Mircea Moga, Mega Image: „Clienții vor fi mult mai atenți la plus valoarea produselor pe care le achiziționează”

Pentru Mega Image, adaptabilitatea este cuvântul-cheie dacă vorbim despre anul 2022. Retailerul vrea să-și păstreze ritmul de dezvoltare și continuă investițiile în e-commerce pentru a răspunde cât mai bine cerințelor clienților, mai ales în contextul în care cumportamentul de cumpărare se află sub semnul schimbării, spune Mircea Moga, executivul care conducere operațiunile Mega Image. Mircea Moga, Mega Image: „Clienții vor fi mult mai atenți la plus valoarea produselor pe care le achiziționează”

#2021
Anul 2021 a fost marcat de provocările generate de contextul pandemic, iar una dintre cele mai importante lecții învățate în pandemie a fost cea a nevoii de adaptare. Am realizat că adaptabilitatea este necesară pentru continuitatea businessului și astfel am reușit să ne menținem pe creștere. Am mizat pe redefinirea conceptului de proximitate, adaptând sortimenția oferită în funcție de comunitățile deservite, dar și pe promoții personalizate și eficientizare. Consumatorii au reînceput să vină în magazine, iar coșurile lor arătau clar o tendință către conceptul de sănătos și local, iar sortimenția noastră venea în întâmpinarea dorințelor lor.
Totodată, e-commerce-ul a reprezentat un pilon important în arhitectura businessului în 2021, decizia strategică de a ne concentra pe dezvoltarea platformei proprii având un impact pozitiv în evoluția vânzărilor. În 2021, numărul de comenzi s-a dublat în comparație cu anul precedent.

#impactulexpansiunii
Continuarea implementării strategiei de expansiune a avut cu siguranță un rol important în evoluția businessului de anul trecut. Am continuat să investim în extinderea rețelei de magazine în piețele unde suntem prezenți și vom investi și în creșterea capacității logistice necesare susținerii acestei expansiuni, precum și a creșterii continue a comenzilor online. În ultimul an, am dublat suprafața depozitului nostru din Ștefăneștii de Jos, ajungând la 78 de mii de metri pătrați și am deschis un depozit propriu dedicat pregătirii comenzilor online, în Chitila.

#creștereșiînviitor
În 2022, ne vom păstra ritmul de dezvoltare din ultimii ani, prin axarea pe consolidarea poziției în marile centre urbane în care suntem deja prezenți cu peste 900 magazine. Vom continua investițiile în dezvoltarea platformei de e-commerce, pentru a răspunde cât mai bine cerințelor clientului modern, pentru care economisirea de timp este importantă. Pentru cei care preferă să meargă în magazine, vom oferi experiențe inedite la cumpărături, o mare parte din magazinele noastre urmând să intre într-un proces de reamenajare. Dezvoltarea brandurilor proprii va continua și anul acesta, sub toate brandurile noastre, dar în special sub brandul Mega, și ne dorim să aducem plus valoare clienților noștri, prin intermediul acestora. De asemenea, vom continua să promovăm produsele locale și să oferim cel mai bun mix oferte de preț, produse sănătoase și soluții inovatoare pentru cea mai bună experiență la cumpărături, fie online, fie offline.

#provocări
Cu siguranță efectele pandemiei încă se fac resimțite, iar conflictul din Ucraina are urmări economice și sociale importante. Credem că, din nou, adaptabilitate este cuvântul cheie pentru acest an și noi considerăm că suntem deja pe această direcție, care ne asigură continuitate în business. Pandemia ne-a învățat că adaptarea rapidă și posibilitatea de a schimba rapid direcția strategică de creștere sunt importante. Evenimentele de la începutul acestui an ne confirmă că, din păcate, perioada pe care o traversăm continua să fie una plină de provocări și dificultăți generate de pandemie, război și efectele schimbărilor climatice.

#planuri
Pentru anul în curs, ne-am propus să ne consolidăm poziția în piața de retail, prin continuarea ritmului de expansiune, cu obiectivul de a ajunge la peste 70 de noi magazine deschise. Ne continuăm dezvoltarea accelerată și responsabilă și dorim să facem o diferență în modul în care oamenii își fac cumpărăturile, prin tot ce avem la Mega – specificul și formatul magazinelor noastre, prin mărcile proprii și produsele locale.

Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...

#adaptare
Pentru noi, adaptarea businessului înseamnă adaptarea la noile nevoi ale clienților noștri, pe care încercăm să le adresăm prin toate acțiunile noastre, fie că vorbim de loializare, oferte speciale sau urmărirea tendințelor de consum care se înscriu în ultima vreme în zona de produse sănătoase și produse locale. Digitalizarea, noile tehnologii și contextul pandemic au transformat modul în care oamenii își fac cumpărăturile, precum și așteptările și nevoile lor legate de experiențele pe care le au în magazinele fizice. Din punctul de vedere al schimbărilor viitoare, credem că ne putem gândi la o schimbare de comportament de cumpărare, în sensul în care clienții vor fi mult mai atenți la plus valoarea produselor pe care le achiziționează, pentru că nevoia de economisire se va resimți din ce în ce mai mult. Cu siguranță, online-ul va rămâne pe un trend ascendent, fiind o sursă de creștere pentru businessuri, dar ne bazăm pe conceptul de proximitate care devine din ce în ce mai atrăgător pentru clienți. Totodată, va fi din ce în ce mai mult accent pus pe nevoie de consum a unor produse locale, pentru a contracara efectele inflației.

Interviul cu Mircea Moga, CEO Mega Image, a fost inclus în Industry Overview, un proiect special marca Progresiv care vine cu o imagine clară asupra pieței locale a bunurilor de larg consum și care prezintă strategiile de business ale principalilor retaileri activi pe piața locală.

Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Mircea Moga, CEO Mega Image România: În contextul actual trebuie să fii o mașină performantă de retail
Mircea Moga, CEO Mega Image România: În contextul actual trebuie să fii o mașină performantă de retail
2023 va rămâne în istoria retailului drept anul în care Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a plătit 1,3 miliarde de euro pentru preluarea...
Mircea Moga, CEO Mega Image: „Vom continua să investim în extinderea rețelei”
Mircea Moga, CEO Mega Image: „Vom continua să investim în extinderea rețelei”
În paralel cu investițiile în extindere și modernizarea unităților existente, Mega Image a pariat anul trecut pe consolidarea zonei de...
Un sector rezilient în fața provocărilor
Un sector rezilient în fața provocărilor
Piața logistică din România a depășit cu succes provocările pandemiei, reușind să obțină rezultatele pozitive chiar și în condițiile în...