FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Afacerile Agricola in 2012, aproape de 600 mil. lei

Afacerile Agricola in 2012, aproape de 600 mil. lei

Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat anul trecut o cifra totala de afaceri de 592,49 mil. lei (aprox. 133 mil. euro), in crestere cu 8% fata de anul precedent, pe fondul majorarii cu 7% in volum a vanzarilor de carne de pui.
Principala companie din grup, Agricola International SA Bacau, a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 354,3 mil. lei (circa 80 mil. euro), in crestere fata de valoarea de 332,3 mil. lei raportata pe 2011.

“Anul trecut, vanzarile noastre de carne de pui au crescut efectiv cu 7% in volum in 2012 (la 32.320 tone) fa?a de anul precedent, respectiv cu 20% in valoare – pret mediu mai mare obtinut in principal din mixul de produse comercializate si nu din scumpirea acestora. Rezultatul continua trendul performant pe care echipa Agricola il mentine in ultimii 4 ani, de crestere a vanzarilor, mai ales in contextul in care vorbim de o piata stationara la carnea de pui”, a declarat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

In anul 2012, 81% din carnea de pui comercializata a fost carne refrigerata. De asemenea, 19% din productia de carne a anului trecut a plecat la export, in Germania, Olanda, Fran?a, Grecia, veniturile atrase de pe pietele externe fiind de 11,2 mil. euro.

Estimarile arata o cota de piata de 16% pentru Agricola in 2012, iar pentru anul in curs obiectivul este cresterea cu inca un procent, potrivit datelor furnizate de companie.

Plus 2% pe segmentul mezelurilor

In ceea ce priveste categoria mezeluri (salamurile crud-uscate si preparatele fiert-afumate obtinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola), cantitatea totala comercializata in 2012 a fost cu 2% mai mare fata de anul precedent, in conditiile unei contractari de 15 procente a pietei de carne procesata, iar valoarea totala a vanzarilor a fost cu 19% mai mare decat in 2011.

„Rezultatele obtinute de salamurile crud-uscate Agricola sunt remarcabile: aceasta grupa de produse pozitionate mediu-plus si premium a inregistrat anul trecut o crestere in volum de 12 procente fa?a de 2011, si o crestere valorica a vanzarilor de 23%”, se mai arata in comunicat.

Sortimentul-vedeta din portofoliul pe categoria mezelurilor este salamul de Sibiu Agricola, cu o cota de piata valorica de 54,6%, din total segment salam de Sibiu, si cu un avans al vanzarilor de 10% in 2012.

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola Bacau  ce comercializeaza  semipreparate si produse tip ready-meal, s-a mentinut anul trecut la o cota de piata de 19% si pe pozitia de lider in categorie. Astfel, in 2012 fata de anul precedent, vanzarile de semipreparate si produse ready-to-eat au crescut cu 11% in volum, respectiv cu 18% in valoare. La oua de consum, cresterea a fost de 14% in numarul de bucati vandute .

„Am depasit inca un an dificil, iar companiile din avicultura deja au tras un semnal de alarma foarte serios in legatura cu soarta lor: desi sunt performante si produc la costuri comparabile cu acelea ale companiilor europene, isi vand produsele la «preturi romanesti» care mai includ si TVA de 24%. In 2012, pretul materiilor prime cerealiere a crescut cu 50 – 70% fata de anul 2011 si cu 110% fata de anul 2009, in timp ce pretul produselor avicole la poarta fermei a crescut doar cu 17% in 2012 fata de 2009, acoperind doar rata inflatiei din acest interval. La toate aceste probleme de piata se adauga si lipsa sprijinului financiar, care in anul 2013 va fi chiar mai mic decat anul trecut. Cred ca trebuie rapid identificate masuri de sprijin in acest sector care dealtfel este foarte performant si asigura unul dintrei cei mai ridicati factori de multiplicare in economie”, a incheiat Horoi.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content