FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Daedalus: In 2012 romanii continua sa-si ajusteze bugetele personale

Daedalus: In 2012 romanii continua sa-si ajusteze bugetele personale

Si in acest an romanii din mediul urban raman ingrijorati de cresterea preturilor si de efectele crizei financiare globale, iar spre deosebire de 2011 a crescut semnificativ numarul celor care se tem de reducerea veniturilor personale si de pierderea locului de munca, arata un studiu realizat de compania de ceretare de piata Daedalus Millward Brown.

Ca raspuns la criza, aproape trei din patru romani au inceput sa tina evidenta cheltuielilor efectuate, iar 72.5% si-au redus cheltuielile cu imbracamintea si cu incaltamintea. In acelasi timp, romanii si-au redus bugetele pentru vacante (69.2%) si cheltuielile cu diversele servicii (utilitati, abonamente etc). “Pe langa strategiile de adaptare la criza, romanii intervievati sunt si in 2012 preocupati de presiunile de ordin financiar si ne asteptam ca in cursul anului sa caute solutii financiare pentru suplinirea venitului disponibil”, a declarat Cristina Iordache, reprezentantul Daedalus Millward Brown.

Similar cu anul precedent, 8,9% din romanii intervievati la inceputul lui 2012 intentioneaza sa contracteze un credit bancar in urmatoarele 12 luni, in timp ce 12.3% din romani planuiesc achizitia de bunuri in rate in acelasi orizont de timp. Interesant de mentionat este ca in anii precedenti intentia declarata la inceputul anului s-a transformat in mod diferit in fapt. Astfel, la finalul anului sunt de regula de doua ori mai multi romani care contracteaza credite bancare fata de numarul celor care si-au exprimat intentia in primele luni ale anului. In acelasi timp, numarul celor care achiztioneaza bunuri in rate este la finalul anului mai mic decat intentia declarata anterior.
Intentia de a realiza economii sau investitii scade si ea cu aproape 7% in 2012: doar 26.5% din romani intentioneaza sa realizeze investitii si economii in urmatoarele 12 luni.

Studiul “Nivelul de trai” realizat de Daedalus Millward Brown la fiecare inceput de an, este realizat pe un esention de 1000 de persoane din mediul urban si are o marja de eroare de +/- 3.5%. Datele au fost culese prin metoda interviurilor telefonice (CATI) in perioada 16 –20 ian. 2012.
Studiul poate fi accesat la http://www.slideshare.net/daedalusmillwardbrown/nivelul-de-trai-2012

Parte a grupului Daedalus, cu peste 15 ani de activitate in Romania, Daedalus Millward Brown este una dintre cele mai mari companii de cercetare de marketing din Romania. Printre clientii sai se numara jucatori de top din industria bunurilor de larg consum, telecom, servicii financiare si servicii financiar-bancare.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content