurat pe 29 septembrie a.c. noua sa fabrica de produse de ingrijire a parului de la Urlati, in judetul Prahova, in urma unei investitii de peste 100 milioane de dolari. Noua unitate de productie este o constructie de tip greenfield care se intinde pe o suprafata de sase hectare, dispune de patru linii de productie si va deservi peste 20 de piete din regiune, precum Tarile Baltice, Turcia, Rusia sau Ucraina, reprezentantii companiei estimand ca peste 90% din productie va merge spre export.

Vorbind despre strategia de dezvoltare a companiei, presedintele si directorul executive al P&G, Bob McDonald (foto), a spus: „construirea unei noi unitati de productie in Romania, dupa cea de detergenti de la Timisoara, vine pe fondul expansiunii companiei pe pietele emergente din Europa Centrala si de Est, iar Romania a fost aleasa ca locatie pentru aceasta investitie in urma unui studiu realizat de compania-mama in regiune". „Este o investitie pe termen lung, strategica, ce se aliniaza politicii noastre de a fi cat mai aproape de consumatori", a completat si Luc Viaene, Directorul fabricii de la Urlati. Fiind intrebat cat i-a luat sa semneze aprobarea investitiei de la Urlati, Bob McDonald a spus ca soarta acestuia s-a decis in 10-15 minute, mai ales ca fiecare proiect de fabrica trece in prealabil prin mai multe maini.Desi primele sampoane Wash&Go au fost lansate pe piata locala la inceputul lunii august, la fabrica de la Urlati vor mai fi produse si marcile de sampoane si balsamuri Pantene si Head&Shoulders. De altfel, aici lucreaza deja peste 250 de oameni, urmand ca pana la sfarsitul anului sa mai fie angajate aproximativ 50 de persoane. 

 
Luc Viane a precizat insa ca „vrem sa facem si alte produse pe langa sampoane si balsamuri ceea ce inseamna ca vom continua sa investim peste media anuala de investitii intr-o unitate operationala – 5-10 milioane dolari". Expansiunea este si unul dintre motivele pentru care compania a concesionat 25 de hectare de teren in aceasta locatie, pe o perioada de 49 de ani. Fabrica de la Urlati, singura deschisa anul acesta in Europa de gigantul american, mai aduce o premiera in peisajul investitiilor de profil de la noi din tara, prin implementarea la nivelul procesului tehnologic a echipamentelor ecologice si aplicarii celor mai recente evolutii in managementul retelelor de distributie, inclusiv co-locarea Plastipak, unul dintre furnizorii de ambalaje ai P&G.

Tot la capitolul planuri de viitor, P&G intentioneaza cresterea investitiei in fabrica de detergenti si in Centrul de distributie de la Timisoara, atat prin marirea capacitatii de productie, cat si prin extinderea Centrului de Distributie care asigura o mare parte din nevoile regiunii. Pana in prezent, investitia se ridica la aproximativ 6 milioane de dolari. In plus, Procter & Gamble Marketing Romania va continua extinderea activitatilor de servicii prestate catre entitati ale grupului din Europa Centrala si de Vest.
Anul trecut Procter & Gamble Romania a avut o cifra de afaceri de aproape 600 milioane de euro, in crestere cu doua cifre fata de anul precedent, in timp ce profitul net a scazut. Din 1992 si pana in prezent, P&G a contribuit la bugetul de stat cu peste 427 milioane de dolari in taxe si impozite. Printre cele mai cunoscute marci comercializate de producatorul american in Romania se numara Ariel, Tide, Bonux, Lenor, Fairy, Pantene, Head&Shoulder, Wash&Go, Blend-a-Med, Camay, Always, Olay Pampers sau Gillette.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content