FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Crestere de circa 2% in trimestrul al doilea pentru Henkel

Crestere de circa 2% in trimestrul al doilea pentru Henkel

Vanzarile Henkel in trimestrul II 2013 au atins valoarea de 4,286 milioane euro, +1,9% mai mult decat aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea organica a vanzarilor, inclusiv impactul cursului valutar si vanzari/achizitii, este de 4%. Dupa deduceri, profitul operational ajustat a crescut cu 8,2%, de la 609 milioane euro la 660 milioane euro.

Toate diviziile companiei au contribuit la acest rezultat: Laundry & Home Care a raportat o crestere organica a vanzarilor, + 5,8%. Pentru divizia Beauty Care, cresterea a fost de 2,8%, iar pentru Adhesive Technologies cresterea organica a fost de 3,6% (year on year).

“Compania Henkel incheie trimestrul doi 2013 cu rezultate excelente, obtinute in condi?ii dificile. Am reusit sa crestem substantial atat vanzarile, cat si castigurile companiei prin contributia tuturor celor trei divizii. Indicatorul ajustat return on sales a atins, pentru prima data, 15,4%” a declarat Kasper Rorsted, CEO Henkel [foto].

Vanzarile Henkel din regiunea Europa de Est, din care face parte si Romania, au crescut nominal cu 3,7% pana la 799 milioane euro, iar organic, cu 5,8%, in principal datorita Rusiei si Turciei. In Europa de Vest vanzarile au fost de 1,423 miliarde euro, foarte aproape de perioada similara a anului trecut. Organic, vanzarile au crescut cu 0,2%. Cea mai mare rata de crestere, de +10,3%, s-a inregistrat in regiunea Africa/Middle East, in ciuda dificultatilor sociale si politice din anumite tari.

“Toate regiunile au raportat cre?teri, iar pie?ele emergente au avut o contributie semnificativa la rezultatul trimestrial. Contributia acestora la vanzarile globale a atins, pentru prima oara, 45%”, a mai precizat executivul companiei.

Astfel, in prima jumatate a anului 2013, vanzarile Henkel au crescut cu 1,3% pana la 8,319 miliarde euro. Organic, vanzarile au crescut cu 3,2% vs. perioada similara din 2012. Profitul operational ajustat a crescut cu 8,6% la 1,260 miliarde euro, iar return on sales ajustat (EBIT margin) a crescut semnificativ de la 14,1% la 15,1%. Net income pentru prima jumatate a anului a crescut cu 12,5%, pana la 902 milioane euro. Castiguri per actiune preferentiala ajustat (EPS) a fost de 2,03 euro, + 12,2% versus prima jumatate a anului precedent.

Pentru perioada urmatoare, Rorsted a declarat ca se asteapta ca mediul economic sa fie in continuare dificil, insa a reconfirmat tinta de crestere anuntata deja pe anul fiscal 2013. “Ne asteptam la o crestere organica a vanzarilor intre 3% si 5%. In plus, compania anticipeaza sa atinga o valoare ajustata a indicatorului return on sales (EBIT) de cca 14,5% si o crestere a castigurilor ajustate per actiune preferentiala cu cca 10%”, a mai declarat acesta.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content