Alimentele sunt pe ultima pozitie in topul produselor achizitionate online
Cei mai multi romani opteaza pentru cumparaturi online efectuate o data la 3 luni (26%). Dintre acestia doar 15% au achizitonat produse alimentare si pentru ingrijirea casei, acestea fiind cumparate mai ales de persoanele cu un statut social scazut, arata cel mai recent raport de cercetare efectuat de compania Exact Cercetare si Consultanta.
Mai mult de jumatate dintre persoanele din aceasta categorie au optat pentru produsele electronice sau electrocasnice, acestea fiind urmate de imbracaminte si jucarii (45%), parfumuri si produse cosmetice (39%) si carti sau CD-uri – achizitionate de aproximativ unu din trei cumparatori (27%). Ultimele pozitii in topul cumparatorilor efectuate de romanii care opteaza pentru cumparaturi online o data la trei luni sunt ocupate de jucarii si jocuri (17%), produse pentru ingrijirea locuintei (8%) si produse alimentare (7%).
Persoanele din acest segment de cumparatori, sunt in proportii egale barbati si femei si majoritatea au varsta cuprinsa intre 40-60 de ani si au un statut social ridicat.
„Pentru jucarii sau jocuri pentru copii, se remarca in mod semnificativ categoria de varsta 30-39 de ani, neinregistrandu-se insa diferente de gen ori la nivel de educatie si statut social. Privind de aceasta data spre produsele alimentare si cele pentru ingrijirea locuintei, acestea sunt achizitionate online cu predilectie de persoanele cu un statut social scazut”, declara Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare si Consultanta.
La randul lor, 21% dintre romani cumpara online o data la 6 luni. Atat femei, cat si barbati, tinerii cu varste cuprinse intre 18-29 de ani, cu statut social scazut, sunt cei care au cea mai mare pondere din totalul celor care fac bianual cumparaturi online.
Cumparaturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre romani. Pentru aceasta categorie, se constata o diferenta in functie de gen, barbatii fiind cu 4% mai multi decat femeile (18% /vs./ 14%). Majoritatea celor care achizitioneaza lunar produse online au varste cuprinse intre 30-39 de ani si un nivel ridicat de educatie si statut social.
Studiul vizeaza valul de iulie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecventa lunara de Exact Cercetare si Consultanta. Universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani, rezidente in mediul urban. Volumul esantionului a fost de 1261 respondenti, care au raspuns la chestionarul Exact Cercetare si Consultanta, administrat via internet. Respondentii au fost selectati din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 43.000 de respondenti.
Specializata in domeniul cercetarii de piata, al sondajelor de opinie si al consultantei in marketing, EXACT Cercetare si Consultanta, parte a BBDO Group, ofera o gama completa de metode, tehnici si instrumente de cercetare pentru studii cantitative si calitative.
Adaugă comentariu nou