La Brădeanu sau back to basics în retailul specializat

Deschis în urmă cu un an, în centrul Capitalei, La Brădeanu este o poveste curajoasă de antreprenoriat dacă ne gândim la numărul de magazine cu produse de la sibieni care operează pe piața locală, dar și la faptul că în spatele investiției de peste 40.000 de euro stau doi tineri de doar 20 de ani. Bilanțul primului an este însă pe plus, iar extinderea este numitorul comun când vine vorba despre viitor.

Se iau doi tineri cu dorință de muncă și ambiții mari, se condimentează cu produse tradiționale de calitate și mult bun-simț în interacțiunea cu clientul și se adaugă o investiție de 40.000 de euro. Rezultatul? Un concept de retail care își propune să redefinească magazinele clasice „la sibieni”. Cum au ajuns totuși Nicușor Sterp și Paul Muntean, doi sibieni de doar 20 de ani, să intre pe piața retailului bucureștean? „Atât eu, cât și Nicușor am venit în București când aveam 16 ani și am lucrat ca vânzători în magazine cu produse tradiționale din zona noastră. Cumva, pot spune că povestea noastră a început din pasiune pentru mâncarea calitativă și dragostea de oameni. Pentru că retailul, pe lângă comercializarea de produse, vine și cu interacțiune directă cu mulți oameni și nouă ne-a plăcut acest lucru”, susține Paul Muntean, cofondator al băcăniei La Brădeanu.

Primul care a testat aventura antreprenoriatului a fost Nicușor, care, atunci când a împlinit 18 ani, a deschis un magazin cu produse din zona Sibiului. După un an și jumătate în care Paul a fost în spatele tejghelei în acest magazin, cei doi au luat decizia să facă un pas mai departe și să dezvolte un concept de magazin modern, care să pună în lumina reflectoarelor produsele cu care ei au crescut și despre care știau că pot face diferența într-o piață puternic concurențială.

Astfel, anul trecut, pe 28 octombrie, își deschidea porțile primul magazin La Brădeanu, un concept care îmbină rețetele autentice din zona Sibiului cu un design modern și primitor. „Știam că nu suntem singurii jucători care activează pe acest segment de piață, dar am ales să pariem pe un concept modern, care să se diferențieze de restul magazinelor. Drept urmare, am lucrat cu echipa Marth Interior Design care ne-a ajutat să gândim spațiul astfel încât să fie eficient, dar să fie și în linie cu tendințele actuale”, explică antreprenorul. Astfel, magazinul îmbină armonios materiale clasice precum cărămida și lemnul, cu materiale cu tentă modernă precum sticla și metalul. În plus, pentru că cei doi tineri au înțeles că brandul este extrem de important, au ales să-l comunice într-un mod cât mai vizibil, pe un perete întreg.

„La Brădeanu este porecla lui Nicușor în satul său natal și, pentru că este un business de familie, am vrut să ne reprezinte și să păstrăm această amprentă personală”, explică Paul. Și chiar dacă Paul și Nicușor sunt doar parteneri de afaceri și prieteni, primul produs pe care cei doi l-au pus pe raftul magazinului a fost telemeaua de oaie produsă în gospodăria părinților lui Nicușor. Sortimentația a fost completată cu produse autentice din zona Sibiului, de la producători mici, pe care cei doi antreprenori îi cunosc și ale căror produse le-au gustat. „Am făcut o selecție atentă a producătorilor și am vrut să avem produse tradiționale pentru toate categoriile de consumatori și pentru toate gusturile”, adaugă acesta.

Astfel, în vitrina La Brădeanu și-au găsit loc în jur de 150 de preparate precum șorici, tobă, leber, kaizer, slănină ardelenească cu usturoi, cârnați tradiționali, pastramă și multe alte sortimente de mezeluri cu gust și ingrediente naturale. În plus, gama de produse a fost completată cu brânzeturi și lactate, dar și cu siropuri, dulceață și produse dulci de patiserie precum fursecurile, cornulețele cu gem sau cozonacul, toate produse în zona Sibiului. „Singurul produs care nu este «de acasă» este pâinea. Am ales să aducem o pâine produsă în județul Covasna după rețeta autentică și care este foarte gustoasă. Altfel, toate produsele vin săptămânal sau chiar de două-trei ori pe săptămână de la Sibiu ca să ne asigurăm că sunt proaspete”, adaugă cofondatorul La Brădeanu.

Magazinul care confirmă regula „omul sfințește locul”

Situat pe Calea Dorobanți numărul 31-33, din București, într-un centru comercial în care operează și un supermarket Market, băcănia La Brădeanu reușește să atragă până la 150-170 de clienți pe zi, mare parte din aceștia preferând să facă cumpărăturile în zilele din cursul săptămânii, când vin la birou sau își aduc copiii la școală. „În weekend este destul de liber, dar sunt și clienți care ne trec pragul. Și vin fie special pentru noi, fie își completează coșul de cumpărături”, mai spune Paul.

În ceea ce privește valoarea bonului, acesta variază destul de mult. Însă, în general, pornește de la 30 de lei, și poate depăși lejer câteva sute de lei. Ce se cumpără cel mai bine? „Telemeaua veche de oaie, slănina ardelenească cu usturoi, șunca presată și cârnații”, spune Paul.

Chiar dacă nu au plecat la drum cu planuri mari, magazinul a fost constant pe o pantă ascendentă, așa că, acum șase luni, o nouă locație La Brădeanu și-a deschis porțile pentru clienți în cadrul magazinului Supeco Titan. Ce cântărește însă în ecuația de creștere dincolo de calitatea produselor, sortimentația bine gândită și adaptată nevoilor clienților? Interacțiunea cu clienții. „Punem foarte mare accent pe relația cu fiecare client și pe gestionarea corectă a fiecărui act de vânzare. Așadar, eu sunt omul care este în spatele vitrinei zi de zi, vorbesc cu clienții, încerc să descopăr ce preferințe au, le povestesc despre produse și îi tratez întotdeauna cu respect”, spune Paul.

Ce planuri au cei doi pentru perioada următoare? „Extinderea este cuvântul de bază într-un business care se dezvoltă frumos. Însă părinții mei m-au învățat să nu mă împrumut la bancă, așa că facem lucrurile treptat. În primă fază vom lista și băuturi tradiționale în locație, dar și o gamă de vinuri, iar în perioada sărbătorilor vom merge la Târgul de Crăciun cu produsele noastre. Dar planurile nu se opresc aici”, încheie Paul Muntean.

Magazine DIANA locatie din Odobesti Dambovita, detalii pe www.revistprogresiv.ro
Dâmbovița, zonă strategică în planul de expansiune al Magazine DIANA
Expansiunea continuă, îmbunătățirea experienței de cumpărare și adaptarea sortimentației pentru clienții din mediul rural se află în...
Sup cong oct 24 pool
Cum poate diversificarea ofertei să elimine sezonalitatea vânzărilor de congelate
Ultimul an a venit cu vânzări în creștere pentru produsele congelate în rândul retailerilor independenți, produsele ready-meal și cele vegane...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
Robert Hellwagner, CEO Selgros cash & carry lant de magazine de tip cash & carry din Romania. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Robert Hellwagner: Am găsit locația potrivită pentru cel de-al 24-lea magazin Selgros
După o perioadă lungă de stagnare în ceea ce privește deschiderea de noi magazine, rețeaua Selgros Cash & Carry reia expansiunea și...