In ciuda rezultatelor pozitive, BAT atrage atentia asupra comertului ilegal
British American Tabacco a inregistrat o scadere de 59 milioane de lire sterline a profitului in Europa de Est, ajungand la 409 milioane lire. Acest fenomen a fost cauzat de volumele scazute dar si de efectele adverse ale ratelor de schimb valutar. In contextul unor rate de schimb constante, scaderea profitului ar fi fost mai mica, de doar 35 milioane lire sterline.
Volumul de 131 milioane inregistrat in 2009 a fost cu 4% mai mic decat cel raportat in 2008, scaderea fiind cauzata de pierderile companiei in tari precum Rusia, Ucraina si Romania. Declinul industriei din tarile amintite a fost cauzat pe de o parte de reducerea consumului de tutun iar pe de alta parte de cresterea comertului ilegal. In schimb, performante remarcabile ale companiei au fost observate in Uzbekistan.
In Romania, performantele inregistrate de marcile Kent, Dunhill si Vogue au generat un record al cotei de piata. Volumele de la nivelul industriei au scazut ca urmare a cresterii pretului la acciza dar si a dezvoltarii comertului ilegal. Investitiile ridicate din domeniul marketingului si majorarea costurilor de productie, alaturi de reducerea volumelor au condus la un profit scazut.
Veniturile la nivelul intregului grup au crescut cu 17% ajungand la 14,208 milioane de lire sterline. Majorarea a fost favorizata de factori precum: impactul avantajos al dinamicii ratei de schimb, avansul sustinut al preturilor profitabile dar si volumul generat de achizitiile realizate la mijlocul lui 2008 si in iunie 2009.
Profitul din operatiuni raportat la nivelul grupului a crescut cu 15% fata de anul anterior la 4,101 milioane lire sterline. Primele patru branduri profitabile ale companiei la nivel global au obtinut o crestere medie in volum de 4%. Astfel, Dunhill a inregistrat un avans de 9%, Lucky Strike de 4% iar Pall Mall de 10%. Kent, in schimb a raportat o diminuare a volumului de 4%.
Presedintele BAT, Richard Burrows a afirmat: „Conform semnalelor, economia globala este in proces de redresare cu toate ca exista posibilitatea ca somajul sa-si continue ascensiunea in pietele dezvoltate. Compania detine o strategie complexa si un sistem de management performant, ambele corelate unui portofoliu echilibrat de branduri. Intinderea neasemuita din punct de vedere geografic diminueaza riscul pentru actionari, contribuie la intretinerea cresterii sustinute precum si la crearea valorii actiunilor”.
Adaugă comentariu nou