Agricover aduce legume romanesti in retelele internationale de magazine
Compania Agricover, unul dintre cei mai importanti jucatori din agri-business, a intrat intr-un program cu legumicultori romani din 12 bazine legumicole, carora le faciliteaza accesul in lanturile internationale de magazine. Astfel, sub brandul Dor de Gust, vor fi comercializate 34 de soiuri de legume, estimarile privind cantitatile totale care vor fi livrate in acest an ridicandu-se la 10.000 de tone.
Primele livrari au fost deja facute incepand cu luna aceasta, fiind semnate contracte cu retelele Auchan, Cora, Kaufland si Selgros.
Programul Dor de gust este o initiativa a Asociatiei Cultivatorilor de Legume, cu sprijinul Organizatiei Interprofesionale PRODCOM Legume-Fructe si a Centrului de Comunicare al Fermierilor din Romania. Grupul Agricover va asigura platforma operationala a programului si va oferi suportul logistic, tehnic, financiar si de management al riscului. Fiecare ladita cu numele “Dor de Gust” este etichetata cu zona si numele fermei, apoi paletizata, pentru a asigura trasabilitatea. Consumatorii vor avea astfel certitudinea ca produsele sunt romanesti, de calitate, si vor sti chiar din ce ferma vin.
In program au intrat deja 200 de fermieri care cultiva 8.000 de hectare de legume in localitatile Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguletu, Gheorghe Doja si Mariuta. „Pentru 2015 vizam dublarea numarului de fermieri si cresterea cu cel putin 50-60% a suprafetei cultivate care intra in acest program”, a declarat Robert Arsene, CEO-ul Agricover.
Lanturile de magazine vor fi aprovizionate zilnic sau la doua zile cu legume proaspete precum: rosii, castraveti, vinete, varza, ardei, ceapa, salata verde, zarzavaturi. Legumele sunt crescute pe pamant, in camp sau sere, iar tot procesul de productie este trecut printr-un control al calitatii prin analize fizico-chimice si fise de cultura. “Programul s-a conturat pe trei coordonate importante. Prima a pornit din dorinta de a rezolva o problema majora a fermierilor din legumicultura legata de comercializarea si valorificarea productiei in marile lanturi de magazine. A doua – a venit ca un raspuns natural la dorinta consumatorilor romani care solicita produse autohtone. A treia – rezolva si problema marilor retele de retail care isi doreau sa satisfaca aceasta nevoie a consumatorilor romani” a declarat Gheorghe Vlad – Presedinte Asociatia Cultivatorilor de Legume, unul din initiatorii programului.
Adaugă comentariu nou