2022, încă un an cu perspective de creștere double digit pentru PENNY România

2022 are toate șansele să fie încă un an de creștere double digit pentru Penny România, un avans susținut atât din expansiune, cât și din extinderea bazei de clienți. Investițiile strategice în produsele din surse locale și modelul de smart shopping implentat de retailer sunt factorii cheie în dezvoltarea businessului la nivel local. În materie de logistică, anul viitor va fi extins depozitul din Bacău și va fi deschis și cel de-al cincilea depozit lângă București, a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România, pentru Progresiv. 2022, încă un an cu perspective de creștere double digit pentru PENNY România

#pilonidecreștere
Considerăm că, pentru anul trecut, putem vorbi despre o creștere accelerată în două direcții. Pe de o parte, în 2021 am remodelat 100 de magazine din rețea, iar pe de altă parte ne-am extins cu 25 de magazine noi. Am înregistrat o creștere a bazei de clienți cu peste 9%. Suntem destul de încrezători să spunem că acest lucru se datorează modelului nostru smart shopping și investiției strategice în produse din surse locale, în ciuda dificultăților pe care le-am întâmpinat și anul trecut pe fondul pandemiei și a creșterii inflației cu costurile logistice și ale materiilor prime.

#dezvoltarelocală
Produsele românești sunt un pilon important în strategia noastră de creștere, la fel și portofoliul de mărci private, iar în 2021 am continuat să dezvoltăm mărcile private și să oferim clienților noștri produse de calitate. Anul trecut am lansat SuporteRO în parteneriat cu Federația Română de Fotbal, ca prima marcă privată dedicată fanilor fotbalului românesc. Brandul a primit recunoaștere internațională prin câștigarea premiului UEFA Grow Award la categoria „Parteneriate comerciale”. Anul acesta dorim să adăugăm noi categorii în gama SuporteRO, precum mezelurile și hrana pentru animale de companie.

#provocări
Vorbim de inflație și de creșterea prețurilor la produse cu impact asupra puterii de cumpărare. O altă provocare cu care ne confruntăm în prezent este presiunea pe cheltuieli operaționale, mai cu seamă energie, transport, consumabile, materiale de construcții. Dar cu toate acestea, ultimii ani au reprezentat o provocare constantă, iar rolul nostru este să găsim soluții în fața oricărei provocări, astfel încât echipa noastră, partenerii și clienții să găsească în rețeaua de magazine Penny produsele și serviciile de care au nevoie.

#lecțiidebusiness
Am observat de câțiva ani încoace o migrare a românilor spre produsele locale în detrimentul celor de import. În ceea ce ne privește, la solicitările clienților noștri, angajamentul nostru este de a îndeplini această așteptare și ne-am asumat obiective ambițioase pentru dezvoltarea portofoliului nostru de mărci private. Avem în plan să dezvoltăm în continuare colaborarea strânsă cu producătorii locali și regionali și suntem pe calea cea bună pentru a ne alinia sortimentul de mărci private la obiectivul TripluRO, prin care ne propunem ca până în 2023, 60% din sortimentație să fie produs, procesat și să aibă ingredientul principal din România.

#planuri
Anul acesta, vizăm deschiderea a 30-35 de magazine în țară și urmărim remodelarea întregii rețele de magazine. Avem în prezent 312 magazine în România și avem în continuare planuri de dezvoltare ambițioase. În materie de logistică, pregătim pentru 2023 extinderea depozitului din Bacău și deschiderea celui de-al cincilea depozit lângă București. Planul nostru de investiții este programat pe câțiva ani: ne propunem să investim 5,128 milioane lei până în 2029, în principal prin extinderea rețelei noastre la un total de 619 magazine și 6 depozite.

#viitorulcomerțului
Credem că viitorul retailului va fi omnichannel, cu o dezvoltare în paralel atât în online, cât și în offline. În ceea ce ne privește, rezultatele colaborării noastre cu partenerii de la Glovo ne-au arătat că produsele din magazinele Penny sunt apreciate de către clienți și rămâne prioritar pentru noi să ne dezvoltăm și să găsim soluții pentru a fi cât mai aproape de aceștia. Dorim să creștem numărul de magazine din care livrăm la 160, comanda medie fiind de 100 lei, cu un timp mediu de livrare de 35 de minute. Vom continua să testăm noi soluții digitale pentru livrarea produselor la domiciliu, inclusiv extinderea acestor servicii în mai multe orașe din țară.

#adaptare
Am învățat multe în ultimii doi ani. Suntem pregătiți cu analize și cu o planificare mai bună a volumului pentru momentele în care lanțurile de aprovizionare sunt supuse unei atenții sporite, așa cum se întâmplă în prezent. Vom face tot posibilul pentru a ne asigura că stocurile rămân la același nivel al calității ca și până acum și vom urmări evoluția comportamentului de consum al românilor pentru a veni în întâmpinarea lor cu produsele și serviciile de care au nevoie.

#tendințe
Zona de comerț online în retail, de exemplu, deși nu este un trend nou, este unul care a căpătat foarte multă tracțiune mai ales în perioada pandemiei. Ceea ce era un trend ascendent în 2019 a devenit, practic, parte din viața oamenilor, astfel că cererea online este, la ora actuală, în creștere și se va menține astfel și în viitor. Totodată, consumatorii sunt tot mai atenți la buna reputație a brandurilor cu care interacționează și pe care le folosesc în viața de zi cu zi, dar și la cât de „curate” și sănătoase sunt ingredientele din produsele pe care le aleg.

#estimăriAvem încredere că anul acesta vom rămâne pe același trend ascendent ca în ultimii ani în ceea ce privește businessul și ne așteptăm să încheiem anul cu bine, continuând să creștem cu double digit, pentru că avem o strategie bună și un model de creștere sănătos.


Citește și 2021, un an în care promoţiile au urmat ritmul valurilor pandemiei


Penny România, cea mai bună creștere la nivel de grup pentru al nouălea an consecutiv
Penny România, cea mai bună creștere la nivel de grup pentru al nouălea an consecutiv
Penny România a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, reprezentând un avans de 16% față de anul anterior....
Daniel Gross, Penny România: Ne concentrăm pe atingerea targetului de a deschide încă 35-40 de magazine
Daniel Gross, Penny România: Ne concentrăm pe atingerea targetului de a deschide încă 35-40 de magazine
Pentru Penny România, 2022 a stat sub semnul creșterii, fiind un an record din perspectiva creșterii cifrei de afaceri. Avansul de 33% a fost...
Magazinele Diana, evoluție bazată pe investiții constante în dezvoltare
Magazinele Diana, evoluție bazată pe investiții constante în dezvoltare
Prezentă în șase județe, rețeaua de magazine Diana reușește să extindă baza de clienți de la an la an atât prin expansiune, dar și prin...
Marco Giudici, Lidl România: Credem că vom fi parte din motorul care va susține scăderea inflației
Marco Giudici, Lidl România: Credem că vom fi parte din motorul care va susține scăderea inflației
Cu o creștere a businessului de 24%, Lidl România și-a consolidat poziția de lider al pieței de retail pentru al doilea an consecutiv, ajungând...