Adrian Ariciu, Metro: Ultimii trei ani, un antrenament extraordinar în ceea ce privește găsirea de soluții pentru orice fel de criză
Ultimii aproape trei ani au fost un antrenament extraordinar pentru noi în ceea ce privește dezvoltarea rezilienței și a soluțiilor pentru orice fel de criză, a spus Adrian Ariciu, CEO Metro România, companie care va continua și în acest an procesul de modernizare a magazinelor.
#AnulContrastelor
2022 a fost un an marcat de inflaţie galopantă (16,8%) și de efortul constant de a absorbi impactul creșterii preţurilor asupra clienţilor. Pe de altă parte, pentru Metro România, 2022 a fost un an remarcabil în evoluţia și dezvoltarea companiei, cu rezultate ce reflectă strategia de afaceri eficientă, orientată spre investiţii în dezvoltarea businessului de wholesale, precum și spre extinderea francizei LaDoiPași, care a depășit, anul acesta, borna de 2.000 de magazine.
#PiloniDeCreștere
Focusul a fost pe investiţiile în remodelarea magazinelor, permiţând creșterea spaţiului de vânzare pentru carne proaspătă, produse congelate și legume-fructe, acolo unde se înregistrează o cerere tot mai mare şi mai diversă din partea clienţilor. Un alt aspect deosebit de important pentru noi este digitalizarea. În acest sens, optimizarea serviciului de livrare și comenzi online prin platforma M-SHOP, adresată partenerilor din HoReCa și comerţului tradiţional, a fost una dintre direcţiile în care am accelerat procesul de digitalizare. Dezvoltarea Metro se va baza în continuare pe amplificarea și modelarea sofisticată a universului digital oferit partenerilor noștri, cu scopul de a deveni cel mai digitalizat wholesaler de pe piaţa locală.
#Investiţii
În 2022 am continuat să investim în centrul Metro de producţie carne proprie din Ștefăneștii de Jos, conceput să devină o sursă constantă de aprovizionare pentru antreprenori și menit, prin diversitate și customizare, să aducă profitabilitate și diferenţiere. Produsele dezvoltate în acest centru reflectă experienţa și know-how-ul Metro, care distribuie anual peste 40 milioane de kilograme de carne, dintre care peste trei milioane de kilograme carne sunt producţie proprie. Investiţii în creșterea sustenabilă a afacerii s-au făcut și în zona de reamenajare și modernizare a magazinelor, în zona de logistică, în lanţul de aprovizionare, în managementul stocurilor și, nu în ultimul rând, în creșterea și dezvoltarea echipei Metro.
#NoiSurseDeCreștere
Franciza LaDoiPași este și va rămâne una dintre principalele direcţii de dezvoltare și investiţii în perioada următoare. Digitalizarea și inovaţia vor continua și în 2023 fiind direcții importante în strategia Metro atât din punct de vedere operaţional, cât și în relaţia cu consumatorii săi din zona de business, care au nevoie de soluţii de cumpărare tot mai inteligente, eficiente și personalizate. De asemenea, ne dorim să modernizăm și să adaptăm la cerinţele consumatorilor magazinele în format fizic.
#TrenduriPentru2023
Ca multe alte sectoare, industria de retail va continua să fie impactată de factorii macroeconomici, precum inflația, costurile cu energia și transportul, dar și de eventuala contracție a economiei globale, sincope în rutele de aprovizionare.
Cu toate acestea, ultimii aproape trei ani au fost un antrenament extraordinar pentru noi în ceea ce privește dezvoltarea rezilienței și a soluțiilor pentru orice fel de criză. Trendul pentru 2023 este de scădere ușoară a inflaţiei, ceea ce, coroborat cu proiectele și banii care vor fi puși în piaţă prin accesarea fondurilor europene, ar putea constitui baza pentru intensificarea moderată a consumului. În ceea ce privește evoluţia pieţei, comerţul de proximitate continuă să fie un pariu pentru viitor, însă mizăm și pe dezvoltarea continuă a industriei ospitalităţii. Cu o reţea de 30 de magazine la nivel naţional, serviciu de livrare, dar și aplicaţii digitale care să susţină antreprenorii în eficientizarea activităţilor zilnice, modelul de business al Metro România este unul rezilient și adaptat pentru orice schimbare și criză, capabil să deservească clienţii profesioniști și să creeze parteneriate câștigătoare.