Dupa rebranding, Agricola tinteste o crestere de 15% a vanzarilor
Agricola a lansat oficial, la finalul saptamanii trecute, o noua identitate corporate si de brand pe care vrea sa o promoveze puternic la raft si prin actiuni de PR si ATL. In urma procesului de rebranding, compania estimeaza o crestere valorica a vanzarilor de aproximativ 15%.
Principala noutate rezultata in urma finalizarii procesului de rebranding este adoptarea unei identitati corporate, adresata partenerilor, diferita de identitatea de brand adresata consumatorilor.
Noua promisiune a brandului corporatist „Agricola - neam de gospodari” vorbeste despre respectul pentru traditia „lucrului bine facut”, dar si despre istoria de peste 50 de ani a companiei. La randul sau, brandul de produs este marcat printr-o identitate vizuala ce inspira prospetime, atribut pe care consumatorii l-au identificat ca fiind caracteristic Agricola, in studiile de consumator realizate anterior demararii proiectului. Noua identitate de produs este alcatuita dintr-o frunza de tei vazuta dintr-o perspectiva ce ii confera forma unei inimi, pe care este asezata o picatura de roua. Sloganul brandului de produs este coerent cu noua imagine: „Inima de prospetime”.
Noua identitate a fost implementata pana in prezent in proportie de 85%, prin schimbarea ambalajelor produselor si realizarea unei imagini coerente si in magazinele Agricola. Investitia in conceptul si implementarea procesului de rebranding la nivelul firmelor din grupul Agricola si a tuturor categoriilor de produs existente se ridica la aproximativ 200.000 de euro. Compania estimeaza ca valoarea totala a acestui proces, completata de o noua campanie de comunicare ATL, precum si de promovarea noii imagini a Agricola la nivel international, se va ridica la aproximativ un milion de euro.
Rebrandingul a fost realizat de agentia BrandTailors.
“Spre finalul anului 2008 am luat decizia de a valorifica oportunitatile aduse de criza si, in acest sens, am decis schimbarea arhitecturii de business, scopul fiind o mai mare concentrare pe fiecare categorie din portofoliu. Avem obiective clare pentru urmatorii ani si trebuie sa actionam pentru realizarea lor, iar unul dintre elementele pe care ne vom sprijini este consolidarea brandului”, a declarat Grigore Horoi, Presedintele grupului Agricola Bacau.
“In ultimii ani, am urmarit sa inlocuim stilul de management reactiv cu unul creativ”, a afirmat, la randul sau, Tatiana Cimpoesu, Vice-Presedintele Agricola.
Afaceri de 130 mil. euro in 2012
Grupul Agricola estimeaza o cifra de afaceri de 130 mil. euro pentru acest an, cu aproximativ 2.500 de angajati.
Tinta de vanzari pentru carnea de pasare este de 34.000 de tone in 2012, jumatate din volume fiind realizate in lanturile internationale de magazine, 20% prin distributia directa in comertul traditional si la export, iar 10% in reteaua proprie de magazine Agricola.
Portofoliul grupului include si salamuri crude uscate ?i preparate din carne fierte afumate, semi-preparate, oua de consum si lactate. Lactatele urmeaza sa fie intregrate total in portofoliu prin adoptarea brandului Agricola si prin intrarea in sistemul de distributie al grupului, la nivel regional.
In categoria salamuri crude uscate ?i preparate din carne fierte afumate, Agricola Bacau a raportat in semestrul intai vanzari in crestere cu 10,4 % fata de aceeasi perioada din 2011.
Anul trecut, afacerile grupului au trecut pragul de o jumatate de miliard de lei, ajungand la valoarea de 508,5 mil. lei (119 mil. euro).
Cititi si articolul din editia de septembrie a revistei aici!
Adaugă comentariu nou