FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Brandurile de lactate, principalul generator de conversatii in mediul online

Brandurile de lactate, principalul generator de conversatii in mediul online

Cele mai mari volume de conversatii in mediul online au fost generate de concursurile organizate de brandurile de lactate pe paginile de Facebook in intervalul 1-10 iunie 2014. Brandurile Oly si Activia s-au distins in intervalul monitorizat cu 270 si, respectiv, 250 de mentiuni ce vizeaza concursurile.

 Concursurile organizate de Oly s-au adresat deopotriva fanilor paginii de Facebook si celor ai matinalului de la Antena 1, doar prin intermediul acestei emisiuni consumatorii putand afla raspunsul la intrebarile lansate in cadrul concursurilor. Acestea au vizat produsele Oly, iar raspunsurile corecte au fost rasplatite cu premii potrivite acestei perioade a anului: cosuri pentru picnic. Facebook a reprezentat principala platforma de comunicare, 75% dintre mentiuni apartinand persoanelor de gen feminin. In cazul brandului Oly, conversatiile generate au fost in proportie de 100% pozitive.

Marca Activia a atras atentia printr-un numar de 3 concursuri desfasurate pe pagina de Facebook, toate premiile oferite constand in produse Activia. In cazul acestui brand, concursurile s-au centrat fie pe teme legate de stil de viata sanatos si rememorarea momentelor de relaxare, fie pe aducerea in prim-plan a elementelor benefice continute de produsele Activia. Daca ne referim la conversatiile generate in jurul brandului Activia, Facebook a reprezentat platforma de comunicare care a inregistrat cele mai multe conversatii, 78% dintre acestea apartin persoanelor de sex feminin. Conversatiile monitorizate in cazul Activia au fost in proportie de 90% pozitive.

Informatiile despre produs si inovatia, temele care au vizat brandurile Danone si Zuzu

Daca ne referim la urmatoarele doua branduri care au generat volume considerabile de conversatii – Danone si Zuzu, se poate constata ca nu concursurile ori aplicatiile sunt cele care au starnit interesul consumatorilor.

Astfel, cele 160 de mentiuni inregistrate de Danone fac referire la 5 zone distincte de conversatie, tema care a generat cel mai mare buzz vizand informatia cu privire la modul de colectare a laptelui, cantitatatile produse zilnic de catre Danone, pietele deservite, beneficiile iaurtului si explicatii cu privire la motivul pentru care acesta rezista timp indelungat fara conservanti. Anuntarea cifrei de afaceri pe 2013 si finala Cupei Hagi-Danone au fost de asemenea teme care au prezentat interes pentru consumatori. Nu au lipsit nici comentariile cu privire la renuntarea promovarii in cazul Activia si Actimel a beneficiilor legate de imbunatatirea tranzitului intestinal si intarirea sistemului imunitar si discutiile pe tema bifidobacteriilor. A atras de asemenea atentia consumatorilor campania destinata bloggerilor, prin care acestia sunt invitati in intervalul 6-27 iunie 2014 sa scrie un articol in care sa le impartaseasca cititorilor un lucru pe care nu il stiau despre Danone si care li se pare interesant.

In cazul Danone, Facebook si blogurile au reprezentat principalele platforme de comunicare. Daca de regula femeile comenteaza cu preponderenta pe teme care privesc produsele lactate, in saptamana monitorizata, procentul barbatilor care au generat conversatii in jurul brandului Danone a atins 60%. Comentariile pozitive se regasesc in cazul Danone in procent de 72%, persistand inca in discutiile utilizatorilor de internet mentiuni cu privire la bifidobacteriile continute de iaurturi.

Cele 120 de mentiuni inregistrate pentru brandul Zuzu vizeaza 2 zone de comunicare: pe de-o parte, lansarea laptelui proaspat la bidon de plastic cu maner, de 1.8 l si pe de alta, investitiile Albalact in modernizarea si extinderea capacitatii de productie a fabricii de la Oiejdea. Asemenea brandului Oly, Zuzu se poate lauda cu comentarii 100 % pozitive in intervalul monitorizat. Facebook ramane si in acest caz principala platforma de comunicare, femeile reprezentand 70% din totalul celor care comenteaza in legatura cu marca apartinand companiei Albalact.

Analiza a fost realizata cu ajutorul ZURF, instrument detinut de Exact Cercetare & Consultanta, ce  monitorizeaza conversatiile din mediul online in timp real, oferind in acelasi timp si un istoric al acestora. ZURF contribuie astfel atat la masurarea impactului pe care temele de pe agenda zilnica le au in mediul online, cat si descoperirea trendurilor de comunicare din diferitele platforme (Facebook, Twitter, Youtube, forumuri, bloguri etc).

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content