Ilias Pliatsikas, Olympus Dairy: "In 2013 vom intra pe profit" | Progresiv

Dupa 2 ani de la investi?ia de 55 de milioane de euro din comuna brasoveana Halchiu, grecii de la Olympus Dairy vorbesc deja despre profit. “Am incheiat anul 2012 cu o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro, iar pentru anul acesta estimam o crestere de circa 20%. Suntem multumiti de evolutia noastra, am inregistrat cresteri exponentiale de un an la altul, iar acest an este primul in care putem sa vorbim despre profit”, declara Ilias Pliatsikas, directorul general al companiei. Acesta a mai subliniat si faptul ca “strategia noastra de dezvoltare este una organica si nu luam in calcul preluarea unui alt jucator din piata”. Ilias Pliatsikas, Olympus Dairy:

Compania, prezenta in Romania inca din 1999 printr-o unitate de procesare a laptelui la Baraolt in judetul Covasna, comercializeaza in prezent o gama larga de produse lactate in segmente precum iaurt, telemea, lapte, smantana, cascaval, urda cu smantana, dar si sucuri naturale de fructe. „In acest moment, lucram la 40% din capacitatea fabricii, dar estimez ca in 3 ani vom atinge potentialul maxim”, mai precizeaza Pliatsikas, care adauga ca peste 80% din productia locala pleaca la export, in tari precum Italia, Germania sau Austria.

Produsele noi, in centrul strategiei de dezvoltare

Recent, compania a lansat in premiera pentru piata din Romania un iaurt bio produs local. Olympus Bio este disponibil in doua variante, cu 0% si 3,5% grasime, si are in compozitie 100% lapte care provine de la ferme bio locale. Pentru realizarea acestor produse, Olympus Dairy colaboreaza cu un numar de 18 ferme din judetele Brasov, Covasna, Hargita si Mures, pe care i-a sustinut de altfel in procesul de certificare. “Vrem sa mai cooptam si alti fermieri in acest proiect si sa ajungem la un volum de 5 tone de lapte bio procesat pe zi, de la 3 tone in acest moment. Totul depinde insa de modul in care consumatorii vor primi produsele si de volumele pe care le vom vinde. Nu ne-am pus niciun target de vanzari, iar realist vorbind cred ca rezultatele se vor vedea d-abia peste un an”, este de parere managerul care estimeaza un ritm anual de crestere a segmentului produselor bio de 10%.

Iaurtul Olympus Bio este destinat in totalitate consumului intern si se poate gasi deja pe raftul marilor retele de magazine. “Retailerii au fost foarte deschisi, ba  chiar exista o asteptare in piata in sensul dezvoltarii de produse de acest tip local. Pretul produsului este cu 10-15% mai mic decat al iaurturilor bio de import si cu 30-40% mai mare decat al unui produs conventional”, explica Ilias Pliatsikas. Compania are planuri de extindere a gamei bio, pana in septembrie dorind sa ajunga la 4-5 SKU-uri, posibil si in alte categorii. De altfel, productia bio nu este o noutate pentru  Olympus care detine in portofoliul comercializat in Grecia astfel de produse inca din 2006, in segmentele iaurt, lapte de consum si branza feta.

Despre piata lactatelor, nu doar de bine
Cu privire la evolutia categoriei in ultimii ani, managerul Olympus spune ca “piata este relativ stabila, fara cresteri spectaculoase ale consumului, iar cea mai mare problema ramane gradul ridicat de evaziune, de peste 50%. Estimam ca potentialul de crestere a pietei de lactate in ansamblu este de 20% pe termen lung, din care iaurtul 15%”. Pe lista lucrurilor care inca nu functioneaza se mai adauga si imposibilitatea de a asigura constant materie prima din Romania, mai ales in cazul unor produse speciale cum sunt cele din lapte de capra, dar si cresterea costurilor de productie, inca netransmise in pretul de la raft. “Nu am operat majorari de preturi pana acum, insa situatia devine critica. Numai la inceputul acestui an costurile la material prima au crescut cu 15-20%”, explica Pliatsikas.

Grupul de firme din care face parte Olympus Dairy, detinut de o familie aflata la a treia generatie de producatori de lactate, are sediul in Trikala, Grecia, si opereaza in 34 de tari, inclusiv pe piete precum SUA, Germania si Italia. In prezent, detine cinci unitati de productie in Grecia, Bulgaria si Romania, care produc lactate si sucuri naturale. In perioada 1999-2013, investitia totala a grupului Olympus in Romania se ridica la 70 de milioane de euro.

Brandurile din portofoliu Reckitt
Reckitt își restructurează portofoliul pentru a-și asigura o creștere accelerată
Grupul Reckitt Benckiser anunță un nou proces de reorganizare a companiei în vederea generării unei creșteri acelerate. Acesta prevede o...
angajati fericiti
Săptămâna de muncă de patru zile în România: cum o aplicăm și avantajele sale
În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională și cea personală a condus la noi forme de organizare...
AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...