MCA Comercial: Ne-am bugetat afaceri de 100 de milioane de lei pentru 2023

MCA Comercial, unul dintre principalii jucători pe piața de retail din Râmnicu Sărat, și-a setat pentru anul acesta atingerea pragului de afaceri de 100 de milioane de lei. Creșterea va veni din expansiune, dar și din listarea de producători noi, prin achiziții centralizate, și deschiderea unei noi linii de business, spune Maria Cruceru, Director General și Cofondator al businessului MCA Comercial. MCA Comercial: Ne-am bugetat afaceri de 100 de milioane de lei pentru 2023

#RezultatePesteAșteptări

Am încheiat 2022 cu o creștere a cifrei de afaceri de 25%, peste estimările inițiale. Retailul a rămas cu ponderea cea mai mare, la acest rezultat contribuind și deschiderea a două locații noi în Focșani. Divizia de distribuție a continuat să crească, activând parteneriate directe cu producători noi. Și pe divizia de import am demarat proiecte cu parteneri și am reușit să menținem trendul ascendent.  În același an au apărut și câteva tranzacții spot: o cantitate însemnată de produse alimentare trimise de noi în Ucraina, produsele fiind achitate de o organizație umanitară, tranzacții cu volume mai mari de ulei de floarea-soarelui înainte de scumpiri etc.

#MagazineleTerenDeTestare

Rețeaua proprie de magazine este cea care ne aduce echilibru pe partea de cashflow, prin scurtarea circuitului de la achiziție la încasare. Rețeaua proprie de magazine reprezintă și terenul de testare pentru diverse categorii de produse noi, pe care, dacă sunt validate de către consumatori, le listăm apoi și în divizia de distribuție.

#UnNouCanalDeVânzare

Remodelarea MCA Comercial, upgrade necesar pentru fidelizarea cumpărătorilor tineri
Remodelarea MCA Comercial, upgrade necesar pentru fidelizarea cumpărătorilor tineri
Pornit în urmă cu 23 de ani, businessul MCA Comercial este în prezent unul dintre principalii jucători din piața de retail din Râmnicu Sărat....
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...

2022 a fost un an dificil, dominat de instabilitatea generată de război, de inflația care a fost pe trend ascendent pe tot parcursul anului, de scăderile generate de volumele vândute. Provocări au fost multe, dar pentru noi, cel mai dificil proiect a fost deschiderea unui nou canal de vânzări – magazinul online mcanonstop.ro. Platforma este practic o prelungire a supermarketului nonstop din centrul orașului Râmnicu Sărat. Livrarea produselor comandate se face în maximum o oră dacă ești în oraș. Livrăm în diferite condiții și în afara orașului, pe o rază de 15 kilometri. Acest nou proiect a necesitat și resurse financiare mari, vânzările crescând într-un ritm foarte lent, dar cu resurse destul de mari alocate în continuare.

#AșteptăriÎnCreștere

Estimarea, evident, este una de creștere double digit. Ne-am bugetat o cifră de afaceri de 100 de milioane de lei. Realizările primelor cinci luni din acest an sunt cu câteva procente în minus, ceea ce ne obligă să gândim linii noi de business, să accesăm piețe noi, să adăugăm producători noi, doar așa putând să ne atingem obiectivele propuse.

Astfel, creșterea va veni din deschiderea de magazine noi. Avem pe listă inaugurarea a cel puțin o nouă locație până la sfârșitul acestui an, dar vom continua și remodelarea magazinelor existente. În paralel, vom lista producători noi, prin achiziții centralizate, dar luăm în calcul și deschiderea unei linii noi de business, cea de alimentație publică. Astfel, vorbim despre o linie de producție de mâncare gătită și a uneia de catering, prin care vom vinde și mâncare gătită în magazinele noastre, vom face livrări la domiciliul clienților prin platforma online, dar vom asigura o masă caldă zilnică și celor peste 170 de angajați.

#OportunităţiPeTermenScurt

Anul 2022 ne-a arătat că eforturile făcute de a ne upgrada, de a ne găsi linii noi de business, ne-au ajutat să ne consolidăm poziția în zonele geografice unde activăm. Ne stimulează și exemplul altor jucători din aceeași categorie de retaileri independenți, parte dintre ei fiindu-ne clienți în divizia de distribuție. Oportunitățile pot veni și din mixul de business pe care îl avem: rețea proprie de 13 magazine, cu diverse forme de vânzare (cash & carry, supermarket, minimarket, stand angro), distribuție directă door to door, în două județe, cu aproximativ 1.000 de clienți activi, divizie produse importate din șase țări, de la 12 producători, canal de vânzare online, canal de vânzare în consumuri colective (spitale, grădinițe, școli, penitenciare, cămine de bătrâni etc.), linie de business pe care o dezvoltăm continuu prin participarea la cât mai multe licitații. Acestora le vom adăuga și linia de catering și producție de mâncare gătită. Avem convingerea că acest mix de business ne poate asigura continuitatea și ne dă forța să parcurgem orice fel de perioade.

Interviul face parte din proiectul Industry Overview, pe care îl puteți accesa AICI. 

Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
După ce în 2022 Grupul Agricola a atins borna de un miliard de lei cifră de afaceri, miza pentru 2023 este continuarea trendului ascendent....
Daniel Gross, Penny România: Ne concentrăm pe atingerea targetului de a deschide încă 35-40 de magazine
Daniel Gross, Penny România: Ne concentrăm pe atingerea targetului de a deschide încă 35-40 de magazine
Pentru Penny România, 2022 a stat sub semnul creșterii, fiind un an record din perspectiva creșterii cifrei de afaceri. Avansul de 33% a fost...
Albert Davidoglu, CEO Macromex: În ultimii trei ani companiile active în România și-au luat centura neagră la creat planuri de contingență
Albert Davidoglu, CEO Macromex: În ultimii trei ani companiile active în România și-au luat centura neagră la creat planuri de contingență
Chiar dacă 2023 se prefigurează a fi un an bun, cu un obiectiv de creștere de 15% la nivelul cifrei de afaceri, Macromex pune în balanță...
MCA Comercial: Pregătim lansarea platformei B2B și investim și într-un nou concept de magazin
MCA Comercial: Pregătim lansarea platformei B2B și investim și într-un nou concept de magazin
După ce a încheiat 2022 cu un plus de 25% la nivel de cifră de afaceri, MCA Comercial continuă dezvoltarea businessului într-un an cu multe...