Transformarea unui pionier într-un lider de piață necesită atât expertiză umană, cât și inovație tehnologică

Florian Șerbănuț, în calitate de CEO al FMCG Marketing & Distribuție, a oferit o serie de perspective valoroase despre importanța integrării tehnologiilor avansate pentru eficientizarea serviciilor de merchandising și maximizarea performanței vânzărilor. Compania sărbătorește 20 de ani de activitate marcată de inovație continuă în industria serviciilor de retail. Florian Serbanut CEO FMCG Marketing Distributie

După două decenii de experiență pe piața locală, ce considerați că s-a modificat la nivel de nevoi ale clienților dumneavoastră și cum ați venit în întâmpinarea cerințelor acestora, astfel încât să puteți genera vânzări în creștere?
În 20 de ani de activitate, am observat că nevoile clienților noștri au evoluat considerabil. În primii ani, aceștia se concentrau pe asigurarea prezenței produselor la raft și pe implementarea campaniilor promoționale de bază. Însă, pe măsură ce piața a devenit tot mai competitivă și consumatorii au devenit mai exigenți, clienții noștri au început să aibă nevoie de mai multă transparență, eficiență operațională și capacitate de a răspunde rapid la schimbările din piață. Pentru a răspunde acestor nevoi, am investit în tehnologie avansată și am dezvoltat platforma digitală iMS (Innovative Management System) care va oferi clienților noștri acces în timp real la informații esențiale. Astfel, pot monitoriza stocurile, implementarea campaniilor promoționale și performanța produselor la raft. Oferim feedback și rapoarte detaliate zilnic, inclusiv alerte pentru situațiile de out-of-stock, fotografii-martor cu statusul produselor la raft, precum și implementarea planurilor promo. Aceste măsuri le permit clienților noștri să ia decizii rapide și informate, optimizându-și operațiunile și stimulând vânzările. De asemenea, ne concentrăm pe parteneriate strategice și proiecte durabile, oferind flexibilitate și capacitatea de a adapta rapid strategia la schimbările pieței.

Cum ați integrat tehnologia în portofoliul de servicii, astfel încât să acoperiți nevoile clienților dumneavoastră?
Tehnologia este esențială în serviciile pe care le oferim. Am dezvoltat platforma digitală iMS (Innovative Management System), care, încorporând inteligența artificială, va permite administrarea tuturor activităților de merchandising și raportare. Cu ajutorul aplicației, clienții noștri pot monitoriza în timp real performanța produselor la raft, implementarea campaniilor promoționale și pot transmite feedback instantaneu. De asemenea, tot prin soluția iMS, oferim acces în timp real la gradul de realizare a obiectivelor zilnice. Acest sistem va facilita comunicarea rapidă și eficientă între clienți și echipele noastre de teren, permițând ajustări imediate și optimizări continue. Aceste instrumente tehnologice ne vor permite să le oferim clienților noștri o transparență totală, eficiență operațională și capacitatea de a răspunde rapid la orice problemă sau schimbare necesară.

Care considerați că sunt atuurile care vă diferențiază de concurența directă?
Cred că unul din elementele definitorii care ne caracterizează este capacitatea întregii echipe de a anticipa nevoile partenerilor noștri. Desigur, acest atu vine și ca urmare a celor 20 de ani de experiență în industria de retail. Apoi, este investiția permanentă în tehnologie și inovație digitală. Oamenii sunt motorul echipei, iar platforma iMS este instrumentul care ne transformă într-un „ecosistem” rapid, eficient și performant.
Transparența, flexibilitatea și capacitatea de adaptare rapidă la schimbările din piață și la cerințele specifice ale fiecărui client sunt alte atuuri importante și ne concentrăm pe oferirea și implementarea de soluții personalizate, în funcție de specificul și nevoile fiecărui brand partener. Ne angajăm să livrăm servicii de înaltă calitate, garantând un parteneriat de valoare bazat pe fairplay și onestitate. Astfel, le oferim clienților noștri un avantaj competitiv pe piață și construim de 20 de ani relații profesionale bazate pe încredere și performanță.

*Articol susținut de FMCG Marketing & Distribuție.

FMCG Marketing Distributie logo

 

Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Viitorul cash&carry este reprezentat de dezvoltarea multicanal, cu procese integrate și automatizate, consideră Adrian Ariciu, CEO METRO...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Doina Vîlceanu, ContentSpeed: Piața de retail și FMCG online, într-un punct de tranziție
Doina Vîlceanu, ContentSpeed: Piața de retail și FMCG online, într-un punct de tranziție
Deși ritmul de creștere al pieței de e-commerce din România a scăzut raportat la anii de pandemie, 2023 s-a încheiat cu un plus de 8–9% pe...