Olga Drăguinea, Lidl România: Ne propunem o expansiune accelerată și o acoperire teritorială din ce în ce mai mare

Lidl România își propune în următorii ani o expansiune accelerată și o acoperire teritorială mai mare, obiectiv care se va concretiza prin deschiderea a circa 200 de noi magazine și inaugurarea unui nou centru logistic în Arad, a declarat pentru Progresiv Olga Drăguinea, Director Național Financiar și Administrativ Lidl România. Interviul face parte din proiectul editorial Industry Overview, ajuns în 2024 la cea de-a treia ediție.Olga Draguinea

Lecțiile anului 2023

Vorbim, în primul rând, de potențialul pe care îl are România în dezvoltarea industriei alimentare, pe tot lanțul de aprovizionare. Noi, Lidl, vrem să contribuim la dezvoltarea și creșterea economiei României, iar unul dintre obiectivele noastre a fost și continuă să fie acela de a avea zilnic, la raft, cât mai multe produse care urmăresc un lanț de producție și procesare 100% românesc și care îndeplinesc toate standardele noastre de calitate și sustenabilitate. O altă provocare este forța de muncă în scădere. Pentru noi, acesta este un obiectiv foarte important în contextul în care în următorii șase ani ne propunem să deschidem în jur de 200 de magazine, iar odată cu deschiderea lor se vor crea peste 4.000 de locuri de muncă.

În spatele creșterii

În 2023, am înregistrat o cifră de afaceri mai mare cu 18% față de anul precedent, dar rata de profitabilitate a fost în scădere față de anul anterior, de la 5,3% la 4,7%. Deși au fost creșteri de costuri în întreaga piață și pe întreg lanțul valoric, am ales ca acest lucru să nu se reflecte semnificativ în coșul de cumpărături Lidl. Toată această amortizare a avut loc în marja noastră, iar acest lucru se vede în rezultatele noastre financiare.

Mai mult, în 2023, am direcționat către bugetul de stat peste peste 2,2 miliarde de lei, o sumă de două ori mai mare decât profitul realizat.

Rolul expansiunii

Am investit peste 1 miliard de lei în 2023, iar o parte din sumă a fost dedicată extinderii rețelei. Însă, este de menționat și faptul că avem magazine care au ajuns într-un punct de maturitate operațională și care atrag un număr de clienți din ce în ce mai mare. Pe lângă deschiderea de noi magazine sau modernizarea unităților care nu mai răspund standardelor noastre, o rețea ca Lidl România, care numără la acest moment 356 de magazine, are nevoie de centre logistice pentru că asta ne ajuta să avem mereu produse proaspete în magazine, dar și un rulaj eficient al stocurilor.

În prezent, deținem șase centre logistice, cu acoperire la nivel național, situate în puncte strategice ale țarii. Cel mai nou centru logistic este cel din Ariceștii Rahtivani care acum este în proces de operaționalizare. Vorbim despre cel mai mare centru logistic din portofoliul Lidl România, cu o suprafață construită de peste 73.000 mp, având gândită o capacitate totală de stocare de peste 55.000 paleți.

Piloni de creștere

Mizăm pe modelul nostru de business, cu peste 80% produse marcă proprie, și avem strategii de lucru pe termen lung ce vin în completarea ofertelor și a altor beneficii și reduceri din fiecare săptămână. Continuăm să susținem producătorii români și să promovăm producția locală. Astfel, de la an la an includem în ofertă un număr din ce în ce mai mare de produse de la furnizori români. Anul trecut, de exemplu, am avut 3.536 de produse dezvoltate cu furnizori locali și peste 117.312 de tone de legume și fructe românești disponibile la raft.

Planuri pentru 2024

În următorii ani, ne propunem o expansiune accelerată și o acoperire teritorială din ce în ce mai mare care să ne permită să ajungem și mai aproape de clienții noștri sau de potențialii clienți. Planul nostru pentru următorii șase ani, de a deschide în jur de 200 de noi magazine, vine și cu o serie de investiții pe piața locală. În plus, suntem într-un continuu proces de optimizare a spațiului logistic, iar noul depozit din Ariceștii Rahtivani va ajuta la optimizarea rutelor de transport din zonele Prahova – Ilfov, dar și în zonele din centrul și sud-estul țării. Tot el va prelua activitățile desfășurate acum în cadrul centrului logistic Nedelea, pentru care am început demersurile de vânzare. Avem planuri de expansiune și în vestul țării, unde am început procesul de licitație pentru începerea lucrărilor pentru un nou centru logistic în Arad, pe care, cel mai probabil, îl vom finaliza peste doi ani.

Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat anul...
Marco Giudici, Lidl România: „Prețurile mici nu sunt singurul lucru important pentru clienți în zilele noastre
Marco Giudici, Lidl România: „Prețurile mici nu sunt singurul lucru important pentru clienți în zilele noastre"
Lidl România, liderul pieței locale de retail, estimează pentru 2023 un trend de creștere asemănător celui din 2022, când retailerul a bifat...
Marco Giudici, Lidl România: Credem că vom fi parte din motorul care va susține scăderea inflației
Marco Giudici, Lidl România: Credem că vom fi parte din motorul care va susține scăderea inflației
Cu o creștere a businessului de 24%, Lidl România și-a consolidat poziția de lider al pieței de retail pentru al doilea an consecutiv, ajungând...
Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, entitate care cuprinde Lidl Discount SRL, Lidl Romania SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare Management SCS, a înregistrat o...