FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Cresteri de 40% estimate pentru produsele Sav'Or vegetale

Cresteri de 40% estimate pentru produsele Sav'Or vegetale

Vanzarile pentru produse vegetale Sav'Or, fabricate si comercializate de Europrod SA - companie din cadrul Grupului de firme Agricola Bacau sunt estimate la o valoare cu  40% mai mare  in perioada postului fata de perioada similara din anul 2009.

"Evolutia de pana acum a vanzarilor, de la inceputul postului dinaintea Sarbatorii Pastelui, ne determina sa apreciem ca vom avea o crestere valorica de circa 40 de procente. Potrivit istoricului nostru, vanzarile de produse de post Sav'Or cresc in volum de la 1 tona, pe o luna in care nu se posteste, la 20 tone pe luna de post.  Procentual, asadar, de douazeci ori mai mult si in volum si in valoare. Pretul mediu al acestor produse este de 10 lei/ kg", declara Vasile Roman, Directorul Liniei de Business Semipreparate si Produse pre-gatite din cadrul Agricola Bacau.

In portofoliul Europrod Bacau, gama de produse pre-gatite vegetale include cinci sortimente: Hamburgeri, Crochete, Nuggets, Fingers si Parjoale vegetale, comercializate sub brandul Sav'Or.

"Cele mai vandute produse Sav'Or de post sunt Parjoalele vegetale si Hambugerii vegetali. E drept ca in perioada postului vanzarile la produsele pre-gatite din carne scad cu aproximativ 20%, dar aceasta scadere este compensata in valoare de cresterea exponentiala a produselor Sav'Or vegetale", precizeaza Vasile Roman.

In cazul produselor vegetale Sav'Or comercializate de Europrod, piata interna manifesta patru varfuri ale cererii: in perioadele de post ale Pastelui, Craciunului, Sfantul Petru si Sfanta Maria. Exista, de altfel si consumatori fideli ai produselor vegetale Sav'Or, care le prefera datorita beneficiilor aduse sanatatii, dar saltul mare al cererii se manifesta datorita traditiei romanilor de a respecta perioadele de post.

"Cifra de afaceri Europrod in primele doua luni ale acestui an a crescut cu + 19,8%, in timp ce  volumul vanzarilor a avansat  cu + 3 % fata de primele doua luni din 2009. Profitul din exploatare pe primele 2 luni ale acestui an reprezinta 6,89 din cifra de afaceri.Datorita eforturilor sustinute ale unei echipe formata din 104 angajati, Europrod a reusit sa raporteze cifre in crestere, pe  fondul unei scaderi pronuntate, de aproximativ 19%, a pietii acestor produse de nisa", declara Vasile Roman, directorul Europrod.

Produsele pre-gatite vegetale sunt obtinute dupa retete speciale in care principalii ingredienti sunt soia si legume proaspete. Acestea sunt tratate termic (o scurta prajire, de 30 de seconde, pentru fixarea proteinei, dupa care urmeaza coacerea intr-un cuptor cu aer cald) si congelate prin soc termic. Tratamentul termic elimina pentru consumatori procesul de preparare propriu-zis, sortimentele amintite necesitand doar incalzire in cuptorul cu microunde sau cuptorul aragazului pentru a fi consumate.

In anul 2009 produsele pre-gatite Sav'Or vegetale comercializate au avout o pondere volumica de circa 12 % din vanzarile totale de produse pre-gatite Sav'Or (inclusiv cele din carne).

Categoria semipreparate si produse pre-gatite din carne, obtinute la fabrica Europrod, companie parte a Grupului de firme Agricola Bacau, a inregistrat in 2009, cumulat, o cota de piata de 18%, principalul obiectiv pentru 2010 fiind cresterea cotei de piata la 23%, dupa cum se specifica intr-un comunicat al coman.

Astfel, in 2009 fata de 2008, cresterea in volum a vanzarilor de semipreparate a fost de + 24%  iar cresterea valorica de + 20%,  in conditiile in care pretul mediu de vanzare s-a diminuat cu 3% in 2009.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content