FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Ce a spus Presedintele Concurentei la TRT despre miscarile Auchan si Lidl

Ce a spus Presedintele Concurentei la TRT despre miscarile Auchan si Lidl

Prezent la conferinta Trade Round Table organizata de revista Magazinul Progresiv pe 23 octombrie, Bogdan Chiritoiu, Presedintele Consiliul Concurentei, a atins in discursul sau mai multe subiecte sensibile legate de concentrarea retailului romanesc in mainile unor grupuri de talie internationala. El a explicat decizia de a impune conditii comportamentale retelei Auchan pentru aprobarea preluarii Real si a anuntat ca autoritatea de concurenta deruleaza o analiza de evaluare a impactului intrarii retelei Lidl pe piata locala.

“Ne-am uitat la tot ce este comert modern in pietele afectate de aceasta tranzactie, iar in orasele Targu Mures si Craiova cota de piata Auchan ajungea aproape de 40% dupa integrarea magazinelor Real. In acest caz, am mers pe varianta “de mijloc”, aceea de a impune conditii comportamentale pentru aprobarea tranzactiei. Nu putem impiedica un proces de consolidare a pietei, dar el ne creeaza ingrijorari, ne face sa fim reticenti. Daca vor continua consolidarile, putem ajunge la cazuri de interzicere a achizitionarii unor magazine”, a declarat Bogdan Chiritoiu.

Vorbind tot despre concurenta din retail, el a mai spus ca insitutia pe care o conduce deruleaza in prezent o analiza de evaluare a impactului intrarii discounterului german Lidl pe piata romaneasca. “Vrem sa vedem ce s-a intamplat pe piata dupa intrarea Lidl. Analiza ar putea ajunge la final in acest an”, a precizat presedintele Consiliului Concurentei. Intrarea retailerului german in Romania s-a realizat prin preluarea a aproximativ 100 de magazine Plus de la o alta companie nemteasca, Tengelmann, dar in paralel compania a derulat si investitii in proiecte greenfield (constructia unor magazine de la zero), astfel ca in prezent reteaua numara peste 160 de unitati.

O alta investigatie pe piata de retail derulata in prezent de autoritatea de concurenta, care se va incheia in curand, este cea care vizeaza campaniile de buy-back ale unor lanturi de magazine mari. “Buy back-ul este o actiune legitima de a colecta deseurile electronice, insa nu este legitim ca el sa fie folosit ca o campanie de promovare a vanzarilor”, a comentat Chiritoiu.

“Exista asimetrie in relatia furnizorilor cu retelele mari de magazine”

Bogdan Chiritoiu a atins si subiectul reglementarilor de concurenta in relatia furnizor-retailer. “Este o intreaga discutie in Romania si in Uniunea Europeana privind accesul furnizorilor la retelele mari de magazine. Evident ca exista o asimetrie in piata pentru ca retailerii au o putere mult mai mare de negociere decat furnizorii lor. Primim permanent plangeri pe aceasta tema si intelegem ca este o preocupare legitima pentru dumneavoastra, dar aici noi nu vedem probleme legate de reglementarile de concurenta”, a afirmat presedintele CC.
Aceeasi tema este dezbatuta in prezent si in Parlamentul European, in incercarea de a elabora o noua carte verde privind practicile din comertul alimentar. Consiliul Concurentei contribuie la acest proiect trimitand la Bruxelles informatii si sugestii.

„Unde vedem noi o problema la capitolul acordurilor verticale (practici si intelegeri intre furnizori si retaileri), este in incercarea producatorilor de a controla preturile de vanzare a produselor sale la retailer. Pozitia noastra in acest caz este ca, odata vandut produsul unui distribuitor sau retailer, este treaba acestuia din urma de a stabili pretul de vanzare. Am avut sanctiuni date in trecut in astfel de cazuri si avem in prezent o investigatie pe care probabil o vom finaliza anul viitor”, a mai spus Bogdan Chiritoiu.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content