Henkel a raportat o crestere substantiala a vanzarilor si profitului in primul trimestru
In primul trimestru al anului 2010, Henkel a generat vanzari de 3,512 milioane euro. In contextul revenirii pietei, aceasta inseamna o crestere de 7.8 procente in comparatie cu rezultatele din primul trimestru al anului trecut. Dupa ajustarea in functie de cursul valutar, vanzarile au crescut cu 7.5 procente. Cresterea organica de 8.8 procente dupa ajustarea la cursul de schimb, achizitii si vanzari, a reprezentat prima crestere semnificativa din ultimele patru trimestre.
Aceasta performanta a fost determinata de toate diviziile. Divizia Detergenti & Produse pentru Ingrijirea Locuintei a avut o evolutie pozitiva cu o crestere organica de 3.6 procente. Vanzarile diviziei Produse Cosmetice/ de toaleta au crescut cu 5.5 procente, ritm ce depaseste performantele din trimestrele precedente si cresterea generala a pietei. Divizia Adezivi Tehnologii a raportat o crestere organica a vanzarilor de ordinul a doua cifre fata de perioada similara a anului trecut, 14.5 procente, anul trecut cifrele fiind puternic afectate de contextul dificil de pe piata.
Datorita imbunatatirii substantiale a performantei diviziei Adezivi Tehnologii, profitul operational (EBIT) a crescut cu 93.3 procente, de la 218 milioane euro la 422 milioane euro. Profitul operational ajustat a crescut cu 79.1 procente, de la 235 milioane euro la 421 milioane euro.
Return on sales (EBIT margin) a crescut semnificativ, de la 6.7 procente la 12.0 procente. Valoarea ajustata a acestui indicator a crescut de la 7.2 procente la 12.0 procente.
Rezultatul financiar a scazut usor de la -52 milioane euro la -54 milioane euro, in timp ce nivelul taxelor s-a situat la 27.7 procente, usor peste nivelul inregistrat in perioada similara a anului trecut.
Datorita cresterii EBIT, castigul net al trimestrului a crescut cu 119.8 procente, de la 121 milioane euro la 266 milioane euro. Valoarea ajustata este de 258 milioane euro in comparatie cu 130 milioane euro din primul trimestru 2009.
In primul trimestru al anului 2010, Henkel a generat vanzari de 3,512 milioane euro. In contextul revenirii pietei, aceasta inseamna o crestere de 7.8 procente in comparatie cu rezultatele din primul trimestru al anului trecut. Dupa ajustarea in functie de cursul valutar, vanzarile au crescut cu 7.5 procente.
Cresterea organica de 8.8 procente dupa ajustarea la cursul de schimb, achizitii si vanzari, a reprezentat prima crestere semnificativa din ultimele patru trimestre. Aceasta performanta a fost determinata de toate diviziile. Divizia Detergenti & Produse pentru Ingrijirea Locuintei a avut o evolutie pozitiva cu o crestere organica de 3.6 procente.
Vanzarile diviziei Produse Cosmetice/ de toaleta au crescut cu 5.5 procente, ritm ce depaseste performantele din trimestrele precedente si cresterea generala a pietei. Divizia Adezivi Tehnologii a raportat o crestere organica a vanzarilor de ordinul a doua cifre fata de perioada similara a anului trecut, 14.5 procente, anul trecut cifrele fiind puternic afectate de contextul dificil de pe piata.
Datorita imbunatatirii substantiale a performantei diviziei Adezivi Tehnologii, profitul operational (EBIT) a crescut cu 93.3 procente, de la 218 milioane euro la 422 milioane euro. Profitul operational ajustat a crescut cu 79.1 procente, de la 235 milioane euro la 421 milioane euro.
Return on sales (EBIT margin) a crescut semnificativ, de la 6.7 procente la 12.0 procente. Valoarea ajustata a acestui indicator a crescut de la 7.2 procente la 12.0 procente.
Rezultatul financiar a scazut usor de la -52 milioane euro la -54 milioane euro, in timp ce nivelul taxelor s-a situat la 27.7 procente, usor peste nivelul inregistrat in perioada similara a anului trecut.
Datorita cresterii EBIT, castigul net al trimestrului a crescut cu 119.8 procente, de la 121 milioane euro la 266 milioane euro. Valoarea ajustata este de 258 milioane euro in comparatie cu 130 milioane euro din primul trimestru 2009.
Conform estimarilor Henkel, conditiile relativ pozitive de pe piete, care prevaleaza in economia reala si pe pietele financiare, raman in continuare fragile. Pe baza estimarilor pentru anul in curs, Henkel se asteapta ca economia globala sa creasca cu circa 3 procente, fara a anticipa insa o schimbare considerabila.
Compania Henkel crede ca toate diviziile sale vor continua sa se dezvolte peste nivelul pietelor pe care activeaza din punct de vedere al cresterii organice a vanzarilor (dupa ajustari in functie de cursul de schimb si achizitii/ vanzari).
Au fost introduse deja schimbari la nivel operational despre care compania este increzatoare ca pot genera rezultate pozitive. De exemplu, Henkel anticipeaza contributii suplimentare la profit generate de sinergiile create in urma integrarii fostelor divizii National Starch si de o abordare stricta a managementului costurilor.
Toti acesti factori vor influenta pozitiv dezvoltarea profitului operational ajustat (EBIT) si a castigurilor per actiune preferentiala (EPS). Ca urmare a inceputului foarte bun de an, Henkel asteapta o imbunatatire a rezultatelor companiei de peste 15 procente pentru intregul an fiscal 2010, in comparatie cu rezultatele din anul 2009.
Adaugă comentariu nou