Danone Romania, 435 milioane de lei cifra de afaceri in 2009
Danone Romania a inregistrat in anul 2009 o crestere valorica de 3%, pana la 435 milioane RON, iar volumul vanzarilor a crescut si el tot cu 3%, in timp ce rata de profitabilitate a scazut cu un procent, de la 8% la 7%. Aceste cifre marcheaza un rezultat foarte bun, in contextul evolutiei pietei din anul 2009: 1,6 % cresterea in volum a consumului produselor lactate proaspete si 3,4 % cresterea in volum a pietei iaurtului.
Rezultatele pozitive inregistrate la nivelul anului trecut sunt puse, in mare parte, pe seama politicii de pret adecvata periodei de criza, adoptate de companie. “In 2009 am scazut preturile la produsele noastre. Un astfel de exemplu este cel al marcii Casa Buna, care a cunoscut o reducere a pretului de 22%, in luna aprilie a anului trecut. In plus, o parte din reducerea de pret s-a facut prin intermediul promotiilor”, a precizat Stephane Batoux (foto), Director General, Danone Romania, Tarile Adriatice si Bulgaria.
Conform declaratiilor reprezentantiilor companiei, Danone ramane lider atat in categoria produselor lactate proaspete ( iaurt, sana, kefir, lapte batut, smantana si deserturi lactate) din Romania, cu 50% cota de piata in volum, cat si pe segmentul de iaurturi, cu 60% cota de piata in volum. Danone este de asemenea, lider pe piata iaurtului cu fructe (72% cota de piata in volum in 2009, fata de 67% in anul 2008), a smantanii si a deserturilor lactate.
Compania a continuat anul trecut sa exporte produse fabricate in Bucuresti pe pietele din Bulgaria, Grecia, Moldova, regiunea Adriaticii - o piata europeana de 47 milioane de consumatori. “Fabrica din Bucuresti este una dintre cele mai bune din regiune si tocmai de aceea produsele noastre sunt agreate pentru export”, mai adauga Batoux, care precizeaza ca zona tarilor Adriatice este cea mai mare piata de export.
In ceea ce priveste strategia de resurse umane, numarul angajatilor Danone Romania a crescut usor, de la 703 (in 2008) la 709, in timp ce cresterea medie salariala a fost de 7%. Si nivelul investitiilor a ramas la acelasi nivel ca in anii precedenti, de 20 milioane lei, in ciuda conditiilor economice precare. Compania a investit 17 milioane RON in dezvoltarea capacitatii industriale, infrastructura, logistica si distributie, pentru lantul frigului, in ferme, colectarea si calitatea laptelui. 1.1 milioane RON au fost investiti in cursuri de formare profesionala pentru angajati, iar 2 milioane RON pentru proiecte de responsabilitate sociala. Referitor la aceste capitole, reprezentantii companiei spun ca numarul angajatilor va continua sa creasca, avand in vedere ca este planificata cresterea capacitatii de productie cu 10%.
In ceea ce priveste evolutia companiei in 2010, Stephane Batoux vorbeste despre o crestere volumica intre 5 – 10%, previziune confirmata de rezultatele pe primul trimestru din 2010. “Ma astept ca 2010 sa fie un an mai bun ca 2009. Ne-am propus sa mentinem preturile la acelasi nivel si sa fim la fel de activi din punct de vedere al preturilor, fara a afecta locurile de munca ale angajatilor nostri sau nivelul salarial”, spune acesta. In acest context, principala sursa de crestere pe care mizeaza oficialii companiei este consumul. „Piata din Romania este, in termeni de consum, inca la inceput, cu un consum de doar 5 kg anual per capita, in timp ce toate tarile din regiune se situeaza in jur la 15 – 20 kg anual per capita. Cheia pentru cresterea consumului consta in a aduce inovatie pentru consumatori, de a creea noi oportunitati de consum, iar un exemplu in acest sens este Activia Mic Dejun, lansat in acest an, un produs care si-a dovedit succesul”, completeaza Stephane Batoux. De altfel, anual, 3 procente din cifra de afaceri a companiei sunt investite in dezvoltarea de produse noi.
Compania DANONE PDPA Romania face parte din Grupul DANONE, prezent in 120 de tari, unul dintre liderii mondiali din industria alimentara, detinand locul 1 in lume in fabricatia de produse lactate proaspete si locul 2 in lume in domeniul apelor minerale imbuteliate si a alimentatiei pentru bebelusi. Grupul DANONE a inregistrat in 2009 vanzari de 15 miliarde euro. Cele mai cunoscute marci ale companiei, in Romania, sunt:: Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Cremosso, Danette, Casa Buna.
Adaugă comentariu nou