Afacerile Grupului Agricola au crescut cu 8% in primele 9 luni
Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat in primele 9 luni ale anului 2012 o cifra de afaceri de 423,33 milioane lei, in crestere cu 8% fata de cifra de afaceri inregistrata in perioada similara a anului trecut.
Agricola International SA, cea mai importanta companie a grupului, care integreaza linia de business carne de pasare, reteaua de magazine proprii si operatorul logistic, a inregistrat in primele noua luni o crestere a cifrei de afaceri cu 4%, ajungand in prezent la 267,21 milioane lei.
Vanzarile de carne de pui Agricola au crescut constant in primele noua luni ale acestui an. Comparativ cu perioada similara din 2011, Agricola a comercializat cu 5% mai multa carne de pasare, in contextul in care piata s-a mentinut constanta. Valoric, vanzarile au crescut cu 14%, pe fondul cresterii ponderii in structura vanzarilor a carnii refrigerat si a produselor transate, cu o valoare mai mare.
“La 30 septembrie volumele de carne de pui comercializate depaseau 24.360 tone, mai mult cu 5% decat anul trecut, asta in conditii de austeritate si de criza financiara. Grupul Agricola va realiza cresterea pe care si-a propus-o pentru 2012, de 10%, deoarece vanzarile se afla pe un trend crescator. Astfel, volumele de carne comercializate pana la 24 octombrie sunt cu 14% mai mari decat in octombrie 2011”, a declarat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau.
Vanzarile de preparate din carne fiert-afumate si salamuri crud-uscate, obtinute la Salbac, isi mentin cresterea inregistrata la jumatate acestui an. Astfel, dupa 9 luni acestea continua sa fie mai mari cu 16% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in contextul in care piata mezelurilor este in scadere cu 15-20 de procente, dupa cum apreciaza specialistii.
Grupa salamurilor crud-uscate, cu care Agricola este lider in piata din Romania (stationara), inregistreaza in trendul ultimilor 3 ani cresteri semnificative: 9% in volum, respectiv 20% in valoare. Datele Agricola arata ca se accentueaza tendinta de orientare a consumului catre produse mai scumpe si percepute de catre consumatori ca fiind mai sanatoase, in special salamurile crud-uscate.
La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, se mentine cresterea de 11% in volum a vanzarilor (17% in valoare), pe un trend de scadere a pietei.
Adaugă comentariu nou