FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > GS1 a lansat Codul de Bune Practici in Domeniul Scanarii 2012

GS1 a lansat Codul de Bune Practici in Domeniul Scanarii 2012

Asociatia Global Standards One (GS1) Romania a lansat astazi Codul de Bune Practici in Domeniul Scanarii, editia 2012. Premiza de baza a acestuia este ca pretul afisat pe eticheta de la raft a produselor este acelasi cu pretul platit la casa de marcat din magazin.

Codul cuprinde un set de linii directoare, principii si proceduri extrase din experienta practica a companiilor de retail si asigura un grad ridicat de incredere a clientilor in operarea si gestionarea cu eficienta a identificarii automate prin coduri de bare si scanarilor in magazinele care le aplica. Acesta este elaborat cu sprijinul si colaborarea ANPC si membrilor GS1 Romania din comert.
GS1 Romania a avut initiativa elaborarii unui Cod de Bune Practici in domeniul Scanarii pentru Companiile de Vanzari En-gros si En-detail in anul 2006, ca raspuns la o serie de semnale din piata si pornind de la experiente europene similare.

Membrii GS1 Romania care adera la acest Cod vor primi un Certificat de Conformitate care trebuie sa fie afisat intr-o pozitie vizibila in magazine.
In perioada 2007-2009 au intrat in program patru retele mari de magazine: METRO Cash & Carry Romania, Carrefour Romania, Selgros Cash & Carry Romania si Praktiker Romania.

In cadrul conferintei de lansare a Codului de Bune Practici in Domeniul Scanarii 2012, GS1 Romania a prezentat un studiu international care arata ca 30% dintre clientii retailerilor nu revin in magazin daca au impresia ca au fost tratati incorect de catre retailer. Clientii vor ca, la raft, preturile produselor sa fie clare, lizibile si expuse in mod corect pe etichete.

“Codul de Bune Practici in Domeniul Scanarii – initiativa GS1 Romania – agreat de catre ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor), reprezinta o garantie a respectarii unui drept esential al consumatorilor: dreptul de a fi corect informat, inclusiv asupra pretului”, a declarat Balla Tullia Imola, Vice-Presedinte al ANPC.

“Implementarea Codul de Bune Practici in Domeniul Scanarii in reteaua Carrefour a fost realizata, in principal, din respect fata de clientii nostri. Am vrut sa oferim clientilor increderea ca pretul scanat la casa de marcat este identic cu cel de la raft. Intrarea in acest program a fost, de asemenea, un pas esential inainte, pentru ca ne-a ajutat foarte mult si in zona de supply chain (in relatia cu furnizorii – n.r.)”, a afirmat, la randul sau, Florin Capatana, Director de Calitate & Corporate Affairs la Carrefour Romania.
In opinia lui Thomas Quenzer, reprezentantul Pricon Graphics SRL (GS1 Romania Alliance Solution Provider), principala conditie pentru asigurarea eficientei unui cod de bare este imprimarea corecta a acestuia pe produs, procedura supusa reglementarilor ISO 15416. In acest sens, principalul obiectiv pentru un furnizor de servicii de imprimare a codurilor de bare pe ambalaje este asigurarea unei rate foarte mari a citirii din prima a codului.
 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content