FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Bazele pentru mancaruri, +29% pe segmentul ambalajelor mari, in ultimul an

Bazele pentru mancaruri, +29% pe segmentul ambalajelor mari, in ultimul an

SKU-urile mari (peste 600 g) contribuie la cresterea pietei de baze pentru mancaruri, arata un studiu Nielsen citat de reprezentantii Maggi. In ultimele 12 luni, segmentul a inregistrat un avans de 29%, in conditiile in care categoria de baze pentru mancaruri, per total, a crescut cu 2,5% in valoare, in aceeasi perioada.

Daca 2010 si 2011 au fost caracterizati de un trend descendent, 2012 se remarca printr-o crestere a categoriei de baze pentru mancaruri, din punct de vedere valoric. Astfel, in ultimele 12 luni, piata a inregistrat o crestere valorica de 2,5%, comparativ cu perioada similara a anului anterior (Sursa: studiu Nielsen, Aprilie-Mai 2012). In acelasi interval, segmentul gramajelor mari (de peste 600 g) a raportat un avans semnificativ, de 29%.

In acest context, Maggi a anuntat lansarea Maggi Secretul Gustului Intensavor Legume si Maggi Secretul Gustului Intensavor Gaina, fiecare in ambalaj de 600 de grame. Pana in prezent, cele doua sortimente au fost disponibile in pachete de 75 gr, 200 gr, 400 gr si 900 gr.
Noul gramaj vine si cu un format nou in ceea ce priveste ambalajul: cutia de bucatarie. Cu capac din plastic si folie protectoare, aceasta permite pastrarea proaspata a produsului, fiind usor de folosit si permitand folosirea ulterioara a acesteia. Adresandu-se cu acest SKU comertului modern, Maggi vizeaza cresterea vanzarilor segmentului baze pentru mancaruri, prin extinderea gamei disponibile la raft cu produse la gramaje noi.

Gustul de legume aduce peste 50% din vanzari

La nivelul categoriei, principalele sortimente sunt in continuare cele clasice, de legume (cu o pondere de peste 50% din piata) si de gaina (30 % din piata). Restul sortimentelor inregistreaza inca un consum relativ redus, insa in cazul unora dintre acestea se remarca o crestere, fapt ce confirma nevoia consumatorului  de diversificare a gustului si de deschidere catre noi sortimente.
In ceea ce priveste canalele de vanzare, studiul citat de reprezentantii Maggi mai arata ca retailul modern a castigat din ce in ce mai mult teren in ultimul an, in detrimentul celui traditional. In prezent, prin canelele hypermarket, supermarket si discounter se vinde un procent de 64% din volumele din piata de condimente baza pentru mancaruri.
“Data fiind aceasta segmentare, piata a devenit acum din ce in ce mai promotionala, in special in cazul comertului modern, unde 30% din cantitatea vanduta este la promotie”, au mai spus reprezentantii Maggi.
Pe categoria mentionata, produsele Maggi au inregistrat o crestere de 0,9% in valoare si 2,3 % in volum in ultimul an (aprilie-mai 2012 fata de aprilie-mai 2011). Maggi este un brand din portofoliul Nestle si unul dintre cei mai mari jucatori pe piata bazelor pentru mancaruri.
 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content