Jagoda Gwardys-Zientara, Carrefour România: Viziunea noastră pentru viitor se construiește în jurul a trei piloni-cheie
Viziunea noastră pentru viitor se construiește în jurul a trei piloni-cheie - comoditate, sustenabilitate și centrare pe client, a punctat Jagoda Gwardys-Zientara, COO Carrefour România într-un interviu acordat în numărul aniversar Progresiv.
#RemodelareaRetailului
Am asistat la schimbări remarcabile în comportamentul consumatorilor, la progrese tehnologice și la schimbări care au remodelat sectorul retailului. Carrefour a fost în prima linie a acestor schimbări încă de la intrarea pe piața românească în 2001, deci sunt aproape 25 de ani. Am inovat și ne-am extins constant ofertele pentru a răspunde nevoilor și preferințelor în continuă evoluție ale consumatorilor români. De la introducerea hipermarketului la integrarea soluțiilor digitale și accentul pus pe sustenabilitate, ne-am menținut angajamentul de a oferi produse de calitate, de proveniență locală, și un customer experience excelent.
#2024Versus1999
Digitalizare, durabilitate, omnichannel, experiențe personalizate și implicarea comunității. Acești termeni reflectă schimbările semnificative care au avut loc în comportamentul consumatorilor, progresele tehnologice și strategiile industriei în ultimii 25 de ani. În 1999, retailul era caracterizat în principal de magazinele brick-and-mortar și de metodele tradiționale de publicitate, pe când în 2024 peisajul este definit de integrarea tehnologiilor digitale, de atenția acordată sustenabilității și responsabilității sociale, precum și de importanța creării unor experiențe de cumpărare personalizate și fluide pe mai multe canale.
#PandemiaPunctDeCotitură
Pandemia ne-a afectat pe toți, companii și persoane, în atât de multe feluri. În mod incontestabil, a reprezentat un punct de cotitură pentru piața de retail, accelerând tendințele spre digitalizare și remodelând în mod fundamental comportamentul consumatorilor.
În calitate de companie de retail digital, Carrefour a cunoscut schimbări semnificative în diverse domenii ale activității sale. Una dintre cele mai vizibile schimbări a fost accelerarea rapidă a adoptării digitale în rândul consumatorilor. Cu măsuri de blocare și de distanțare socială, tot mai mulți clienți s-au orientat către cumpărăturile online pentru comoditate și siguranță. Această schimbare a necesitat un răspuns rapid și complet din partea noastră: ne-am optimizat infrastructura digitală, ne-am extins ofertele de e-commerce și capacitățile omnichannel pentru a răspunde cererii de cumpărături online.
#CumpărătorulȘiMagazinulViitorului
Cumpărătorul modern se caracterizează prin evoluția preferințelor, comportamentelor și așteptărilor sale, determinate de progresele tehnologice, de schimbările în stilul de viață și de schimbarea normelor sociale. Aceste schimbări au implicații semnificative pentru dezvoltarea „magazinului viitorului”.
Ne imaginăm „magazinul viitorului” ca pe un mediu de retail dinamic și inovator, care integrează perfect experiențele fizice și digitale pentru a satisface nevoile și preferințele în continuă evoluție ale cumpărătorilor moderni. Viziunea noastră pentru viitor se construiește în jurul a trei piloni-cheie: comoditate, sustenabilitate și centrare pe client.
#PiloniPentruRetailulViitorului
Unul dintre cuvintele care ar defini viitorul pieței de retail din România este cu siguranță localul. Pe măsură ce ne concentrăm pe integrarea cât mai multor produse locale, ne propunem să ne îmbunătățim constant lista de producători români, pentru a putea oferi clienților noștri produse de cea mai bună calitate.
Consumatorii din România sunt din ce în ce mai conștienți de aspectele legate de sustenabilitate și se așteaptă ca retailerii să își demonstreze angajamentul față de aprovizionarea etică, practicile ecologice și implicarea în comunitate. Astfel, sustenabilitatea va fi o caracteristică definitorie a viitoarei piețe de retail din România. Facem acest lucru prin mai multe inițiative, cum ar fi programul nostru Plata cu Pet, care s-a încheiat anul trecut la cea de-a 5-a ediție, prin care le-am făcut clienților noștri tranziția către SGR, sistemul care va revoluționa reciclarea în România.
De la platformele de cumpărături online la aplicațiile mobile și opțiunile de plată contactless, digitalizarea a transformat modul în care consumatorii fac cumpărături și interacționează cu brandurile.
Inovația, de asemenea, este un pilon în retailul viitorului, iar noi ne definim ca o companie foarte inovatoare, care deschide drumuri, stabilește tendințe – parteneriatul nostru cu cooperativele, primul de acest fel din România, fiind un exemplu.