Robert Hellwagner, Selgros Cash&Carry: Ne bucurăm că am găsit locația potrivită pentru cel de-al 24-lea magazin

După o perioadă lungă de stagnare în ceea ce privește deschiderea de noi magazine, rețeaua Selgros Cash & Carry reia expansiunea și demarează construcția unei noi locații, în Sibiu. „Este un proiect pe care ni-l dorim de mult timp și ne bucurăm că am găsit locația potrivită pentru a dezvolta construcția celui de-al 24-lea magazin Selgros. Această nouă investiție marchează un pas important în dezvoltarea lanțului de magazine și în extinderea prezenței în întreaga țară", a declarat Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash & Carry, pentru Progresiv, în cadrul unui interviu despre piața de retail în ultimul an. Robert Hellwagner, CEO Selgros cash & carry lant de magazine de tip cash & carry din Romania. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Care au fost principalele provocări din ultimul an pentru rețeaua Selgros Cash & Carry?

Efectele climatului inflaționist din ultimii ani au determinat creșteri importante de prețuri, în special la alimente, dar și la servicii, ceea ce s-a reflectat și în prețul produselor la raft. Toate acestea și-au pus amprenta asupra alegerilor de cumpărare. Dacă ne raportăm la 2023, a fost un an în care am început să vedem o scădere a ratei inflației. Cu toate acestea, consumatorii și-au menținut prudența în alegerile de consum, fiind mai selectivi, și s-au orientat mult mai mult spre promoții și instrumente de loializare. Pentru a răspunde nevoilor acestora, ne-am adaptat strategia la schimbările din piață venind în întâmpinarea consumatorilor finali, dar și a profesioniștilor, cu oferte atractive. O altă provocare constă în transformarea digitală. Pentru a rămâne competitivi, trebuie să ne adaptăm la evoluția rapidă a tehnologiei.

Cum arată strategia Selgros pentru anul în curs, care sunt principalele direcții de dezvoltare în continuare? 

Pentru ca produsele și serviciile noastre să poată fi accesate de un număr cât mai mare de consumatori, căutăm constant oportunități de a deschide noi magazine. Prioritatea noastră este de a găsi poziționarea potrivită pentru a le oferi clienților noi accesibilitate și o experiență de cumpărare cât mai plăcută. Recent s-a pus piatra de temelie pentru următorul nostru proiect, magazinul Selgros din Sibiu. Este un proiect pe care ni-l dorim de mult timp și ne bucurăm că am găsit locația potrivită pentru a dezvolta construcția celui de-al 24-lea magazin Selgros. Această nouă investiție marchează un pas important în dezvoltarea lanțului de magazine Selgros și în extinderea prezenței acestuia în întreaga țară. Principalele direcții de investiții vor viza remodelări ale magazinelor, pentru a le oferi clienților noștri un mediu modern de cumpărături și o experiență de cumpărare cât mai plăcută. Ne vom concentra pe înlocuirea instalațiilor frigorifice cu freon cu o nouă tehnologie bazată pe CO2, precum și instalarea de sisteme fotovoltaice, deoarece operarea sustenabilă a magazinelor noastre este o prioritate pentru noi. Până în acest moment, energia produsă pentru consum propriu prin sistemele fotovoltaice, instalate în 14 magazine din țară, este de aproximativ 2800 MWh.

Selgros este o destinație atât pentru consumatorii finali, cât și pentru profesioniștii din gastronomie și revânzători. Dezvoltarea segmentului Gastro este foarte importantă pentru noi și ne dorim să venim permanent în întâmpinarea clienților noștri profesioniști cu soluții și servicii din ce în ce mai bune. De asemenea, investim în îmbunătățirea rețelelor de distribuție prin extinderea spațiului dedicat acestor servicii. Vom continua să asigurăm aceeași prospețime și calitate a produselor din raioanele de carne, pește și legume-fructe, și ne vom concentra pe dezvoltarea sortimentului de produse autohtone prin încheierea de parteneriate cu furnizori locali. De asemenea, avem în plan extinderea și personalizarea gamei noastre de produse mărci proprii, care conține în prezent peste 500 de articole accesibile tuturor categoriilor de clienți.

Ce urmează în piața locală de retail, pe ce vă bazați strategia de creștere? 

Având în vedere că industria de retail este într-o continuă schimbare, sunt esențiale cunoașterea și anticiparea nevoilor consumatorilor. Vom rămâne un partener de încredere al clienților noștri și ne vom alinia direcția strategică cu noile trenduri, așa cum am procedat și până acum. Întreaga echipă depune toate eforturile pentru a oferi produse și servicii de calitate la prețuri atractive. Consider că flexibilitatea și adaptabilitatea sunt secretul succesului dacă ne raportăm la mediul dinamic care caracterizează această industrie. Ne adaptăm constant strategia la noile cerințe ale consumatorilor și la schimbările economice, pentru a rămâne aproape de clienții noștri.

Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Viitorul cash&carry este reprezentat de dezvoltarea multicanal, cu procese integrate și automatizate, consideră Adrian Ariciu, CEO METRO...
Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash&Carry: Ne așteptăm ca, după perioada concediilor, scăderea puterii de cumpărare să fie mai vizibilă
Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash&Carry: Ne așteptăm ca, după perioada concediilor, scăderea puterii de cumpărare să fie mai vizibilă
Retailul va continua să se confrunte cu multiple provocări în perioada următoare, având în vedere riscurile geopolitice, inflația accelerată...
Selgros marchează două decenii pe piața locală printr-o campanie de consumator
Selgros marchează două decenii pe piața locală printr-o campanie de consumator
Selgros Cash&Carry a ajuns la 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează momentul printr-o tombolă cu peste 4.000 de premii în...