1,22 miliarde euro pentru Metro Cash&Carry Romania in 2009
Metro Cash&Carry Romania a realizat in 2009 o cifra de afaceri de 1,228 milioane euro, fata de 1,490 milioane euro in 2008, se arata in raportul financiar oficial al Grupului Metro.
Per total, vanzarile Grupului Metro s-au ridicat anul trecut la 65,5 miliarde euro, fata de 67,95 cu un an inainte. Cu toate acestea, profitul net al grupului a fost de 824 milioane euro, fata de 722 milioane euro in 2008.
Vanzarile totale ale Metro Cash&Carry s-au ridicat la 30,6 miliarde euro, fata de 33,1 miliarde euro in 2008, in timp ce, in Europa de Est, vanzarile au insumat 11 miliarde euro, fata de 13 cu un an inainte.
Pentru divizia de hypermarketuri Real nu au fost publicate date pe tari, dar, pe Europa de Est, vanzarile au totalizat 2,7 miliarde euro, usor sub nivelul din 2008, de 2,9 miliarde euro. Raportul financiar evidentiaza contributia consistenta la acest rezultat pe care l-au adus Romania si Ucraina, care au inregistrat cresteri de doua cifre. Intreaga divizie Real a obtinut anul trecut vanzari de 11,3 miliarde euro, fata de 11,6 miliarde in 2008.
In acelasi timp, Grupul a anuntat modificari de structura, ca urmare a programului de eficientizare Shape 2010. Astfel, operatiunile Metro Cash&Carry for fi divizate in doua unitati, Europa / MENA (Orientul Mijlociu si Africa de Nord) si Asia / Piete Noi. Prima divizie este condusa de Joel Saveuse, in timp ce Asia si Noile Piete vor fi coordonate de Frans Muller.
In acelasi timp, structura de management a Grupului Metro a fost simplificata, astfel incat functiile de management si adiministrative ale Metro AG si Metro Cash&Carry vor fi, in mare parte, integrate. Aceasta inseamna ca se evita dublarea functiilor, cu rezultate in cresterea eficientei managementului si realizarea de economii de costuri.
Obiectivul central al diviziei Europa / MENA va fi revitalizarea activitatii din Germania, dezvoltarea marcilor proprii si a serviciului de livrare la client. Pentru Asia / Piete Noi obiectivul principal este accelerarea expansiunii pe termen mediu si sporirea eficientei capitalului prin deschiderea de magazine noi.
Grupul Metro recunoaste ca nici 2010 nu va fi un an usor si ramane de vazut daca acesta va aduce mult asteptata revenire economica. Cu toate acestea, compania isi mentine previziunea de crestere a vanzarilor de 6% pe an, pe termen mediu, desi pentru acest an se asteapta sa nu atinga acest prag. Anterior, previziunea de crestere era de opt procente.
Adaugă comentariu nou