Consolidare la vârful retailului de proximitate. Studiu de caz: extinderea francizei LaDoiPași

Franciza LaDoiPași lansată de METRO în urmă cu 12 ani a marcat recent o premieră prin inaugurarea simultană, în mai multe orașe din țară și în mediul rural, a 60 de magazine, depășind pragul de 2400 de magazine. O mutare care îi consolidează poziția de lider în retailul de proximitate și reflectă forța METRO de a închega o comunitate cu mii de antreprenori independenți și de a transforma împreună cu ei comerțul tradițional.

Cum a fost posibilă deschiderea a 60 de magazine simultan, de ce este franciza LaDoiPași atât de apreciată, care este profilul antreprenorului care optează pentru acest tip de afacere și care sunt elementele de diferențiere pe o piață competitivă?
Răspunsul este complex și vom prezenta în continuare câteva dintre argumentele identificate în timpul unei discuții cu reprezentanții METRO.

Modelul de business propus prin franciza LaDoiPași este atractiv pentru că se bazează pe un parteneriat cu antreprenorii, care își mențin independența. În plus, METRO le oferă acces la numeroase soluții de management, digitale, de marketing, promovare și suport financiar pentru lansarea afacerii, sporind astfel șansele menținerii pe piață. Sunt avantaje semnificative pentru jucătorii comerțului tradițional, cărora le e tot mai greu să reziste concurenței retailului modern.

„În confruntarea modern versus tradițional, sprijinul unui brand puternic în condițiile păstrării independenței poate face toată diferența. Sunt mulți antreprenori care doresc să se alăture rețelei. Împreună cu o parte dintre aceștia am deschis într-o singură zi 60 de noi magazine LaDoiPași, un moment emoționant și un motiv de mândrie atât pentru antreprenori, cât și pentru noi. Această expansiune este încă o dovadă a angajamentului nostru ferm de a crește și consolida rețeaua LaDoiPași, care acum depășește 2400 de magazine.”, a declarat Virgil Diaconu, Offer Management Director METRO România.

În ce constă parteneriatul antreprenori - LaDoiPași

Principalul avantaj pe care antreprenorii îl simt zi de zi în cadrul francizei LaDoiPași este acela că magazinele sunt deținute în totalitate de ei. Valoarea adăugată vine din partea METRO, care le oferă acestora un sprijin substanțial, atât în faza de investiție, cât și în cea operațională. Este vorba despre sprijin în amenajarea magazinului, dar si în transferul continuu de expertiză pe zonele de mercantizare, soluții de marketing, soluții digitale și consultanță pentru atragerea, fidelizarea clienților și stimularea vânzărilor. Antreprenorii sunt sfătuiți, de asemenea, în ceea ce privește alegerea echipamentelor și a sortimentației optime, în funcție de obiceiurile de consum locale. Cei care doresc să intre în franciza LaDoiPași vor investi în propria afacere, în funcție de spațiul care va fi transformat, precum și de nevoile comunității pe care o vor deservi.

LaDoiPasi, retea de magazine de proximitate dezvoltata de Metro Romania
LaDoiPași deschide 60 de magazine într-o singură zi
Rețeaua de magazine de proximitate LaDoiPași, franciză dezvoltată de METRO România, a deschis 60 de magazine într-o singură zi, depășind...
 Metro lansează aplicația mobilă LaDoiPași
Metro lansează aplicația mobilă LaDoiPași
Metro România a lansat aplicația LaDoiPași prin intermediul căreia clienții rețelei de proximitate au acces facil, pe telefon, la informații...

Un magazin LaDoiPași este așadar rezultatul efortului comun al antreprenorilor și al METRO, care participă cu know-how și consultanță în privința aspectelor-cheie ale afacerii, pe toată durata parteneriatului.

Magazinele au suprafețe cuprinse între 60 și 200 mp și propun un mix de produse alimentare și non-alimentare care variază în funcție de profilul local, selecția fiind realizată pe baza unei analize minuțioase a obiceiurilor de consum specifice comunităților cărora li se adresează. În medie sunt între 3.500 – 7.000 de produse expuse la raft, cu prețuri accesibile, de la produse de bază, la legume și fructe, carne proaspătă, lactate, mezeluri, o gamă largă de produse marcă proprie (ARO, Fine Life), dar și produse locale și regionale.

Gestiunea digitalizată a magazinelor și aplicație mobilă pentru consumatori
O zonă care consumă mult timp și resurse este gestiunea, care poate fi realizată automatizat cu ajutorul soluției EPOS propusă de METRO. Aceasta permite printre altele importarea directă a facturilor în contabilitate, adăugarea de produse în portofoliu direct din catalogul online și un control mai bun al stocurilor.
Consumatorii, la rândul lor, au un aliat de încredere pentru cumpărături, aplicația mobilă LaDoiPași, care le furnizează informații despre produse, campanii promoționale și acces la oferte exclusive în secțiunea “Cupoane”.

Un alt element esențial în buna funcționare a magazinelor este aprovizionarea, care este mult mai eficientă datorită platformei Mshop, prin care plasarea comenzilor se face rapid, iar produsele sunt livrate direct în magazin.

Specifică francizei LaDoiPași este politica de preț care include soluții pentru asigurarea competitivității antreprenorilor, cum sunt ofertele exclusive și prețurile preferențiale, care se reflectă în prețuri mai bune pentru consumatorul final, generând fidelitate și o frecvență mai mare a achizițiilor acestora.

Franciza oferă și programe de training pentru angajații antreprenorilor, astfel încât echipa să înțeleagă businessul și publicul, să aibă o interacțiune optimă cu acesta și, în general, să aibă o activitate eficientă.

Cum arată viitorul pentru rețeaua LaDoiPași?

Mai multe magazine de proximitate, extinderea continuă, în ritm accelerat, atât în mediul urban, cât și în cel rural, ca răspuns la cererea pieței și în strânsă legătură cu strategia METRO. Până la finalul anului, rețeaua va depăși 2500 de magazine. O dezvoltare care implică și modelarea conceptului în funcție de feedbackul antreprenorilor, de evoluția comportamentului de consum și de contextul economic și social în ansamblu, care continuă să fie versatil.

*Articol susținut de METRO România

Rețeaua LaDoiPași, deținută de Metro România, a ajuns la 2.000 de magazine
Rețeaua LaDoiPași, deținută de Metro România, a ajuns la 2.000 de magazine
LaDoiPași, rețeaua de magazine în sistem de franciză deținută de Metro Cash&Carry, a continuat să se extindă într-un ritm alert și, la 11...
Adrian Ariciu, CEO METRO România: Disponibilitatea mărfii la raft și prețurile competitive pot fi diferențiatori în domeniul nostru
Adrian Ariciu, CEO METRO România: Disponibilitatea mărfii la raft și prețurile competitive pot fi diferențiatori în domeniul nostru
Comerțul de proximitate se va dezvolta și mai mult în contextul aglomerărilor urbane, motiv pentru care va fi în continuare nevoie de comerț...
Proximitatea, pilon de creștere pentru LaDoiPași
Proximitatea, pilon de creștere pentru LaDoiPași
„Proximitatea este viitorul deceniului”, consideră conducerea Metro România, compania care a pus bazele francizei LaDoiPași în urmă cu 10...
Metro vrea 1.600 de magazine LaDoiPași până la finalul anului
Metro vrea 1.600 de magazine LaDoiPași până la finalul anului
Rețeaua de francize LaDoiPași, dezvoltată de Metro Cash&Carry România, a continuat să se extindă într-un ritm alert în primele luni ale...