FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Grupul Agricola raporteaza o crestere de 15% la trimestru

Grupul Agricola raporteaza o crestere de 15% la trimestru

Grupul Agricola, unul dintre cei mai mari producatori de carne de pasare de pe piata, a raportat accelerarea cresterii in 2014. Daca in primul trimestru al anului 2013, ritmul de crestere a cifrei de afaceri fata de 2012 era de 5%, pe primele trei luni din 2014 avansul a ajuns aproape 15%, comparativ cu T1 al anului trecut.  

Afacerile pe primul trimestru din 2014 au ajuns astfel la 133,7 milioane de lei, reteaua de magazine Agricola nefiind inclusa in aceasta cifra din cauza transferarii business-ului de retail pe o entitate juridica separata. “De la inceputul acestui an, reteaua de magazine de proximitate Agricola opereaza intr-o entitate juridica distincta, numita Agricola Magazine, in care Agricola International detine 99,99% parti sociale. Vorbim, practic, de continuarea procesului de restructurare a activitatilor demarat in 2009, de o arhitectura a Grupului Agricola configurata dupa linii de business distincte. In esenta, aceasta externalizare ofera mai multa libertate in luarea deciziilor, inclusiv mai multa raspundere si chiar o mai mare acuratete de evidentiere a costurilor de distributie intre Agricola si subunitatile sale”, a precizat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.
Cea mai importanta companie din grup este Agricola International, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare si operatorul logistic. Aceasta a inregistrat in primele trei luni o crestere a cifrei de afaceri de 12%, ajungand in prezent la circa 76,96 mil. lei.

Salamurile crud-uscate raporteaza cea mai mare crestere

Vanzarile la carnea de pui au crescut 12% in volum in primele trei luni, comparativ cu perioada similara din 2013, iar in valoare cu 7%, efect cauzat, partial, de scaderea  pretului mediu al pietei. “Intre timp, am relansat Puiul Fericit – dezvoltat conform  sistemului certificat international de firma DQS, am lansat Puiul Fermierului, cu crestere lenta, in cadrul unui proiect customizat cu unul dintre partenerii nostri importanti, Auchan, unde am dezvoltat si mai multe game de produse noi transate din carne de curca, rata si iepure. Sunt convins ca toate aceste nise ne vor aduce distinctivitate pe piata si, in acelasi timp, cresteri semnificative ale valorii vanzarilor, ale pretului mediu, in perioada urmatoare”, a declarat Grigore Horoi.
Vanzarile la categoria salamuri crude uscate realizate de Salbac, companie din cadrul Grupul AGRICOLA, au inregistrat cea mai mare crestere la acest inceput de an: 18% ritmul de majorare in valoare, respectiv 15% in volum. In acelasi timp, grupa salamurilor fiert-afumate inregistreaza o usoara scadere a volumelor de 10%, in trendul pietei. Per ansamblu, compania Salbac are o crestere a cifrei de afaceri de 10% fata de anul trecut.
„Mentinem tendinta de crestere la  segmentul de salamuri crud-uscate, unde avem rezultate pozitive de ani buni si suntem lider de piata. Salamul de Sibiu AGRICOLA isi patreaza pozitia de lider detasat in segment, cu o cota medie de piata de 50% in ultimul an. Am lansat si produse noi, cum ar fi  Salamul de Curcan, Salamul Uscat, deci avem inovatie si cresteri in conditiile in care piata carnii procesate continua sa se contracte”, a mai precizat Horoi.   

Consumul de semipreparate si ready-meal, in usoara revigorare

La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, in primul trimestru s-a inregistrat o crestere in volum a vanzarilor cu 15 % si o crestere valorica de 18%. Exporturile din aceasta perioada s-au dublat fata de anul trecut (Franta, Marea Britanie, Spania, Danemarca).
 „La aceasta categorie de produse vorbim de o usoara revigorare a pietei. Una din solutiile de revenire vine din cresterea exporturilor, iar de curand am lansat gama «Bunatati pentru gratar», din carne de pui, cu un continut redus de grasimi, despre care colegii de la Europrod estimeaza ca va inregistra rezultate bune in vanzarile sezonului cald care urmeaza”, precizeaza presedintele Agricola Bacau.
In categoria oua pentru consum, produse la Avicola Lumina Constanta, grupul a inregistrat o crestere de 65% a vanzarilor fata de primul trimestru al anului precedent (17,489 mil. oua), insa o crestere valorica de doar 37%, in contextul in care scaderea de pret mediu este de 17% fata de anul trecut.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content