Marco Giudici, Lidl România: „Prețurile mici nu sunt singurul lucru important pentru clienți în zilele noastre"
Lidl România, liderul pieței locale de retail, estimează pentru 2023 un trend de creștere asemănător celui din 2022, când retailerul a bifat vânzări de peste 18,9 miliarde lei și un profit de aproximativ un miliard de lei. Pilonii de bază pentru discounter rămâne în continuare modelul de business, unic pe piața locală, ce se bazează pe mărcile proprii, cu peste 80% în sortiemntul permanent. Totuși, deși mărcile private pot fi un răspuns în fața inflației, prețurile mici nu sunt singurul lucru important pentru consumatori, după cum consideră Marco Giudici, CEO Lidl România.
#VânzăriȘiProfit
Când vorbim de performanța noastră financiară, ne referim la Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare Management SCS. Lidl România a înregistrat o cifră de afaceri netă de peste 18,9 mld. lei și un profit net de aproximativ 1 miliard de lei. Rata de profitabilitate este în scădere față de anul anterior, când cifra de afaceri a fost de 15 mld. lei, iar profitul net de aproape 900 mil. lei. Am investit peste un miliard de lei în 2022, iar o parte din sumă a fost dedicată extinderii rețelei. În 2022, am deschis un centru logistic și 28 de magazine, iar alte zece magazine au fost modernizate. În procesul de construcție și, ulterior, de operare a oricărui magazin Lidl, sunt implicate toate cele patru companii – de aceea, costurile pentru extindere sunt reflectate de rezultatele tuturor acestor entități.
#PiloniDeCreștere
Avem trei atuuri: echipa, modelul de business și partenerii. Vorbim despre mai mult de 10.500 de oameni, vitali pentru activitatea Lidl în România. Performanța este susținută și de modelul nostru de business, unic pe piața locală, și se bazează pe produsele marcă proprie, ce formează în proporție de peste 80% sortimentul permanent. În cei peste 11 ani, am transformat aceste mărci în branduri pe care clienții le îndrăgesc. Am văzut cum acestea pot fi un răspuns inclusiv în fața inflației. Cu toate acestea, prețurile mici nu sunt singurul lucru important pentru clienți în zilele noastre. Există o conștientizare diferită a aspectelor precum originea produselor sau proveniența lor. Lucrăm îndeaproape cu partenerii. Regula noastră este de a avea colaborări doar cu cei care au implementate standarde precum IFS, atunci când vorbim de produse alimentare.
#ProiecteȘiOferte
Observăm un trend ascendent în ceea ce privește atât valoarea bonului mediu, cât și frecvența de cumpărare. Vedem că, pe lângă produsele marcă proprie și ofertele din aplicația Lidl Plus, Ofertele de luni, Ofertele de joi și SuperWeekend-ul rămân bine primite. Lidl Plus este primul nostru program digital de loializare din România și, după doi ani pe piața locală, este un motor important în performanța Lidl.
#FocusPeLogistică
Expansiunea rețelei contribuie la performanța noastră, iar în 2022 am deschis cel de-a șaselea depozit Lidl, situat în comuna Fundeni, lângă București. Una dintre investițiile noastre foarte mari de anul acesta este construcția unui nou depozit, situat în Aricești Rahtivani, județul Prahova. Va fi cel mai mare depozit, care ne va asigura un rulaj crescut de produse și o capacitate logistică prin care vom putea răspunde la toate nevoile clienților noștri. Vedem și pe viitor astfel de investiții, mai ales că acest depozit estimăm să fie gata în prima parte a anului 2024.
#MizaPeProduseProaspete
Un alt pilon de creștere este dezvoltarea sortimentului de produse: ne dorim să oferim cât mai multe produse proaspete, așa că lucrăm cu producătorii și, totodată, dorim să creștem numărul de parteneri locali. Vorbim deja de colaborări cu peste 2.500 de furnizori autohtoni, însă este o direcție pe care vom continua să o dezvoltăm. Planurile noastre pentru acest an, dar și pentru anul viitor, vizează îmbunătățirea experienței de cumpărături pentru categoria produselor proaspete. În acest sens, am început remodelarea magazinelor pentru aducerea în prim-plan a produselor din această categorie. Este un proces pe care l-am început încă de anul trecut, însă anul acesta va fi și mai accelerat.
#Previziuni2023
Estimarea în ceea ce ne privește este că ne vom menține pe același trend de creștere a cifrei de afaceri. Dacă ne referim la schimbări din piață, estimăm că inflația va fi în scădere și că puterea de consum se va restabiliza. Suntem siguri că, prin ofertele noastre și prin cele pe care le pregătim pentru anul acesta, vom ajuta să se întâmple acest lucru.