[GALERIE FOTO] Senic Gross&Market, investiții consolidate pe segmentul de tip cash&carry
Cu o rețea care include nouă magazine de tip cash&carry, Senic Gross&Market mizează pe diferențiere la nivel de preț pentru a-și consolida prezența pe piața locală de retail. De altfel, este retailerul care a investit în 2023 într-un segment de piață aproape neglijat de retailerii internaționali: cash&carry. Compania deținută de familia Cîmpeanu a deschis trei magazine anul trecut: la Caracal, Pitești și Sibiu.
Magazinul din Pitești, al doilea din acest oraș și cea de-a noua locație la nivel național, a fost inaugurat în luna decembrie a anului trecut. Aflat în Bradu, strada Zona Comercială nr. 16, noul magazin din Pitești are o suprafață de peste 7000 metri pătrați și dispune de zece case de marcat. Parcarea dedicată clienților are 200 de locuri, 70 dintre acestea fiind acoperite.
În ceea ce privește sortimentația, Senic pune la dispoziție clienților din noua locație din Pitești peste 20000 de produse alimentare și nealimentare, între care și branduri proprii produse în fabrica Senic Quality din Drobeta. Totodată, în zona de vânzare a magazinului există și carmangeria Periș, funcțională încă de la inaugurarea locației. Iar din această lună, magazinul dispune și de o galerie comercială pentru a extinde universul de servicii oferte clienților.
Înaintea locației din Pitești, Senic a inaugurat și magazinul din Sibiu, pe Șoseaua Alba Iulia 77A. Deschis la finalul lunii octombrie, magazinul dispune de o suprafață de vânzare de 3000 de metri pătrați, cinci case de marcat și pune la dispoziția clienților aproximativ 15.000 de produse alimentare și nealimentare, care acoperă toate nevoile de uz casnic și personal. De asemenea, în cadrul acestei locații funcționează și o carmangerie sub brandul Szekely.
Tot anul trecut, în luna august, a fost inaugurat și magazinul din Caracal. Acesta se află pe strada Vornicul Ureche, nr. 1, are o suprafață de 3.000 metri pătrați și dispune de 140 de locuri de parcare. În oferta magazinului sunt listate aproximativ 12.000 SKU-uri, incluzând și zona de legume-fructe și vitrina asistată, operată de unul dintre partenerii retailerului.
Citește și Predicții pentru 2024: ce așteaptă românii de la anul care a început
Investiția într-un astfel de magazin se ridică de la un milion de euro până la patru – cinci milioane euro, în funcție de suprafața spațiilor de vânzare, depozitare și parcare. Cumulat, până în acest moment, familia Cîmpeanu a investit peste 25 de milioane de euro doar în rețeaua de magazine, ultimele șase deschideri fiind sub noul concept lansat de retail. Acest concept îmbină mai multe facilități pentru shopperi, de la produse proaspete la congelate, parcare generoasă, dar și o galerie comercială pentru că investitorii și-au dorit să aducă și activități complementare în cadrul magazinului.
Antreprenorii din spatele Senic Gross&Market, retailer cu capital 100% românesc, au în plan extinderea cu două magazine în fiecare an, lucru care depinde de găsirea locațiilor potrivite, din moment ce compania are nevoie de spații extinse, care să includă și o parcare generoasă, de cel puțin 150 de locuri. În prezent, odată cu deschiderea celei de-a doua locații din Pitești, retailerul deservește zilnic în medie 15.000 de clienți, număr care crește exponențial cu fiecare inaugurare în parte.
În drumul spre expansiune și câștigare de cotă de piață în fața retailerilor internaționali, Senic Gross&Market mizează pe produsele proprii ca factor diferențiator, dar și pe relațiile bune cu producătorii. Iar în acest moment, retailerul este prezent în județele Argeș, Sibiu, Olt, Vrancea, Brașov și Mehedinți.
În termeni financiari, compania a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 356 milioane lei, în creștere cu 44% față de 2022, evoluția fiind datorată atât magazinelor deschise pe parcursul anului trecut, cât și extinderii bazei de clienți în cazul locațiilor mai vechi.
Cât despre 2024, familia Cîmpeanu are în plan deschiderea a cel puțin două noi locații, care deja au fost achiziționate, precum și pe creșterea numărului de articole marca proprie oferite clienților.