FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Al treilea trimestru de crestere pentru indicele de incredere a consumatorilor romani - studiu Nielsen

Al treilea trimestru de crestere pentru indicele de incredere a consumatorilor romani - studiu Nielsen

Pentru al treilea trimestru consecutiv, Romania inregistreaza o performanta pozitiva in ceea ce priveste Indicele de incredere al consumatorilor masurat de compania de cercetare de piata Nielsen. Valoarea acestuia a crescut in trimestrul al doilea din 2014 cu 6 puncte fata de T1 al aceluiasi an, ajungand la 73.

Romania se afla la mijlocul clasamentului european, in fata altor state din regiune precum Bulgaria (cu un indice de 69), Ungaria (56), Croatia (50) sau Polonia (71). In ceea ce priveste cea mai mare parte a banilor ramasi dupa acoperirea cheltuielilor de subzistenta, aceasta este folosita pentru plata imprumuturilor si a creditelor, in timp ce, la polul opus, inregistrand cele mai mici valori, se afla activitati precum investirea in fonduri mutuale sau pensii. Sanatatea si siguranta locului de munca sunt, in continuare, principalele ingrijorari ale consumatorilor romani din mediul urban, iar din strategia lor de economisire pentru viitor fac parte renuntarea la achizitia de haine noi si diminuarea iesirilor in oras.

Media Europei a ajuns la 77 in T2, in crestere cu 2 puncte fata de primul trimestru din an. Increderea consumatorului a crescut in 72% din pietele europene masurate in al doilea trimestru, doar 6 din 32 de piete raportand scaderi. Danemarca (106), Belgia (80) si Italia (51) au crescut fiecare cu 6 puncte comparativ cu primul trimestru, in timp ce Olanda (81), Ucraina (61) si Croatia (50) au raportat o crestere cu 5 puncte. Alte imbunatatiri notabile ale increderii includ o crestere in ultimul an pentru Marea Britanie de 11 puncte, pana la un scor de 90 – cel mai ridicat nivel inregistrat din 2007. De asemenea, Indicele de incredere al Rusiei prezinta o crestere de trei trimestre consecutive, ajungand la un scor de 85 in al doilea trimestru. Increderea Frantei a crescut pentru doua trimestre consecutive, inregistrand un scor de 60.

La nivel global, increderea consumatorilor a crescut in intervalul analizat, ajungand la un Indice de 97, cel mai mare scor de dupa T1 2007, conform rezultatelor studiului Nielsen. Aceasta evolutie continua o crestere de doua puncte de la inceputul anului, ce a marcat prima revenire a Indicelui global la nivelul din pre-recesiune. In plus, jumatate dintre respondentii la nivel global sunt de parere ca piata muncii va prezenta conditii bune sau excelente in urmatorul an, o crestere fata de primul trimestru si un nivel neatins din 2007.

Odata cu publicarea rezultatelor pentru cel de-al doilea trimestru, Nielsen lanseaza un nou instrument interactiv de vizualizare a datelor ce se bazeaza pe istoricul increderii consumatorului la nivel global pe un interval de 9 ani, ce acopera 60 de tari si reprezinta o populatie globala online de aproximativ 2 miliarde de consumatori. Nielsen Global Consumer Confidence Trend Tracker permite utilizatorilor sa selecteze o varietate de informatii si date despre perceptiile fata de economie ale consumatorilor, pentru a crea o vizualizare dinamica pe regiuni, tari, subiecte si perioade de timp.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content