FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Cheltuielile cu alimentele, -2% la semestru

Cheltuielile cu alimentele, -2% la semestru

In primele sase luni din 2012, valoarea cheltuita de gospodarii pentru cumpararea de alimente a scazut cu 2%, in timp ce cheltuielile pentru bauturi non-alcoolice si bere au crescut cu 5%, comparativ cu perioada simlara a anului trecut, arata cel mai recent studiu de piata publicat de GfK Romania.

Per total, cheltuielile gospodariilor pentru bunuri de larg consum a crescut cu 2% in moneda nationala in Sem. I fata de primele sase luni din 2011.
“Dupa un an 2011 in care inflatia a avut un impact puternic asupra evolutiei cheltuielilor gospodariilor din Romania si a adus scaderi volumice cu precadere pentru segmentul de produse alimentare, observam in continuare o tendinta negativa pentru aceste produse”, se mai mentioneaza in raport.

Uleiul de gatit, -6%

Printre produsele alimentare pentru care gospodariile si-au redus cheltuielile se regaseste anul acesta si uleiul de gatit. In 2011, pentru aceasta categorie, gospodariile au cheltuit cu pana la 40% mai mult comparativ cu 2010, in timp ce in primele sase luni ale acestui an categoria inregistreaza o scadere valorica de pana la 9%, in timp ce volumul s-a diminuat cu 6%.
Alte categorii care au inregistrat dinamici negative la semestru sunt tabletele de ciocolata si iaurtul cu fructe. Volumele de cafea macinata si prajita continua sa scada, in timp ce valoric dinamica ramane pozitiva, cu un numar constant de consumatori.

Dintre produsele de ingrijire personala pentru care GfK a observat cresteri volumice se numara samponul de par, sapunul de toaleta si deodorantele, in timp ce categorii precum pasta de dinti si detergentul de spalat rufe au ramas relativ constante. 

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.
Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume. In Romania, activitatile companiei sunt structurate in doua sectoare: Consumer Choices si Consumer Experiences.
 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content