FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Dole - primele initiative directe pe piata din Romania

Dole - primele initiative directe pe piata din Romania

Dole, cel mai mare producator si distribuitor de fructe si legume prospete, si-a exprimat dorinta de a colabora in viitor cu producatori autohtoni de legume si fructe, cu conditia ca acestia sa poata asigura o calitate constanta produselor si sa isi poata asuma o colaborare pe termen lung. In aceasta idee, compania a demarat primele etape ale unor proiecte locale, insa rezultatele vor putea fi cuantificate dupa cel putin doi ani, potrivit reprezentantilor companiei.

Subsidiara din Romania a companiei a fost infiintata in 2009 prin achizitia distribuitorului sau local Distrifrut, care detinea o cota de piata de 25%. Dole Romania are in prezent 85 de angajati si isi desfasoara activitatea in cinci locatii din tara: Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Cluj si Iasi.

Compania detine un depozit de receptie si coacere a fructelor construit recent in portul Agigea (langa Constanta), precum si un depozit propriu la Ploiesti, restul locatiilor fiind inchiriate.

Victor Esquivel, Directorul General al Dole Romania, estimeaza o cifra de afaceri pentru 2010 de aproximativ 35 milioane euro, veniturile companiei provenind in cea mai mare parte din comertul cu banane.

Acesta apreciaza ca Romania constituie o piata cu potential ridicat pentru comertul cu legume si fructe proaspete, dat fiind consumul scazut pe cap de locuitor in comparatie cu media europena (30-40% sub media europeana).
"2009 a fost un an bun pentru companie si, implicit, si pentru investitii. Decizia de a infiinta subsidiara din Romania nu a fost legata de evenimente deosebite, a venit ca etapa fireasca in dezvoltarea noastra in aceasta zona", a declarat Directorul General al companiei.

Legat de evolutia activitatii pe aceasta piata, potrivit reprezentantilor Dole, in aproximativ un an - un an si jumatate, se urmareste sa fie acoperita intreaga gama de fructe.

Desi in portofoliul companiei mama se regasesc si alte tipuri de produse (salate, sucuri), planurile imediate pentru Romania se rezuma la produsele  proaspete (fructe si legume). "In urmatorii ani, insa, sunt sigur ca vom extinde investitiile si catre alte segmente, cum ar fi categoria racoritoarelor", a precizat Bogdan Grama, Directorul Comercial al Dole Romania.

Pentru a spori notorietatea marcii, producatorul international de legume si fructe  lanseaza in luna aprilie prima campanie de marketing si publicitate pe piata din Romania. Desfasurata la nivel national, campania va contine un spot TV (ce va fi difuzat pe o perioada de opt saptamani pe principalele canale media), dar si importante activitati de BTL si trade marketing.

In cadrul campaniei vor fi organizate doua evenimente publice derulate in aer liber, numite Dole Tropical Fiesta, actiuni de degustare in magazine si, de asemenea, vor fi branduite magazine reprezentative din marile orase (cca 600 locatii).

Sistemul de distributie al companiei acopera 2000 de puncte de vanzare, include colaborarea cu majoritatea lanturilor moderne de distributie, precum si colaborarea cu aproximativ 200 de angrosisti.

Dole Europa este una dintre cele mai mari companii de comercializare a fructelor si legumelor proaspete de pe continent. Compania importa o gama larga de fructe si legume proaspete atat de la propriile ferme ale Dole Food Company, cat si de la producatori independenti din intreaga lume (ex: Africa de Sud, Chille, China).

Veniturile nete ale Dole Food Company s-au ridicat in 2009 la aproximativ 6,8 miliarde de dolari.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content