FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Grupul Metro si-a anuntat rezultatele pe primele noua luni din 2009

Grupul Metro si-a anuntat rezultatele pe primele noua luni din 2009

Grupul Metro a raportat rezultate solide in primele noua luni din 2009, pe fondul recesiunii economice.

In ciuda deflatiei inregistrate in industria alimentara, vanzarile companiei au atins 46,1 miliarde euro, in scadere cu 3,7%, scadere considerata "moderata in comparatie cu alte sectoare". In primele trei luni din 2008 vanzarile au fost de 47,8 miliarde euro. Scaderea vine din deprecierea monedelor din Europa de Est si reducerea inflatiei la produsele alimentare.
In Germania, vanzarile au atins 18,4 miliarde euro, o performanta similara cu cea de anul trecut, rezultate bune fiind consemnate si "in unele tari din Europa de Est si Asia", arata comunicatul oficial al companiei. Vanzarile din Europa de Est au fost de 11,2 miliare de euro, in scadere cu 13% fata de primele trei luni din 2008, cand acestea ajunsesera la 12,9 miliarde euro.
Veniturile inainte de impozitare (EBIT) in primele noua luni au fost de 139 milioane de euro (259 milioane euro in primele noua luni din 2008). Profiul net in aceasta perioada a fost de 82 milioane de euro, dupa o scadere de 206 milioane anul trecut.

Metro Cash&Carry

Vanzarile Metro Cash&Carry au totalizat 22,2 miliarde euro, in scadere cu peste sapte procente fata de perioada similara din 2008 (23,9 milioane). In Germania, vanzarile au fost de 3,9 miliarde euro (4,1 miliarde euro in 2008), iar in Europa de Est acestea au ajuns la 8,7 miliarde euro, dupa 9,1 miliarde in perioada similara de anul trecut. Reprezentantii companiei afirma ca scaderea vanzarilor a fost cauzata de climatul deflationist, de variatiile de curs valutar si de rezultatele negative in sectorul non-food.

O noua strategie de marca proprie pentru Metro Cash&Carry Germania

Noile masuri adoptate de aceasta divizie aduc primele rezultate, mai ales in ceea ce priveste costurile. Serviciul de livrare la sediul clientului, introdus recent, a contribuit cu 70 de milioane de euro in vanzari, de la lansarea sa. De asemenea, Metro Cash&Carry Germania a introdus si o noua strategie de marca proprie, constand intr-o oferta de produse create pentru nevoile specifice ale fiecarui grup de clienti. Marcile proprii reprezinta un element cheie in noua stategie a acestei divizii, care are ca obiectiv vanzari de marci proprii de pana la 150 de milioane de euro pana in 2012. In medie, marcile proprii Metro ofera un avantaj de pret de 15% in comparatie cu marcile A. Ponderea acestora in sortimentul total al Metro Cash&Carry se va dubla, cu scopul de a genera circa 20% din vanzarile totale.

Real,-

Vanzarile diviziei de supermarketuri Real in primele noua luni din 2009 au fost de 8,1 miliarde euro, fata de 8,3 miliarde in perioada similara de anul trecut. In Germania, divizia a consemnat o scadere de 1,6% a vanzarilor, pana la 6,2 miliarde euro, dupa ce compania a renuntat la o serie de magazine. Europa de Est a adus vanzari de doar 1,9 miliarde de euro, fata de 2,1 miliarde in primele noua luni din 2008.

Grupul Metro continua expansiunea internationala

In octombrie, Metro a deschis al 50-lea magazin din Rusia, primul magazin din Kazahstan si a pus piatra de temelie la primul centru de distributie din Egipt, ce va fi deschis anul viitor. De asemenea, Real a sarbatorit intrarea in Ucraina, tot in octombrie. Cu 44 de magazine deschise in primele patru luni, compania isi va extinde prezenta internationala si in ultima parte a anului, cu peste 30 de magazine. Regiunile de interes vor fi Europa de Est si Asia.

Primele rezultate Shape 2012

Efectele programului de restructurare introdus in ianuarie 2009 au inceput sa-si arate roadele in al treilea trimestru al anului. In aceasta perioada, Metro a reusit sa mentina la un nivel stabil veniturile inainte de impozitare (EBIT), in ciuda faptului ca vanzarile au fost afectate de recesiunea economica. Programul are ca obiectiv o imbunatatire a EBIT de 1,5 miliarde euro, din care 800 de milioane sa provina din economii si eficientizari, iar 700 de milioane din imbunatatirea productivitatii. Cea mai mare parte a economiilor trebuie realizata la Metro Cash&Carry si Real.
Un alt obiectiv cheie al Shape 2012 este cresterea vazarilor comparabile pentru fiecare divizie. Pentru atingerea acestui obiectiv, echipe dedicate, in peste 30 de tari, lucreaza la circa 5.000 de masuri propuse la nivel de grup. Fiecare proiect este caracterizat de definirea clara a responsabilitatilor, de obiective precise si rezultate masurabile, precum si de un management de proiect clar.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content