FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > FM Logistic va investi peste 100 milioane euro in urmatorii trei ani in Romania

FM Logistic va investi peste 100 milioane euro in urmatorii trei ani in Romania

FM Logistic Romania, una dintre cele mai importante companii de logistica din industria bunurilor de larg consum, a anuntat demararea unui nou proiect de platforma logistica, dupa cel din judetul Timis, care va fi localizata la 70 de km de Bucuresti, la Petresti.

La momentul finalizarii celor doua proiecte, compania va dispune de o suprafata de depozitare de aproape 200.000 mp. Conform declaratiilor reprezentantilor companiei, investitiile bugetate pentru tara noastra in urmatorii trei – patru ani se ridica la 100 milioane de euro.

Intrata  pe piata din Romania in urma cu cinci ani, FM Logistic a inregistrat o cifra de afaceri de 18 milioane euro in anul financiar 2008 (1 aprilie 2008 – 31 martie 2009) si are in prezent aproximativ 600 de angajati. Pe primul loc, ca si pondere a diviziilor in cifra de afaceri, se afla activitatile de depozitare si manipulare, cu 55%, urmate de activitatile de transport, cu 40%, si de cele de co-packing, cu 5%.

Printre clientii cei mai importanti se numara companii precum Nestle, P&G, Cora, Henkel, L’Oreal, Yves Rocher sau Sanofi Avensis Zentiva, cel mai nou client din portofoliul FM Logistic Romania si primul partener din sectorul farmaceutic. Serviciile de transport national sunt realizate in prezent atat pentru clientii de warehousing ai FM Logistic Romania, cat si pentru o serie de alte companii ca Profi Rom Foods, BIC, Kraft Foods, La Dorna, Unilever sau SCA Packaging.

Cat despre evolutia companiei in ultima perioada si previziunile pentru rezultatele in acest an financiar, Sylvain Cotin, General Manager FM Logistic Romania & Hungary, a declarat ca se asteapta la o crestere a cifrei de afaceri de doua cifre, intre 10 – 15%. “Evolutia pozitiva a companiei se datoreaza faptului ca am stiut sa maximizam o serie de oportunitati care s-au ivit in piata. Am avut capacitatea de a gestiona surplusul de stocuri creat ca urmare a scaderii consumului tocmai pentru ca am putut sa anticipam acest fenomen.

Prin urmare, in acest moment, 90% din capacitatea noastra de depozitare este acoperita. In al doilea rand, ca urmare a faptului ca producatorii au avut nevoie sa impinga marfa in piata, apeland la promotii, ne-au crescut activitatile de co-packing si s-a creat astfel un venit suplimentar. Nu in ultimul rand, o serie de clienti s-au orientat catre noi pentru servicii de transport ca urmare a dificultatilor pe care le-au intampinat in acest domeniu cu fostii parteneri”, a precizat Sylvain Cotin.

Totusi, “pentru 2010 ne asteptam la o scadere a nivelului de stocare ca urmare a ajustarii procesului de productie la noul context al pietei”, a mai adaugat acesta.
Daca la nivel global, peste 60% din cifra de afaceri a FM Logistic este realizata de activitatile de stocare si manipulare a marfii, iar activitatile de transport nu reprezinta mai mult de 23,95, in Romania aceasta componenta este un punct cheie in activitatea cheie a companiei, aducand un profit de 7,3 milioane euro in anul financiar 2008.

Carlos Velez, Director FM Logistic Central Europe, a declarat ca tocmai pentru ca “ 50% din activitatile companiei au legatura cu industria alimentara, am reusit sa ne adaptam atat de repede si sa trecem mai usor peste acest moment dificil. Vom continua sa investim in aceasta directie, iar Romania este o componenta importanta in acest proces”. Velez a vorbit despre criza in termenii unei perioade “de regandire pe toate planurile, de identificare a noi moduri in care pot fi imbunatatite lucrurile”.

De exemplu, “unul din curentele actuale in domeniul logisticii in randul marilor companii este concentrarea activitatii intr-o singura platforma pentru Europa Centrala si de Est. Mai mult decat atat, unele companii se gandesc cum sa-si unifice lanturile de distributie la nivelul intregii Europe”.

Pentru urmatoare perioada, reprezentantii FM Logistic spun ca vor urma sase luni foarte grele pentru toata lumea, iar companiile care vor sti sa se adapteze noii situatii vor trece cu bine peste recesiune.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content