FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Grupul Carrefour isi atinge obiectivele intr-un climat dificil

Grupul Carrefour isi atinge obiectivele intr-un climat dificil

Grupul Carrefour a raportat datele financiare oficiale pentru anul 2009, conform carora retailerul francez a inregistrat o usoara crestere a vanzarilor, de 1,2% (la rate de schimb constante si fara a lua in calcul vanzarile de combustibil). Cresterea a fost determinata in special de pietele din America Latina si Asia.

Vanzarile nete au atins 86 miliarde de euro, in timp ce profitul net a inregistrat o scadere drastica, de aproape 70%, pana la 385 milioane de euro, din cauza unor cheltuieli exceptionale si de restructurare de circa 1,072 miliarde euro. Restul Europei a urmat aceeasi tendinta, cu vanzari nete de 30,6 miliarde euro, fata de 32,4 miliarde in 2008, dar rezultatele totale finale au fost influentate pozitiv de cresterile solide din America Latina – 11,7 miliarde euro (10,5 miliarde in 2008) si Asia – 6,5 miliarde euro (fata de 6 miliarde cu un an inainte).

Grupul Carrefour afirma ca si-a indeplinit obiectivele majore pentru 2009: majorarea cotei de piata, mai ales in Franta (+0,2%), economii de costuri de 590 milioane de euro si cash-flow de 1,5 miliarde euro, ceea ce reflecta disciplina in politica de investitii ?i reducerea inventarului.

Prioritatile pentru 2010 sunt majorarea cotei de piata in termeni comparabili prin investitii comerciale inteligente si imbunatatirea imaginii de pret ?i imbunatatirea marjelor prin implementarea Planului de Transformare (cu obiective privind eficienta operationala, economii de costuri de 500 milioane euro, focus pe generarea de cash prin investitii selective, la acelasi nivel ca in 2009, expansiune in Brazilia si China si reducerea stocurilor cu 2 zile).

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content