AMRCR reactioneaza la Observatorul Preturilor
Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania reactioneaza la declaratia domnului ministru Adriean Videanu referitoare la Observatorul Preturilor.
Nota de atitudine
Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) considera ca demersul domnului ministru Adriean Videanu de implementare a unui Observator al Preturilor reprezinta de fapt a alta incercare de deturnare a atentiei publice de la adevaratele cauze ale scaderii puterii de cumparare a populatiei, dar si de culpabilizare sistematica a comertului modern din Romania pentru scaderea nivelului de trai.
In incercarea de a justifica monitorizarea preturilor produselor comercializate de catre lanturile de supermarketuri si hipermarketuri, domnul ministru Adriean Videanu sugereaza ca nu exista concurenta reala in acest sector si ca lanturile de retail modern pot specula criza economica in detrimentul consumatorilor. Respingem cu toata hotararea o astfel de argumentatie, intrucat contrazice pe de o parte concluziile Consiliului Concurentei care a afirmat existenta unei concurente reale in comert iar pe de alta parte desconsidera eforturile majore ale comerciantilor si producatorilor, dar si ale tuturor celorlalti operatori onesti din intreaga economie, de a atenua efectele scaderii consumului intern pe fondul diminuarii veniturilor salariale si al cresterii TVA la 24%. Specularea crizei nu este si nu poate fi apanajul lanturilor de supermarketuri si hipermarketuri care imediat dupa cresterea TVA au preluat de la consumatori o parte din povara acestei cresteri mentinand pentru numeroase articole acelasi nivel al preturilor si suferind astfel inca o diminuare a profitabilitatii. Specularea crizei este apanajul retelelor organizate ale evazionistilor de anvergura care infloresc si mai mult in aceasta perioada si fata de care aceasta noua idee de monitorizare a preturilor nu va avea absolut nici un efect.
Din aceasta perspectiva, consideram ca demersul unui Observator al Preturilor este:
• inutil, intrucat nu se adreseaza adevaratei zone de manifestare a specularii crizei care este economia subterana, ci comertului modern, fiscalizat in intregime si unde preturile se ajusteaza natural, prin existenta unei concurente reale si pe baza raportului dintre cerere si oferta;
• ineficient, intrucat implementarea si actualizarea unui astfel de Observator vca reprezenta o munca fara rezultate reale, ce nu va putea tine pasul cu ritmul schimbarilor de preturi dictate de cerere si oferta, de campaniile promotionale sau de varietatea sortimentelor, inclusiv din categoria produselor de baza;
• discriminatoriu, intrucat se doreste a fi un experiment efectuat pentru inceput doar la nivelul comertului cu bunuri de prima necesitate (alimente de baza) cand pentru consumator este la fel de important sa afle daca preturile sunt concurentiale si pentru utilitatile casnice, servicii bancare, telefonie sau chiar pentru serviciile publice.
Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) este o asociatie profesionala din care fac parte cei mai mari jucatori care opereaza pe piata de retail din Romania. Aceasta a fost constituita in anul 2003 si are in acest moment urmatorii membrii: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real,-, Selgros, Metro Cash&Carry, Billa, Mega Image, Profi, Penny Market, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI si Mobexpert.
AMRCR este singura reprezentanta a Romaniei la Eurocommerce.
Adaugă comentariu nou