Mircea Moga, CEO Mega Image: „Vom continua să investim în extinderea rețelei”

În paralel cu investițiile în extindere și modernizarea unităților existente, Mega Image a pariat anul trecut pe consolidarea zonei de promoții și mărcile private în încercarea de a răspunde nevoilor actuale ale cumpărătorilor. Lista de priorități rămâne aceeași și pentru anul acesta. „Ne concentrăm eforturile și investim semnificativ ca să oferim experiențe complete în magazine prin specificul și formatul lor, prin mărcile proprii și produse de calitate la prețuri bune și produse locale care susțin un stil de viață sănătos și echilibrat”, spune Mircea Moga, CEO Mega Image. Mircea Moga, CEO Mega Image: „Vom continua să investim în extinderea rețelei”

#StrategieDeBusinessAdaptatăContextului

2022 a conturat un context macroeconomic definit de instabilitate, cu multe fluctuații, cu tot ce s-a întâmplat la nivel global, inflație, război, cu efecte directe asupra economiei și schimbări legislative. Toate acestea au determinat și determină, în continuare, schimbări în industria de retail mai ales prin comportamentul clienților.
În ultimul an, Mega Image a continuat demersurile pentru dezvoltare în toate ariile importante, care contribuie la dezvoltarea unui business sustenabil: susținerea producătorilor locali prin programul Gusturi Românești de la gospodari, eficiența energetică a spațiilor, precum și dezvoltarea gamei de branduri proprii, ariei de e-commerce, digitalizarea metodelor de plată din magazine.

În acest context economic și financiar dificil, în care clienții au fost mult mai atenți la raportul preț-calitate, orientați spre produse și branduri locale, Mega Image a consolidat platforma Mega Regatul Ofertelor, pentru zona de oferte și promoții. În plus, a fost dezvoltată o campanie dedicată pentru mărcile proprii, Garantat preț mic, cu o selecție relevantă de produse din coșul de bază cu peste 500 de produse la preț accesibil, din care peste 350 de produse marcă proprie. De asemenea, în același scop a fost dezvoltată campania „Coșul de bază - Prețuri pe care te bazezi” – aproximativ 200 de produse la cele mai accesibile prețuri din categoriile de bază (lapte, zahăr, ouă).

#RedefinireaConceptuluiDeProximitate

Mega Image a mizat pe redefinirea conceptului de proximitate, adaptând sortimentația, în funcție de comunitățile deservite, în promoții personalizate atât în offline, cât și online. Au continuat investițiile în magazine pentru a completa experiența la cumpărături: a fost dezvoltat portofoliul de produse marcă proprie Mega, au fost extinse casele self check-out, ajungând în prezent la 450 de case Self-Scan la nivel național, în peste 130 de magazine. Totodată, a continuat investiția în parteneriatul cu producătorii locali din programul Gusturi românești de la gospodari. În prezent, colaborăm cu peste 300 de fermieri si 20 cooperative care produc legume și fructe crescute local de familiile de gospodari, individual sau în cadrul cooperativelor agricole.

Ultimul an a fost marcat de eficientizarea proceselor tehnologice din toate ariile de business, dar și în zona de e-commerce pe care dorim să o dezvoltăm cât mai mult în perioada următoare. Mega Image este singurul lanț de supermarketuri care a investit și dezvoltat o platformă proprie online cu o integrare completă a serviciilor: de la depozit propriu dedicat exclusiv pregătirii și livrării comenzilor online, la platforma online mega-image.ro si aplicația de mobil MegaImage cu serviciul de livrare rapidă, în două ore sau începând cu a doua zi. De asemenea, tot în ultimul an, am dublat suprafața depozitului nostru din Ștefăneștii de Jos, ajungând la o suprafață de 78.000 mp și am deschis un depozit propriu dedicat pregătirii comenzilor online, în Chitila.

#NoiTeritorii

În anul 2022, am continuat strategia de extindere a rețelei de magazine și de modernizare a celor existente, pentru a oferi clienților noștri un acces mai facil și o experiență îmbunătățită la cumpărături. La finalul anului trecut, Mega Image a depășit numărul de 900 de magazine, prin 55 de noi magazine, deschise atât pe piețe consolidate, cât și în noi teritorii din țară. Extinderea în noi teritorii, în special cele care vizează zonele în care nu suntem prezenți în mod tradițional și adaptarea la specificul local, sunt întotdeauna importante. Astfel, putem vorbi despre proiectele de extindere pe piețe locale precum Cluj, Iași, Sibiu, Timișoara, proiecte de succes, luând în considerare date despre satisfactia clienților, precum și curba de maturitate în vânzări a magazinelor.

#FocusPeRemodelare

Pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienților și pentru a aduce experiențe inedite la cumpărături, o mare parte dintre magazinele noastre sunt într-un proces de reamenajare. Oferim clienților noștri o nouă ambianță, o mai mare ușurință în efectuarea cumpărăturilor asigurată prin soluțiile inovatoare de amenajare și organizare implementate, zone dedicate pentru cele mai bune oferte de preț, zone extinse cu produse sănătoase, un mix atractiv de produse și multe altele. Până acum cifrele arată că aceste magazine performează conform așteptărilor noastre.

#BusinessÎnCreștere

2022 a venit cu un plus de 17% la nivelul cifrei de afaceri și un avans de 30% la nivel de profit net. Estimăm o creștere a businessului pentru anul în curs, luând în considerare și comportamentul de consum al clienților noștri, mult mai maturi, pragmatici, exigenți și atenți la ce consumă. Ne concentrăm eforturile și investim semnificativ ca să le oferim experiențe complete în magazine prin specificul și formatul lor, prin concepte unice, prin mărcile proprii și produse de calitate la prețuri bune, produse locale care susțin un stil de viață sănătos și echilibrat.

#ExtindereȘiRebranding

Vom continua să investim în extinderea rețelei Mega Image și în procesul de rebranding pentru magazinele existente. Organizarea clară a întregului spațiu din magazin, cu departamente bine definite, zone principale și elemente de signalistică esențiale și clare permit o mai bună orientare în magazin a clientului. Fiind mereu în căutare de noi soluții, am început un program pilot în 10 magazine prin care testăm o variantă nouă, mai compactă, de casa Self-Scan. Extinderea rețelei de case self-scan va continua, ținând cont de această dinamică și de feedback-ul oferit clienților noștri.

Interviul face parte din proiectul Industry Overview, pe care îl puteți accesa AICI. 

Mega Image, investiții de peste 25 de milioane de euro în reamenajarea și modernizarea magazinelor și depozitelor
Mega Image, investiții de peste 25 de milioane de euro în reamenajarea și modernizarea magazinelor și depozitelor
Mega Image a demarat un amplu proces de reamenajare și modernizare a magazinelor și depozitelor care a atins deja o investiție de 25 de milioane...
Mircea Moga, CEO Mega Image România: În contextul actual trebuie să fii o mașină performantă de retail
Mircea Moga, CEO Mega Image România: În contextul actual trebuie să fii o mașină performantă de retail
2023 va rămâne în istoria retailului drept anul în care Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a plătit 1,3 miliarde de euro pentru preluarea...
Proprietarul Mega Image cumpără rețeaua Profi
Proprietarul Mega Image cumpără rețeaua Profi
Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, anunță achiziția integrală a rețelei Profi Rom Food. Tranzacția se ridică la 1,3 miliarde de euro,...
Mega Image se listează pe Glovo și extinde serviciul de livrare rapidă a cumpărăturilor
Mega Image se listează pe Glovo și extinde serviciul de livrare rapidă a cumpărăturilor
Mega Image anunță parteneriatul cu Glovo pentru extinderea serviciului de livrare rapidă a cumpărăturilor online, care completează platforma...