Oana Nuță (PepsiCo România) și cultura autenticității în business
Ce se întâmplă atunci când nu îți place să lași o întrebare fără răspuns? Pentru Oana Nuță, Demand Accelerator Manager PepsiCo România, a însemnat un mix inedit de experiențe profesionale și un cumul de lecții interesante care au transformat-o în managerul de azi. Un manager pentru care „be more human” se află în centrul filosofiei sale de business și al relației cu consumatorul.
Un traseu ghidat de curiozitate - așa ar putea fi rezumați în doar câteva cuvinte cei 12 ani petrecuți în industria bunurilor de larg consum de Oana Nuță, managerul care din luna mai a acestui an ocupă poziția de Demand Accelerator Manager în cadrul PepsiCo România, coordonând echipele de Trade Marketing, Insights și Perfect Store. „Înainte de a mă alătura industriei FMCG am lucrat în agenție. Eram, cred, de aproape doi ani într-o agenție de publicitate când un headhunter mi-a propus să merg la un interviu la Unilever. Și am zis de ce nu?! În general nu îmi place să las această întrebare fără răspuns, așa că m-am dus la discuție”, își amintește Oana.
Chiar dacă a fost ferm convinsă că va refuza oferta, oamenii pe care i-a cunoscut au determinat-o să încerce marea cu degetul. „Pe măsură ce simțeam că am înțeles niște lucruri și că pot să le fac, mi-am dorit să fac mai mult și să mă întreb ce ar fi să fac următorul pas, să înțeleg cum funcționează alte categorii sau branduri”, mai spune aceasta.
Oana Nuță despre lecțiile expriențelor anterioare
Călătoria sa până la momentul PepsiCo a inclus companii importante, precum Unilever, HEINEKEN, BAT sau Coca-Cola Company și fiecare experiență a venit cu lecții importante, care au pus câte o cărămidă la stilul său de leadership. „Deși în Unilever m-am dus pe o poziție entry level, ce m-a făcut să mă simt foarte mândră și responsabilă a fost că participam la toate întâlnirile și aveam o voce la masă ca toți ceilalți, indiferent de nivelul ierarhic, și eram expusă la zona de învățare în egală măsură cu ceilalți, așa că am plecat cu lecția că oamenii sunt cei mai importanți”, spune Oana.
Ce alte lecții au contribuit la formarea sa? Dacă HEINEKEN a fost compania în care a învățat că fiecare proiect este gândit pentru niște oameni și dacă reușești să le înțelegi nevoile ai făcut primul pas spre reușită, experiența BAT a fost sinonimă cu învățarea accelerată, mai ales în zona de dezvoltare personală. „Eu sunt o persoană căreia dacă îi spui că nu se poate nu reacționez tot timpul bine. Iar faptul că în industria de tutun existau multiple limitări legale pe partea de promovare a fost o provocare să învăț cum să mă descurc într-un context care nu era la ordinea zilei. De fapt, lecția pe care am luat-o de acolo este că odată ce nu te mai opui și ești gata să înțelegi ce îți oferă un loc, poți să găsești de fapt foarte multe oportunități”, susține reprezentanta PepsiCo România. Ultima, dar nu cea din urmă, a fost lecția modestiei. „Ca om de marketing îmi era cumva dor de proiectele care îmi ofereau vizibilitate așa că am acceptat ușor propunerea venită de la Coca-Cola Company. Ce am învățat? Că întotdeauna este foarte important să nu pui mai presus orgoliul tău de om de marketing decât nevoile reale ale consumatorilor”, spune Oana.
Citește și: Plan de business ambițios pentru Aqua Carpatica în următorii 5 ani
Totul e și despre oameni
Anul trecut, propunerea făcută de PepsiCo a venit cu oportunitatea de a lucra într-o categorie nouă, cea de snackuri. Dincolo însă de șansa de a-și lărgi viziunea, ceea ce a convins-o cu adevărat au fost oamenii pe care i-a întâlnit la discuțiile de angajare și care i-au dat senzația că sunt persoane cu care poate să construiască și de la care are ce să învețe. Și chiar dacă venirea sa în echipă a coincis cu perioada de pandemie, integrarea a fost una cât se poate de lină. „Ce a contribuit foarte mult au fost deschiderea cu care am fost întâmpinată și echipa care a creat un climat foarte prietenos”, spune Oana.
În luna mai a fost promovată și noua poziție a venit cu noi provocări pentru că este pentru prima dată când ocupă o funcție care iese cumva din sfera marketingului clasic. Cum arată lista de priorități în acest context? „Prioritatea nr. 1 este cumpărătorul. La finalul zilei, dacă nu înțelegem cine sunt oamenii care ne cumpără produsele, nu vom reuși să avem succes. Lucrurile se schimbă tot timpul în realitatea din jurul nostru. A venit brusc o pandemie peste normalul nostru și a trebuit să învățăm cum să ne adaptăm și să facem marketing și shopper marketing. Este o altă realitate și acum învățăm cum să o adresăm într-un mod relevant. Acestora li se adaugă zona de echipă. Ne construim relația și ne cunoaștem astfel încât să atingem împreună obiectivele pe care le-am setat”, completează aceasta.