FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Autoritatile europene de concurenta vor analiza marcile proprii ale retailerilor

Autoritatile europene de concurenta vor analiza marcile proprii ale retailerilor

Autoritatile Uniunii Europene de concurenta vor analiza sectorul alimentar pentru a vedea daca retailerii care comercializeaza produse sub marca proprie au ajuns sa detina o putere prea mare pe piata, în detrimentul furnizorilor de produse cu branduri concurente, informeaza Reuters.

Comisia Europeana a declarat saptamana aceasta ca va studia daca utilizarea tot mai mare a produselor marca proprie sau privata afecteaza optiunile consumatorilor si impiedica inovatia în acest sector. Un raport in aceasta privinta ar urma sa fie publicat abia la sfarsitul anului viitor.

Comisarul european pentru concurenta, Joaquin Almunia, a declarat ca masura a rezultat dintr-un numar de plângeri cu privire la modul in care functioneaza pietele alimentare europene.

"Avem nevoie de date concludente pentru a evalua aceste cereri. Prin urmare, am decis efectuarea unui studiu detaliat pentru a afla daca, in Uniunea Europeana, consumatorii se bucura suficiente optiuni si de produse inovatoare adaptate nevoillor lor atunci cand cumpara produse alimentare"

Autoritatile UE au declarat ca produsele marca privata au majorat puterea de negociere a comerciantilor in raport cu furnizorii.

"Acest lucru poate duce la practici comerciale neloiale in cazul in care furnizorii sunt fortati sa accepte conditii nefavorabile de teama de a pierde un mare - sau, uneori, chiar singurul client", a spus Joaquin Almunia.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content