FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Cheltuielile cu produsele alimentare au crescut in 2011 - GfK

Cheltuielile cu produsele alimentare au crescut in 2011 - GfK

Cheltuielile pentru bunuri de larg consum au crescut cu 5,4% in moneda nationala in 2011 fata de anul 2010. Cresterea a fost generata in principal de nivelul inflatiei, in timp ce volumul a scazut cu aproximativ 1%, potrivit firmei de cercetare GfK.

Segmentul produselor alimentare a crescut cu 12% in valoare, in special ca urmare a cresterii preturilor. Totodata, un trend ascendent au inregistrat produsele de ingrijire personala si cele de intretinere a locuintei, cu o crestere de 7%, respectiv 6% fata de anul precedent.

Contrar tendintei generale, cheltuielile pentru bauturi (sucuri, cafea, bere, apa) au fost mai mici cu 2% fata de anul precedent. Chiar daca in gospodarii se achizitioneaza aceste produse cu o frecventa mai mare (in special apa minerala), valoarea medie pe act de cumparare este mai mica cu aproximativ 6%.

“Daca in 2010 consumatorii ocazionali renuntau sa mai cumpere anumite produse, anul 2011 a adus putina relaxare care s-a reflectat in cresterea numarului de cumparatori pentru majoritatea categoriilor de bunuri de larg consum”, a declarat, intr-un comunicat, Raluca Raschip, Consumer Goods Director la GfK Romania.

Dintre alimente, bauturile racoritoare carbogazoase se numara printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum (-9%), urmate de ciocolata tablete (-8%) si cafeaua macinata (-6%). Iaurtul isi mentine in continuare o rata de crestere ridicata (4 - 6%), iar produsele universale pentru curatenie +10%, produse pentru spalat geamuri +13%).

In ceea ce priveste marcile private, ele urmeaza un trend ascendent, acoperind 9% din piata in valoare in 2011, fata de 7% in 2010.

Circa 95% din gospodariile din Romania au cumparat cel putin o data o marca privata anul trecut. Aceasta arata potentialul mare de dezvoltare, cu atat mai mult cu cat ponderea acestora in totalul cheltuielilor de bunuri de larg consum este mai mica decat in Europa de Est (aproximativ 20%).

Categoriile cu cea mai mare pondere a marcilor private raman in continuare uleiul pentru gatit si produsele din hartie: prosoape de bucatarie, servetele, batiste. Un fenomen interesant il constituie prezenta marcilor private in comertul traditional - peste 60% din gospodariile care si-au facut cumparaturile in acest tip de format in 2011 au cumparat cel putin o data si un produs marca privata.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content