FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > GfK: Valoarea pietei FMCG a crescut cu 4,5% in primul semestru

GfK: Valoarea pietei FMCG a crescut cu 4,5% in primul semestru

Valoarea pietei FMCG a crescut cu 4,5% in primele sase luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in vreme ce volumul vanzarilor a cescut cu 3,6%, potrivit firmei de cercetare de piata GfK Romania.

Cea mai mare crestere, din primul semestru al acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, a fost inregistrata de alimente (7,5%), urmata de bunurile de larg consum nealimentare (2,9%) si de bauturi (0,8%). Pe de alta parte, ponderea alimentelor si bauturilor a crescut la 43% din bugetul de cheltuieli al romanilor in prima jumatate a acestui an, fata de 42% in perioada 2011-2012 si 41% in 2008 – 2010.

In primul semestru al acestui an, retailul modern l-a depasit pe cel traditional in privinta totalului banilor cheltuiti de romani din bugetul alocat cumparaturilor, ajungand la o pondere de 53% din total retail, fata de 49% in primul semestru din 2012.

Anul acesta GfK a introdus un nou format in monitorizare – magazinul de proximitate modern, insa cel mai important canal de vanzare ramane hypermarketul, cu 28% din piata de retail.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content