FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Henkel a raportat vanzari in scadere in trimestrul al doilea

Henkel a raportat vanzari in scadere in trimestrul al doilea

Vanzarile grupului german Henkel din trimestrul al doilea al acestui an au scazut cu 3,5%, la 4,13 miliarde de euro din cauza influentei ratei de schimb, iar profitul operational ajustat a crescut cu 2,1%, la 674 milioane de euro.

“Henkel a continuat sa performeze bine si in trimestrul doi al anului 2014. Intr-un context de piata dificil, toate diviziile companiei au reusit sa raporteze cresteri organice si imbunatatirea profitabilitatii. Cu o crestere organica solida a vanzarilor, pietele emergente au contribuit, din nou, peste medie, la cresterea totala. De asemenea, am reusit sa crestem business-ul pe pietele mature. Cu toate acestea, impactul cursului de schimb a continuat sa influenteze negativ vanzarile raportate de companie”, a declarat CEO-ul Henkel, Kasper Rorsted.

Referindu-se la anul fiscal curent, Rorsted a declarat: “Ne asteptam ca escaladarea conflictului ruso-ucranian si nelinistea politica din Orient sa aiba in continuare un impact negativ asupra contextului de piata. Prin urmare, anticipam o usoara incetinire a cresterii castigului ajustat per actiune preferentiala in a doua jumatate a acestui an, comparativ cu prima jumatate. Pentru noi, factorii-cheie ai succesului raman agilitatea si flexibilitatea si vom continua sa ne simplificam si sa ne acceleram procesele si structurile.”

Rorsted confirma previziunile pentru anul 2014 in pofida contextului dificil. “Ne asteptam sa generam o crestere organica a vanzarilor intre 3% si 5%. Anticipam ca EBIT margin sa creasca la cca 15,5%, iar castigurile ajustate per actiune preferentiala sa creasca de ordinul unei cifre (en: “high single-digits”).”

CEO-ul companiei declara ca Henkel se afla pe directia buna in ceea ce priveste implementarea prioritatilor sale strategice si realizarea obiectivelor pentru anul 2016. In trimestrul doi, Henkel a anuntat achizitii in valoare totala de cca 1,2 miliarde euro.

Evolutia vanzarilor si profitului in trimestrul doi 2014

Trimestrul doi 2014 a fost marcat, in special, de o depreciere a valutelor pietelor emergente, dar si a dolarului american. Datorita impactului negativ al cursului de schimb, vanzarile au atins valoarea de 4,137 miliarde euro, in scadere cu 3,5% fata de valoarea din trim. II 2013. Astfel, vanzarile organice – care nu iau in calcul cursul de schimb, achizitii si vanzari – au crescut cu 3,3%.

Divizia Laundry & Home Care (detergenti de rufe si produse de curatenie) a raportat o crestere organica de 4,2%, divizia Beauty Care (produse de ingrijire a corpului si cosmetice) de 2,1% iar divizia Adhesive Technologies a raportat o crestere organica de 3,7%.

Profitul operational ajustat, dupa deduceri, a crescut cu 2,1%, de la 660 milioane euro la 674 milioane euro. Profitul operational raportat (EBIT) a fost de 589 milioane euro, comparativ cu 607 milioane euro in trimestrul doi al anului trecut.

Indicatorul Adjusted return on sales (EBIT margin) a crescut puternic cu 0,9 puncte procentuale, de la 15,4 la 16,3%. La 14,2%, return on sales raportat a ramas la nivelul din perioada de comparatie.

Rezultatul financiar a atins valoarea de -11 milioane euro, comparativ cu -27 milioane euro in trimestrul doi 2013. Indicatorul tax rate a atins 22,8%, comparativ cu 25,5% in trimestrul doi al anului trecut.

Castigul net al pe trimestrul II a crescut cu 10,8%, de la 432 milioane euro la 446 milioane euro. Dupa deduceri, castigul net a fost de 441 milioane euro (in perioada de comparatie: 418 milioane euro).

Castigul net ajustat al trimestrului, dupa deduceri, a atins valoarea de 499 milioane euro, comparativ cu 461 milioane euro in trimestrul II 2013. Indicatorul Castiguri per actiune preferentiala (EPS) a crescut de la 0,96 euro la 1,02 euro. Dupa ajustari, EPS a crescut cu 8,4%, pana la 1,16 euro, de la 1,07 euro in trimestrul doi 2013.

Raportul net working capital la vanzari a atins 6%, comparativ cu 5,2% in perioada similara a anului trecut. La data de 30 iunie 2014, Henkel prezenta un indicator “net financial position” de 156 milioane euro, ceea ce inseamna o crestere cu cca 300 milioane euro year-on-year.

Performanta companiei in perioada ianuarie-iunie 2014

Vanzarile din prima jumatate a anului 2014 au totalizat 8,066 miliarde euro, cu 3,0 % sub valoarea din prima jumatate a anului precedent, datorita impactului negativ al cursului valutar. Vanzarile organice, pe de alta parte, au crescut cu 3,8%, prin contributia tuturor diviziilor. Profitul operational ajustat a crescut cu 2,7 %, de la 1,260 miliarde euro la 1,293 miliarde euro. De asemenea, indicatorul adjusted return on sales (EBIT margin) a crescut de la 15,1% la 16,0%, datorita contributiei tuturor diviziilor.

Castigul net ajustat pentru prima jumatate a anului a fost de 963 milioane euro comparativ cu 902 milioane euro in prima jumatate a anului trecut. Dupa deduceri, castigul net ajustat a crescut cu 8,3%, de la 878 milioane euro la 951 milioane euro. Indicatorul Castig net per actiune preferentiala (EPS) a fost de 2,20 euro, depasind cu 8,4% valoarea din perioada de comparatie.

Performanta diviziilor in trimestrul doi 2014

Divizia Laundry & Home Care a continuat sa genereze o crestere profitabila, intarindu-si pozitiile pe pietele relevante. Vanzarile au crescut organic cu 4,2% year-on-year. Nominal, vanzarile au fost de 1,139 miliarde euro, comparativ cu 1,186 miliarde euro in trimestrul doi al anului precedent.

Cresterea organica solida a fost, in principal, generata de catre pietele emergente, cu rate de crestere de ordinul a doua cifre, in special regiunea Africa/ Orientul Mijlociu. America Latina a contribuit printr-o solida crestere organica, iar Europa de Est a reusit sa genereze crestere organica intr-un context extrem de dificil. Per total, vanzarile organice pe pietele mature au scazut sub nivelul din perioada de comparatie, cu toate ca vanzarile au crescut in regiunea Europa de Vest. Vanzarile din America de Nord s-au situat sub nivelul perioadei de comparatie, pe fundalul scaderii pietelor si al intensificarii competitiei.

Profitul operational ajustat al diviziei Laundry & Home Care a crescut cu 4,2% pana la 190 milioane euro. Return on sales ajustat a fost de 16,6%, un plus semnificativ cu 1,3 puncte procentuale fata de al doilea trimestru din 2013.

Divizia Beauty Care a raportat, de asemenea, o crestere profitabila in trimestrul doi 2014. Cresterea organica a vanzarilor de 2,1%, a fost, din nou, peste rata de crestere a pietelor relevante, ceea ce a generat o imbunatatire a cotei de piata. Nominal, vanzarile au fost de 897 milioane euro, fata de 923 milioane euro in trimestrul doi al anului trecut.

Si in cazul acestei divizii, cresterea a fost generata de catre pietele emergente. Astfel, cresterea vanzarilor din Asia (fara Japonia) a fost, din nou, de ordinul a doua cifre. O crestere solida a fost raportata si de catre regiunea Africa/ Orientul Mijlociu, iar Europa de Est a continuat sa performeze bine. Pe pietele mature – caracterizate prin scaderi, cresterea activitatilor promotionale si presiunea mare asupra preturilor– performanta diviziei a ramas constanta per total, cu o evolutie buna in Europa de Vest. Vanzarile din regiunea America de Nord, puternic afectate de competitia din domeniul preturilor, au fost sub nivelul inregistrat in trimestrul doi 2013; de asemenea, vanzarile de pe pietele mature din Asia-Pacific au scazut year-on-year.

Profitul operational ajustat al diviziei Beauty Care a cunoscut o crestere cu 5,1% fata de perioada anterioara, pana la valoarea de 145 milioane euro. Return on sales ajustat s-a imbunatatit semnificativ cu 1,3 puncte procentuale pana la 16,2%.

Pietele emergente au raportat cresteri organice solide, cele mai mari rate de crestere fiind raportate de catre Asia (fara Japonia) si Africa/Orientul Mijlociu. Cresteri au fost inregistrate si in America Latina, si in Europa de Est, in pofida contextului geo-politic dificil de pe anumite piete. Pietele mature si in special Europa de Vest, au raportat cresteri, chiar si in Europa de Sud. America de Nord a inregistrat cresteri ale vanzarilor, in timp ce pietele mature din regiunea Asia-Pacific au raportat scaderi usoare fata de trimestrul doi 2013.

Performanta regiunilor in trimestrul doi 2014

Performanta Henkel in Europa de Vest s-a imbunatatit cu 1,9%, pana la 1,450 miliarde euro, intr-un climat extrem de competitiv. Organic, vanzarile au crescut cu 2,2%, usoara scadere din Europa de Sud fiind compensata in special de catre cresterile din Franta si Benelux. Vanzarile din Europa de Est au atins valoarea de 739 milioane euro, fata de 799 milioane euro in trimestrul doi 2013. Cresterea organica a fost de 2,8%, prin aportul substantial adus de Rusia si Turcia. Vanzarile din Africa/Orientul Mijlociu au totalizat 287 milioane euro comparativ cu 307 milioane euro in trimestrul doi 2013. In pofida instabilitatii politice din anumite tari, regiunea a reusit sa genereze o crestere organica solida, de ordinul a doua cifre, +17,5%.

America de Nord a raportat vanzari de 703 milioane euro fata de 760 milioane euro in trimestrul doi 2013. Organic, vanzarile s-au situat cu 0,7% sub valoarea de anul trecut, business-ul fiind influentat negativ de competitia acerba in domeniul promotiilor, pe zona bunurilor de consum. Vanzarile din America Latina au atins 259 milioane euro, comparativ cu 282 milioane euro in trimestrul doi 2013. Organic, vanzarile au crescut cu 3,8%, crestere generata in special de Mexic. In regiunea Asia-Pacific, vanzarile au atins 666 milioane euro fata de 675 milioane euro in trimestrul doi 2013. Organic, vanzarile au crescut cu 5,5%. Performanta puternica a fost in special generata de catre China, cu cresteri de ordinul a doua cifre.

Nominal, vanzarile raportate de catre pietele emergente – Europa de Est, Africa/ Orientul Mijlociu, America Latina si Asia (fara Japonia) – au scazut cu 5,1% pana la 1,844 miliarde euro, datorita impactului negativ al cursului de schimb. Cu toate acestea, vanzarile au crescut organic cu 6,5%. Pentru toate cele trei divizii ale companiei, pietele emergente si-au adus o contributie peste medie la cresterea totala. Contributia pietelor emergente la vanzarile grupului a ramas de 45%, la nivelul trimestrului doi 2013. Pe pietele mature, vanzarile au crescut organic cu 0,9%, pana la valoarea de 2,261 miliarde euro.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content