Lidl lansează Way To Go, marca proprie de ciocolată sustenabilă
În prezent, cacaua este clasificată drept o materie primă critică din cauza diferiților factori sociali și ecologici care intervin în procesul de cultivare. Prețurile pentru această materie primă fluctuează puternic pe piața internațională, ceea ce înseamnă că fermierii nu se pot baza pe venituri stabile. În plus, din cauza randamentului limitat al recoltelor de cacao, au loc defrișări frecvente, pentru a face loc unor noi plantații. De aceea, Lidl face un pas important în domeniul condițiilor de muncă ale micilor fermieri și cultivării sustenabile a cacauei. Odată cu introducerea noii ciocolate Way To Go în sortimenul său, Lidl devine primul discounter care se implică în mod direct pentru a contribui la asigurarea unor venituri echitabile pentru cultivatorii de cacao din Ghana.
Lidl achiziționează toată cacaua pentru producția ciocolatei Way To Go de la organizația de mici fermieri Kuapa Kokoo din Ghana, ceea ce asigură trasabilitatea produsului și transparență cu privire la originea materiei prime. Fiecare tabletă de ciocolată vândută contribuie la susținerea producției durabile de cacao, prin două prime oferite fermierilor de către Fairtrade și Lidl.
Lansarea ciocolatei Way to Go se alătură și altor demersuri ale companiei pentru susținerea cultivării durabile a cacauei. De exemplu, în 2012, Lidl a demarat proiectul PROCACAO, prin care a înființat o școală agricolă pentru cultivarea sustenabilă de cacao în Coasta de Fildeș. Proiectul a reușit să devină independent în 2019, după ce a fost finanțat timp de opt ani. Astfel, peste 18.000 de fermieri de cacao și familiile lor au beneficiat de acest program până acum.