Maison du Savon de Marseille, un concept care pune experiența de cumpărare pe primul loc

În luna iulie se împlinesc doi ani de când Mihaela Aldea și sora ei au deschis porțile primei savonerii Maison du Savon de Marseille din Capitală, un concept care la nivel internațional numără peste 200 de magazine, pe trei continente. Și chiar dacă pe plan local conceptul nu a ajuns încă la potențialul maxim, pe lista proiectelor de viitor a apărut deja a nouă locație.

Spre deosebire de multe businessuri antreprenoriale care au pornit dintr-o nevoie a oamenilor din spate, Maison du Savon De Marseille din București a apărut într-o perioadă de căutare pentru Mihaela Aldea și sora ei Irina, iar sursa de inspirație a fost o savonerie din Cluj-Napoca. „Era un magazin micuț, dar cu o sortimentație extraordinară, în care fiecare produs avea o poveste în spate. Desigur, produsul vedetă era chiar săpunul de Marsilia, iar deschiderea doamnei care deținea magazinul și încrederea ei ne-au făcut să luăm în calcul opțiunea de a aduce conceptul în București”, spune co-fondatoarea magazinului.

Pentru că veneau după un business ale cărui porți se închiseseră după 11 ani, cele două antreprenoare nu au stat prea mult pe gânduri și în septembrie 2018, la doar două luni de la vizita de la Cluj, aveau deja un spațiu închiriat în centrul Capitalei, într-o zonă care le-a cucerit de la prima vedere. „Cumva spațiul ne-a ales pe noi. Văzusem înainte cel puțin zece locații comerciale, însă simțeam că le lipsește ceva. Iar cu această locație a fost dragoste la prima vedere. Abia după ce am semnat contractul am aflat că suntem vizavi de Baroul București și foarte aproape de Loteria Națională, BNR și sediul central CEC. Cumva, în jurul nostru este o masă de oameni cărora noi ne adresăm și cred că locația ne-a ajutat foarte mult în dezvoltarea businessului”, mai precizează Mihaela.

Maison du Savon de Marseille, călătorie în lumea săpunului

Așa se face că în luna iulie a anului 2019 își deschidea porțile prima savonerie Maison du Savon de Marseille din Capitală, o locație 100% de inspirație franceză, care respecta întocmai tiparele conceptului original, născut în 2009 în regiunea turistică Cap D`Agde. Investiția s-a ridicat la puțin peste 70.000 de euro, însă magazinul este o adevărată călătorie în lumea săpunului, pe care îl găsim sub diferite forme, culori sau arome. Și pentru a pune produsele în evidență, magazinul îmbină perfect zona de săpun vrac, denumită intern „Wall of soap”, cu cea de produse lichide în tancuri și cu cea de sugestii pentru cadou.

În plus, pentru ca experiența să fie completă, cele două antreprenoare au implementat ideea „Fântânii provensale”, un loc unde clienții pot încerca produsele în adevăratul sens al cuvântului. „Spre deosebire de magazinul din Cluj, noi am acordat o atenție deosebită aspectului și am vrut ca locația să fie o reflexie a savoneriilor pariziene. Și am luat această decizie pentru că avem în față un cumpărător expus la foarte multe concepte. Noi ne-am dorit să oferim o sortimentație și o experiență unică, tocmai de aceea nu am făcut rabat la nimic și am încercat să recreăm atmosfera și parfumul dintr-o savonerie pariziană”, susține Mihaela Aldea.

Cât despre sortimentație, chiar dacă numele conceptului vine cu indicii clare, nu vorbim doar despre săpunul de Marsilia care, fără doar și poate, este vedeta. „Inițial am mers pe mâna antreprenoarei care a deschis primul magazin Maison du Savon de Marseille pe piața din România și implicit franciza conceptului în România, însă ne-am dat seama repede că produsele care merg foarte bine în Cluj nu au neapărat același succes și la noi. Așadar, sortimentația actuală cred că este construită în proporție de 90% pornind de la feedbackul clienților. Acum sunt listate în jur de 1.000 de SKU-uri, ponderea cea mai mare având-o săpunul. Însă gama este completată și de alte produse de îngrijire personală, cum ar fi creme de corp, geluri de duș, creme de duș, creme de față sau produse pentru îngrijirea bărbaților sau a copiilor, dar și detergenți sau produse de îngrijire a locuinței, toate produse artizanale”, precizează antreprenoarea.

Citește în continuare AICI. 

Nasti&Co, retailerul care folosește adaptarea ca pilon de creștere
Nasti&Co, retailerul care folosește adaptarea ca pilon de creștere
Pe o piață aglomerată precum cea din Cluj, în care marile lanțuri de retail câștigă tot mai mult teren de la un an la altul, Nasti&Co,...
Les Saveurs de France, manifest pentru gastronomia franceză
Les Saveurs de France, manifest pentru gastronomia franceză
Un concept construit în jurul gastronomiei franceze, cu produse care poartă semnătura unor bucătari cu stele Michelin, buticul Les Saveurs de...
Market Andreia: Cum să cucerești o nouă redută în retailul de proximitate
Market Andreia: Cum să cucerești o nouă redută în retailul de proximitate
Pe locul al doilea la nivel național ca putere de cumpărare, Clujul a atras în ultimii ani tot mai multe proiecte de retail care poartă...
Top, retailerul care privește competiția IKA ca pe o șansă de reinventare
Top, retailerul care privește competiția IKA ca pe o șansă de reinventare
Pe o piață care se contractă de la un an la altul, antreprenorii din spatele magazinelor Top au ales să privească cu încredere în potențialul...